Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Weet niet of anderen dit herkennen, maar ik ben van S85 (zonder luchtvering) naar S85D (zonder luchtvering) gegaan. S85D is van eind 2015. Waar S85 zelden de grond schraapte, doet S85D dit constant (bijv. parkeergarage op kantoor, waar ik nu telkens moet doen alsof ik een chicane neem om de garage uit te geraken, en al zeker geen passagiers in de auto mag hebben). Zeker al een dertigtal keer de grond geschraapt op deze en andere plekken, en soms zo'n volle seconde lang of zo... Tesla zegt me dat ze de ophanging niet hoger kunnen afstellen. Heb al menig maal gedacht dat dit een goed excuus was om een nieuwe MS met luchtvering te kopen :), maar ga toch maar wachten op M3.

Anyway, aan alle potentiële kopers van een tweedehands MS met D maar zonder luchtvering - test eerst uit of het voor jullie gaat!

Heb een 70D zonder luchtvering en er zijn hele wijken in Vleuten en Utrecht Leidsche Rijn waar ik niet zonder schrapen over drempels kan rijden. De gemeente claimt dat alle drempels voldoen. Aan de drempels te zien ben ik niet de enige. Hoe langzaam ik ook rij, schrapen doet hij toch.

Gelukkig mag ik over 2 wkn mijn nieuwe S met standaard luchtvering ophalen!
NB wacht op M3 kan, maar die heeft vooralsnog ook geen luchtvering
 
Zolang bestaande auto's met koevangers die bottenbrekers niet hoeven te laten verwijderen, hoeven wij geen geluid op onze bestaande auto's te laten aanbrengen. Elektrische auto's die hard genoeg rijden om letsel te kunnen toebrengen maken genoeg geluid met hun bandengeruis.

Zag pas geleden op de snelweg trouwens een (F)outlander met zo'n cowbar voorop. Toen die auto een paar jaar geleden werd gebouwd, was dat al verboden, dus die is er illegaal opgezet. Het zag er trouwens potsierlijk uit.

Zo'n koevanger maakt van je auto toch een landbouwvoertuig - en bijgevolg zou de snelheid moeten begrensd zijn tot 30km/u.

Benieuwd hoeveel er dan nog overblijven.
 
Last edited:
Heb een 70D zonder luchtvering en er zijn hele wijken in Vleuten en Utrecht Leidsche Rijn waar ik niet zonder schrapen over drempels kan rijden. De gemeente claimt dat alle drempels voldoen. Aan de drempels te zien ben ik niet de enige. Hoe langzaam ik ook rij, schrapen doet hij toch.

Gelukkig mag ik over 2 wkn mijn nieuwe S met standaard luchtvering ophalen!
NB wacht op M3 kan, maar die heeft vooralsnog ook geen luchtvering

Woon in de Vleuterweide/ De Hoven en hier ook overal last van.
Half jaar geleden het probleem op dezelfde manier opgelost. Kost wat maar dan ben je wel van het drempel probleem af :D
 
Nieuwe Tesla lokatie Tilburg

Na het krijgen van een tip zojuist in de auto gesprongen (stond toch nog buiten) en naar de mij doorgegeven lokatie gereden. Deed me een beetje denken aan de tijd dat we voor een SuC gerucht het halve land door reisden. Dit was natuurlijk om de hoek.

En inderdaad, hier in Tilburg is Tesla volop bezig een derde lokatie in te richten. Het gaat om een complex van in totaal 35.000 m2 waarvan meer dan de helft verlicht was. Volgende stap is antwoord op de vraag of dit is:

1) Hub voor distributie/aflevering Model 3 (is daar wel een heel mooie en perfect bereikbare lokatie voor).
2) Distributiecentrum voor onderdelen, wellicht inrichting als groot SEC.
3) Vervanging van Building One, lijkt me onwaarschijnlijk maar kan niets uitsluiten.

In ieder geval weer wat "constructief" nieuws tussen alle gedoe :)
Het gaat om dit gebouw:

Distributiecentrum Miles Tilburg - Remmers Bouwgroep

En hier de "pictures or it didn't happen"!

IMG_3008.jpg
IMG_3009.jpg
IMG_3010.jpg
IMG_3004.jpg
IMG_3011.jpg
 
Nieuwe Tesla lokatie Tilburg

Volgende stap is antwoord op de vraag of dit is:

1) Hub voor distributie/aflevering Model 3 (is daar wel een heel mooie en perfect bereikbare lokatie voor).
2) Distributiecentrum voor onderdelen, wellicht inrichting als groot SEC.
3) Vervanging van Building One, lijkt me onwaarschijnlijk maar kan niets uitsluiten.
Of 4) Gigafactory 2 ;), wel een kleintje dan...
 
Zoveel loading docks voor alleen maar onderdelen, is dat logisch ?

Het zou gewoon een distributiecentrum kunnen zijn zoals ze hier heel veel staan. Zoals Coolblue, de buren van Tesla 2.

Persoonlijk gok ik op Model 3, want lokatie is daar schitterend voor wat ligging en bereikbaarheid betreft. Je ziet ze zo van het personenwagengedeelte afrijden met blijde eigenaren of via trailers vanuit één van de tientallen docks. Zoals het nu te zien was is in ieder geval ruim de helft van het complex erbij betrokken. Ik kan alleen geen uitspraak doen want weet het (nog) niet. In ieder geval wel weer beweging geconstateerd en voor Tilburg mooi natuurlijk. Ik probeer wat meer te achterhalen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN