Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hill hold is toch dat als je schuin staat de remmen een aantal seconden(2?) blijven werken nadat je ze losgelaten hebt? Mijn nov13 classic heeft dat wel.
Jep. Ik weet niet wanneer het gedrag veranderd is maar in mijn 2017 S75 AP2 blijven de remmen voor onbepaalde tijd ingedrukt, totdat je gas geeft. Het maakt ook niet uit of je schuin staat. Om het te activeren druk je ietsje harder op je rem en dan komt inderdaad de H van hold in need rechtsboven.
 
Hill hold is toch dat als je schuin staat de remmen een aantal seconden(2?) blijven werken nadat je ze losgelaten hebt? Mijn nov13 classic heeft dat wel.

Neen, er wordt iets anders bedoeld.
Bij de nieuwe modellen blijft de rem electromagnetisch bekrachtigd.
Die blijft "onbeperkt" ingeschakeld. Ideaal bij stilstaan op een helling, beide richtingen.

Bij de classic is deze functie niet.
(Wel diegene die jij beschrijft, ideaal bij starten op een helling, bergop.)
Je zal bij een classic dan ook de H nooit zien.
 
Jep. Ik weet niet wanneer het gedrag veranderd is maar in mijn 2017 S75 AP2 blijven de remmen voor onbepaalde tijd ingedrukt, totdat je gas geeft. Het maakt ook niet uit of je schuin staat. Om het te activeren druk je ietsje harder op je rem en dan komt inderdaad de H van hold in need rechtsboven.

Zowel de oude als de nieuwe Tesla's hebben een hill hold.
Het verschil tussen deze twee is dat het bij de nieuwe, zoals in de posts boven beschreven, altijd werkt, ook als de auto niet schuin staat.
Bij de Classic heb je een 'minimum' helling nodig, wil het werken.
Dat betekent dat het bij de Classic eigenlijk bij alle verkeerslichten nooit werkt, maar je er wel veel lol van hebt als je in een heuvelachtige omgeving gedwongen bent om even stil te staan.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Hij heeft het koud. Paar uur buiten gestaan met -2 maar vol op de wind.

IMG_0817.jpg
 
Ik krijg sinds vandaag de melding “12 volt accu heeft onderhoud nodig”. Weet iemand hoe lang ik nog door kan rijden voor ik definitief stilval? Heb 27 maart een afspraak bij het SeC.

Niet te zeggen. Ik ben er wel eens een paar dagen mee door gereden. Maar heb ook een keer de ANWB moeten bellen (goed geholpen). De laatste keer moest ik de auto achter laten. Volgende keer rij ik dus linea recta naar SeC.
 
Ik krijg sinds vandaag de melding “12 volt accu heeft onderhoud nodig”. Weet iemand hoe lang ik nog door kan rijden voor ik definitief stilval? Heb 27 maart een afspraak bij het SeC.
Bellen met Roadside Assistance (0800 0200 160), die zien de ernst van de situatie. Ik heb vorig jaar ruim een maand probleemloos met die melding rondgereden. Levertijd op de 12V accu. Is een type dat niet verkrijgbaar is bij Kwikfit, trouwens. Een kleine AGM accu (33 Ah) van C&D Technologies.
 
  • Informative
Reactions: Ipe
Is er interesse in een tour in juni / juli? Ik heb met het GTI forum mooie tourtjes gedaan door de Eifel heen. Ik heb al even gekeken, en volgens mij moet het accupakket van 75kwh prima rondje mee te rijden zijn; A Better Routeplanner

Mooi initiatief!!!

Zelfs ga ik passen, enerzijds is de toer door de Eiffel al een paar keer gereden; en anderzijds staat mijn agenda voor juni en juli al vol.
Maar ik blijf geïnteresseerd voor een volgende trip.
 
  • Informative
Reactions: SuperDave
Heb thuis ook een ervaringsdeskundige zitten ivm pedalen verwisselen. Gelukkig met beperkte schade. Zou een Tesla daarvoor gevoeliger zijn ?
Misschien door de acceleratie. Je vliegt onverwacht achteruit in je zetel, dan weer vooruit en wil je afzetten met je voet? Ik heb nu voor alle bestuurders ‘chill’ op gezet. Wist toen nog niet dat chill bestuurdersafhankelijk is en had hem alleen voor mij op gezet.
Heb het er vandaag nog eens met mijn ervaringsdeskundige over gehad. Zie ook Schade topic
Ze was geparkeerd voor een muur en voor het uitstappen dacht ze dat ze nog iets moest doen (autolock and auto parkbrake niet gewoon). Toen herinnerde ze dat ik haar de hold functie geleerd had (die hier dus niet van toepassing was: slechte leermeester dus) en ze wou nog eens hard op de rem drukken, maar drukte hierbij vol op de gas.
Btw. Ondertussen hersteld. Schade viel enorm mee: geen schade intern. Alleen optische schade buiten. Nog 6 weken normaal mee gereden. Niemand heeft het al die tijd gemerkt. Chroomrooster naast mistlicht en frunkdeksel vervangen en bumper mee herspoten.
Als je de muur zag, bijna niet te geloven. Karateslageffect? Combinatie van kracht en snelheid waardoor de steen breekt en niet de hand.
Tesla is inderdaad sterke veilige auto, maar je zal maar aan de andere kant van het ongeval zitten. Onderkant voorbumper is een mes (facelift).
 
Is er interesse in een tour in juni / juli? Ik heb met het GTI forum mooie tourtjes gedaan door de Eifel heen. Ik heb al even gekeken, en volgens mij moet het accupakket van 75kwh prima rondje mee te rijden zijn; A Better Routeplanner

@SuperDave en andere. Ik zou zeggen, gewoons eens bij ons aansluiten. Gaan met regelmaat vanaf Erfstadt naar Verviers/ Urmond.
Paar weken geleden met 6 man en 3 Tesla's geweest. Kleine indruk hieronder
0Q15C3bGRbWY%txkdVzV8w.jpg
4f88a3bc-3731-4f68-9cab-a812d0a68d73.jpg
fullsizeoutput_14b0.jpeg
6b1edcbf-0004-4e0e-976e-ef3f51650fa0.jpg
 
@SuperDave en andere. Ik zou zeggen, gewoons eens bij ons aansluiten. Gaan met regelmaat vanaf Erfstadt naar Verviers/ Urmond.
Paar weken geleden met 6 man en 3 Tesla's geweest. Kleine indruk hieronder
View attachment 287435 View attachment 287436 View attachment 287437 View attachment 287438
2 jaar geleden mooi weekend Ardennen/Eiffel georganiseerd door @PimEffting en John @AnalysiZ mogen meemaken (nogmaals een keer dank!).
Ben zeer in voor enig vervolg.
Zoiets als dit; zeker.
PM of post hier aub!