Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds ik eind november mijn vorige Tesla inruilde voor een nieuwe, blijft die nog steeds aanwezig in mijn Tesla app, met controles incl.
Weet iemand hoe de vorige wagen te verwijderen uit de app?
Dat kan je zelf niet. Bij mij verdween die pas toen de nieuwe eigenaar hem bij tesla had aangemeld om ook de app te gebruiken. Ik heb die nog weken kunnen volgen en alle andere zaken die bij de app mogelijk zijn.
 
Dat kan je zelf niet. Bij mij verdween die pas toen de nieuwe eigenaar hem bij tesla had aangemeld om ook de app te gebruiken. Ik heb die nog weken kunnen volgen en alle andere zaken die bij de app mogelijk zijn.

Het is bijzonder vervelend dat je die wagen kunt volgen en zelfs bevelen. Heb Tesla aangeschreven en wacht op antwoord. Tot hiertoe geen respons.

Moraal van de zaak: als je een tweedehands Tesla koopt, dan kan de vorige eigenaar je overal volgen.
 
Sinds ik eind november mijn vorige Tesla inruilde voor een nieuwe, blijft die nog steeds aanwezig in mijn Tesla app, met controles incl.
Weet iemand hoe de vorige wagen te verwijderen uit de app?

Probeer eens een mailtje naar:

[email protected]

Duidelijk vermelden welke auto / VIN er uit moet

Duidelijk vermelden welke mag / moet blijven staan ;-)

Werkte voor mij ... ook geen notificaties van SuC tijd overschrijdingen meer :)
 
Doe ik.

Dat laatste is een extra argument. ;);)

De app bijschrijving wordt bijgewerkt als de nieuwe eigenaar met het eigendomsbewijs bij Tesla vraagt om de auto op zijn account te zetten. Bij verkoop via Tesla zelf gaat dat in de regel vanzelf, bij verkoop via ander kanaal geldt dat de bal ligt bij de nieuwe eigenaar. Zolang deze niets onderneemt kan de vorige hem volgen.
Ik heb mijn vorige ook een week of twee na verkoop nog in mijn app gehad.

Dus, als je een gebruikte koopt dan contact met Tesla, of even langsrijden, en dan komt het in orde. Dat de vorige eigenaar je kan volgen ligt dus aan jezelf.

Het systeem klopt dus
 
Even met het servicecentre bellen, zij kunnen de auto op “unknown” zetten.
Heb ik ook gedaan, ik wilde er zo snel mogelijk vanaf omdat ook evt idle fee op mijn naam zou worden gezet.
Nu is dat met een vrijwringsverklaring allemaal wel weer te verklaren maar het geeft een hoop gedoe.
Kon de mijne ook volgen en kon aan de hand het rijgedrag zien dat mijn S toegevoegd is aan de amsterdamse taxi fleet. Zeker 2 à 3 keer per dag in a’dam ZO aan het infuus.
 
Als je een factory reset doet voordat je je auto inlevert, wordt de verbinding met de app ook uitgezet. De auto staat dan nog wel in de app maar je krijgt een foutmelding als je 'm probeert te bekijken.
Sowieso een goed idee om te doen, want het gaat niemand wat aan waar je woont en werkt, welke afspraken je hebt, waar je geweest bent en welke muziekvoorkeuren je hebt...
 
Doe ik.

Dat laatste is een extra argument. ;);)
Als je een factory reset doet voordat je je auto inlevert, wordt de verbinding met de app ook uitgezet. De auto staat dan nog wel in de app maar je krijgt een foutmelding als je 'm probeert te bekijken.
Sowieso een goed idee om te doen, want het gaat niemand wat aan waar je woont en werkt, welke afspraken je hebt, waar je geweest bent en welke muziekvoorkeuren je hebt...

Niet juist. Ik heb bij het inleveren een Factory reset gedaan. hij blijft op mijn app staan.
 
Eventjes hier maar:

Vanavond de X uitgeleend aan de buurman, die de auto al meerdere keren heeft meegekregen. Hij ervoer allerlei vreemde zaken die ik nog niet eerder ben tegengekomen:

- Snelheidsmeter op display gaf 35 aan terwijl hij ruim 80 reed (!)
- Richtingaanwijzers maakten geen geluid
- Deuren gingen niet open m.b.v. touchscreen, alleen m.b.v. de knoppen buiten
- Rear view camera verscheen niet in Reverse

Zelf merk ik dat ik geen goede verbinding met de auto krijg: accubalkje is leeg en geschatte range = 3 liggende streepjes
Bump!
Vanmorgen leende de buurman de auto nogmaals en onmiddellijk ontstonden precies dezelfde problemen als vorige keer (hierboven). Hij heeft zijn eigen driver profiel. Ik heb de auto in de maanden ertussen probleemloos gebruikt, dus ik kan niets anders bedenken dan dat er iets corrupt is aan dat driver profile. Ik heb hem een reset laten doen en gezegd mijn profiel te gebruiken.
 
Bump!
Vanmorgen leende de buurman de auto nogmaals en onmiddellijk ontstonden precies dezelfde problemen als vorige keer (hierboven). Hij heeft zijn eigen driver profiel. Ik heb de auto in de maanden ertussen probleemloos gebruikt, dus ik kan niets anders bedenken dan dat er iets corrupt is aan dat driver profile. Ik heb hem een reset laten doen en gezegd mijn profiel te gebruiken.
Ik heb dit ook wel eens gezien in de classic, met een reset van de middenconsole was het weg. Zou idd kunnen dat dit door zijn driver profiel getriggerd wordt, wellicht profiel verwijderen en opnieuw aanmaken?
 
Bump!
Vanmorgen leende de buurman de auto nogmaals en onmiddellijk ontstonden precies dezelfde problemen als vorige keer (hierboven). Hij heeft zijn eigen driver profiel. Ik heb de auto in de maanden ertussen probleemloos gebruikt, dus ik kan niets anders bedenken dan dat er iets corrupt is aan dat driver profile. Ik heb hem een reset laten doen en gezegd mijn profiel te gebruiken.

Ik zou zeggen: "Maar buurman, wat doe je nu?"
 
  • Funny
Reactions: HWS and FVO
Haha, neen Hans. Ik citeer Herr Jones... ;)

Dus dat is Herr Jones? Weer wat geleerd. Is niet veel ouder geworden, compliment.
Schermafbeelding 2017-12-26 om 17.50.51.png
 
Het is bijzonder vervelend dat je die wagen kunt volgen en zelfs bevelen. Heb Tesla aangeschreven en wacht op antwoord. Tot hiertoe geen respons.

Moraal van de zaak: als je een tweedehands Tesla koopt, dan kan de vorige eigenaar je overal volgen.
Wat ik wel zag is dat (na de laatste update?) je in de app onder settings > notifications je de ‘selected vehicles’ hebt, waar je dus verhicles in kunt deselecteren. Dan krijg je in ieder geval geen notification meer.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Wat ik wel zag is dat (na de laatste update?) je in de app onder settings > notifications je de ‘selected vehicles’ hebt, waar je dus verhicles in kunt deselecteren. Dan krijg je in ieder geval geen notification meer.

Ik denk dat hij bedoelde dat je, als je een gebruikte auto koopt, door de vorige eigenaar gevolgd kan worden.
Dat is zo en dat heb je zelf in de hand. Neem met je kentekenbewijs contact op met Tesla en ze zetten hem over en de vorige eigenaar kan hem niet meer volgen.
De bal ligt bij de nieuwe eigenaar voor zover niet door Tesla afgeleverd, dan doen ze dat gelijk bij inlevering door de vorige eigenaar, zo ongeveer.