Het is inderdaad een "X BoX " ....ik heb nu een zwarte en een grijzeI
Ik niet. En Gelden ook niet. Zal wel een X-dingetje zijn dan. Ik bestel het doosje dan wel Bij Tesland
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is inderdaad een "X BoX " ....ik heb nu een zwarte en een grijzeI
Ik niet. En Gelden ook niet. Zal wel een X-dingetje zijn dan. Ik bestel het doosje dan wel Bij Tesland
Demo gekocht. Is van maart, 3000 km gereden. Scheelde 10k, en ik kreeg nog de 2% rente.Ik stond op dezelfde plek 2 weken geleden! Maarre, kenteken SB? Ik heb al SN?
mooie kleur MauriceOh ja, voor de vorm hier ook nog even
View attachment 305266 View attachment 305267
Ik zal mijn avatar binnenkort aanpassen (maar de 5spz61 is er nog)
Mooi! Maar wees voorzichtig, lots of aids there...Oh ja, voor de vorm hier ook nog even
View attachment 305266 View attachment 305267
Ik zal mijn avatar binnenkort aanpassen (maar de 5spz61 is er nog)
Mooie deal!Demo gekocht. Is van maart, 3000 km gereden. Scheelde 10k, en ik kreeg nog de 2% rente.
Ik heb hier een tijdje terug een erg interessant filmpje gezien over de verschillende laadtijden aan de SuC van de diverse modellen (ik meen i.i.g. 75, 85, 90, 100). Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan het zo snel niet meer terugvinden.
Iemand die weet welke ik bedoel en de link kan plaatsen?
Ik haal max 93kW.
Zijn er nog 90D's die meer halen?
Maakt niet zo veel uit. Ik laad aan de SuC zelden meer dan 50%. Zou dan 5 minuten schelen.
Ik kom ook niet hoger dan 93-94 kW. Snap niet waarom, was altijd meer dan 100 kW. Nu 125.000 gereden en supercharge alleen op lange ritten.ik heb een 90D nu iets meer dan 2 jaar oud.Ik haal max 93kW.
Zijn er nog 90D's die meer halen?
Maakt niet zo veel uit. Ik laad aan de SuC zelden meer dan 50%. Zou dan 5 minuten schelen.
Maar wel een 90 kWh accu.Ik haal met regelmaat nog 116kw. (zaterdag nog in Ekeren en Zondag in Lokeren.)
ik denk niet dat jullie meer SuC beurten hebben dan mij
View attachment 306648
Gisteren in een P100D gereden (op 21"). Mijn 'classic' kreeg onderhoud: oa. nieuwe tire-sensors, sd-kaart navi geformatteerd, krakende deurklinken. Nu op 211.000km plus. 80% laden is nu 325km. De vraag is vervangen door een P100D nu de 4% nog van toepassing is.
De acceleratie van P100D is verpletterend. Echt belachelijk. En dat was nog zonder pre-heating van de batterij, daar had ik geen geduld voor. Tussenacceleratie 80-120 was eveneens absurd. Minder dan 2 seconden. Niets kan je bijhouden, niets. Je knalt in no-time ergens langs. Zeer indrukwekkend en zeer verleidelijk.
Toch vind ik mijn P85+ strakker sturen en aanvoelen. Meer gevoel in het stuur en via het chassis met de weg. Ook was het mijn eerste ervaring met autopilot. Echt niks voor mij. Rijdt teveel tegen de as van de weg. Gevaarlijk vind ik zelfs, zeker in bochten met tegenliggers niet fijn. Constante bemoeienis door inhouden en/of bijremmen terwijl dit volstrekt onnodig is: te vroeg, te laat of helemaal niet. Middenberm/vluchtheuvels volstrekt missen. Dat moet wat mij betreft nog fors doorontwikkeld worden voordat ik het stuur uit handen geef. Al met al een forse tegenvaller wat mij betreft. Biodefense werkt alleen icm. airco. Ook heel irritant want airco maakt de lucht droog en dat wil ik niet. Ga ik dus weinig of niet gebruiken.
Al met al weet ik het dus nog niet of het me 130.000 ex.btw waard is voor alleen de extra snelheid en actieradius. De P18985 gaat nog goed en doorrijden kan prima. Volgens mij zijn er ook niet heel veel van de P85+ origineel geleverd in NL en überhaupt wereldwijd zijn ze maar vrij kort in productie geweest.
Ik zou mijn XP100D met AP2 echt nu al voor geen goud meer willen missen!!Autopilot vraagt een gewenning van een paar duizend kilometer. Niet een incidenteel ritje. En dan wil je niet anders meer. Zeker als je veel snelweg rijdt is het voor de veiligheid onmisbaar. Buiten de snelweg moet je heel terughoudend zijn, zeker in bochten met tegenliggers, vluchtheuvels etc.
Gisteren in een P100D gereden (op 21"). Mijn 'classic' kreeg onderhoud: oa. nieuwe tire-sensors, sd-kaart navi geformatteerd, krakende deurklinken. Nu op 211.000km plus. 80% laden is nu 325km. De vraag is vervangen door een P100D nu de 4% nog van toepassing is.
De acceleratie van P100D is verpletterend. Echt belachelijk. En dat was nog zonder pre-heating van de batterij, daar had ik geen geduld voor. Tussenacceleratie 80-120 was eveneens absurd. Minder dan 2 seconden. Niets kan je bijhouden, niets. Je knalt in no-time ergens langs. Zeer indrukwekkend en zeer verleidelijk.
Toch vind ik mijn P85+ strakker sturen en aanvoelen. Meer gevoel in het stuur en via het chassis met de weg. Ook was het mijn eerste ervaring met autopilot. Echt niks voor mij. Rijdt teveel tegen de as van de weg. Gevaarlijk vind ik zelfs, zeker in bochten met tegenliggers niet fijn. Constante bemoeienis door inhouden en/of bijremmen terwijl dit volstrekt onnodig is: te vroeg, te laat of helemaal niet. Middenberm/vluchtheuvels volstrekt missen. Dat moet wat mij betreft nog fors doorontwikkeld worden voordat ik het stuur uit handen geef. Al met al een forse tegenvaller wat mij betreft. Biodefense werkt alleen icm. airco. Ook heel irritant want airco maakt de lucht droog en dat wil ik niet. Ga ik dus weinig of niet gebruiken.
Al met al weet ik het dus nog niet of het me 130.000 ex.btw waard is voor alleen de extra snelheid en actieradius. De P18985 gaat nog goed en doorrijden kan prima. Volgens mij zijn er ook niet heel veel van de P85+ origineel geleverd in NL en überhaupt wereldwijd zijn ze maar vrij kort in productie geweest.
Autopilot vraagt een gewenning van een paar duizend kilometer. Niet een incidenteel ritje. En dan wil je niet anders meer. Zeker als je veel snelweg rijdt is het voor de veiligheid onmisbaar. Buiten de snelweg moet je heel terughoudend zijn, zeker in bochten met tegenliggers, vluchtheuvels etc.
Cognitieve dissonantie in de praktijk.Ik zou mijn XP100D met AP2 echt nu al voor geen goud meer willen missen!!
Niets of geen andere auto kan deze beleving en ervaring zelfs evenaren!
Misplaatste opmerking, had ik met name van jou niet verwacht....vandaar een dikke disagree. Van cognitieve dissonantie (aankoopkater) is totaal geen sprake.Cognitieve dissonantie in de praktijk.
(Nog steeds blij als een kleuter met een ijsco met mijn P85+.)