Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat lijkt zeker voor de hand te liggen.. hoe gaat betaling dan lopen? huidige SuC's zijn daar niet in voorzien.. kent CS een protocol om de auto uniek te herkennen?
CSS kan inderdaad auto's herkennen. Toch denk ik dat er geen fabrikanten die tot 'Big Auto' behoren zaken gaan doen met Tesla.
Dan hadden ze dat al lang gedaan. En ze hebben Ionity niet voor niks bedacht. Als 'Big Auto' het echt wil staan er in no-time veel meer CSS laders dan SuperChargers.
De oude fabrikanten namen Tesla tot voor kort niet serieus. Nu wel, maar zien ze Tesla meer als een bedreiging dan als een partner.
En dat klopt ook. Grohmann Engineering, de Duitse technologie firma die voor meerdere Duitse autofabrieken de automatisering van hele fabrieken leverde, was plotseling eigendom van Tesla.
De bestaande fabrikanten hebben ook geen gebruik gemaakt van de gratis patenten van Tesla.
'Vorsprung durch Technik' geeft mooi aan hoe ze er over denken.
 
Nu sluit tesla andere merken uit om de supercharger te gebruiken.Wat normaal is als ze niet bijdragen aan de uitbouw van het netwerk. Maar wat gaat er gebeuren als de SuC en de autos omgeschakeld zijn naar CCS. Gaan wij aan de laders van de andere merken kunnen laden, maar niet omgekeerd. Dit kan toch niet.
Of gaan de andere merken de Tesla's uitsluiten?
 
Nu sluit tesla andere merken uit om de supercharger te gebruiken.Wat normaal is als ze niet bijdragen aan de uitbouw van het netwerk. Maar wat gaat er gebeuren als de SuC en de autos omgeschakeld zijn naar CCS. Gaan wij aan de laders van de andere merken kunnen laden, maar niet omgekeerd. Dit kan toch niet.
Of gaan de andere merken de Tesla's uitsluiten?
Het zou mooi zijn als Tesla in staat zou blijken om andere auto's dan Tesla's te laten laden met hetzelfde gemak als waarmee wij nu gebruik maken van de SuC. Tesla zou dit misschien middels een abonnement aan automobilisten kunnen aanbieden.
Daarmee zou Tesla Ionity volledig kunnen aftroeven en er een vrijwel ongelimiteerd verdienmodel bij hebben.
Tesla kan namelijk tegen veel lagere kosten de elektriciteit aanbieden.
Dat is pas echt 'Vorsprung durch Technik' :p
 
Leuke ontwikkeling is dit.. Een I-Pace kan ook laden bij Ionity ook al is Jaguar geen deelnemende partij. Het verschil zit in het gehanteerde business model. Fastned en Ionity vragen gewoon een commercieel verantwoorden prijs per afgenomen kWh. Als Tesla dat ook gaat doen voor niet-Tesla's is er niets aan de hand - kunnen deze auto's mooi meehelpen het netwerk verder uit te breiden. Misschien gaan ze straks wel betalen afhankelijk van de drukte (tijdstip) bij de SuC's.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: HWS and STLL
Dit kan toch niet.
Tuurlijk kan dat :)

Net op hetzelfde manier dat ik met mijn NewMotion pasje in UK niet kan laden. Elke netwerkbeheerder is baas van zijn eigen netwerk.

Het betalend openstellen van superchargers met CCS2 stekkers zou wel een bommetje zijn, en is misschien ook nodig om die belachelijke kostprijs/kWh van laden op een CCS2-lader onderuit te trekken.
 
Tuurlijk kan dat :)

Net op hetzelfde manier dat ik met mijn NewMotion pasje in UK niet kan laden. Elke netwerkbeheerder is baas van zijn eigen netwerk.

Het betalend openstellen van superchargers met CCS2 stekkers zou wel een bommetje zijn, en is misschien ook nodig om die belachelijke kostprijs/kWh van laden op een CCS2-lader onderuit te trekken.

Tsja... wanneer is een prijs een belachelijke prijs? Het flesje koud water bij de Shell heeft een vele hogere prijs dan hetzelfde flesje uit het schap bij de AH.. Als het betekent dat je met je I-Pace nu wel in één dag naar Italië kunt is het die prijs wel waard.

Tesla kan gewoon het SuC netwerk openstellen voor niet-Tesla's tegen een met de overige providers (Fastned/Ionoq etc) vergelijkbare prijs en voor eigen auto's een andere - veel lagere - prijs hanteren. Kunnen ze mooi meebetalen aan de uitbreiding van het SuC netwerk.
 
Tsja... wanneer is een prijs een belachelijke prijs? Het flesje koud water bij de Shell heeft een vele hogere prijs dan hetzelfde flesje uit het schap bij de AH.. Als het betekent dat je met je I-Pace nu wel in één dag naar Italië kunt is het die prijs wel waard.

Tesla kan gewoon het SuC netwerk openstellen voor niet-Tesla's tegen een met de overige providers (Fastned/Ionoq etc) vergelijkbare prijs en voor eigen auto's een andere - veel lagere - prijs hanteren. Kunnen ze mooi meebetalen aan de uitbreiding van het SuC netwerk.
Ik denk dat Tesla andere merken wel wil toelaten, maar tegen een markt-conforme - hogere prijs. De andere merken hebben immers niet meegedaan aan de financiering van het netwerk. Zou Tesla een lagere prijs rekenen er kWh dan de FastNed/Ionity tegenhangers, dan wordt het Supercharger netwerk overlopen door koopjes jagende derden.
 
Na 6 dagen in mijn nieuwe S te hebben gereden, staat ie nu al 2,5 weken bij Tesla vanwege de schokdempers (ofzo, hoor telkens weer iets anders) die stuk zijn.

Wat een pech zeg, baal er wel van! :(

Sterkte. Als je hem eenmaal weer terug hebt is het zo vergeten, maar zeker als je er al van geproefd hebt en je moet vervolgens wachten is dat heel vervelend. Laat maar weten hoe het afloopt.
 
IMG_5493.jpg
Was vandaag op de PC Hooft om de Model 3 te zien en had wat moeite om met lege handen weg te gaan..
Mooi - maar jammer genoeg niet in het blauw. Ik beschouw het maar als Tesla sponsoring -;) Alhoewel - nog nooit zo'n goedkope Tesla gekocht -;)