Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Oh ja, vergeten! Kennelijk moet je posten welke MS je besteld hebt? Vooruit dan maar, anders lig ik er straks uit:
Sig Perf, alle opties behalve de plet-me-in-een-kop-staart-botsing-stoelen in Sig rood. En zonder de design verstorende en vooral nutteloze spoilert. Interieur: weinig verradend en vooral afwasbaar.

Ik werd een beetje suf van al die auto's die ik had/heb in grijs, zwart, dark blue... Sig Red it is. Midlife crisis: here I come!
 
Oh ja, vergeten! Kennelijk moet je posten welke MS je besteld hebt? Vooruit dan maar, anders lig ik er straks uit:
Sig Perf, alle opties behalve de plet-me-in-een-kop-staart-botsing-stoelen in Sig rood. En zonder de design verstorende en vooral nutteloze spoilert. Interieur: weinig verradend en vooral afwasbaar.

Ik werd een beetje suf van al die auto's die ik had/heb in grijs, zwart, dark blue... Sig Red it is. Midlife crisis: here I come!

Jij ook al, XFrank heeft er ook al last van maar dan met multicoat red. Gelukkig ben ik een stukje jonger en is pas mijn volgende auto een midlife crisis uitvoering. Ga maar eens voorzichtig denken wat voor auto het moet worden :biggrin:...
 
En graag de de route du soleil.
Musk: Tesla expansion of charger network to allow cross-country road trips - The Tell - MarketWatch
Musk expects to announce European supercharging in a few months.
Ik 'bracht' dit nieuws vanochtend al ;-) Maar goed, nu ben ik wel eens benieuwd wat er in Europa gaat komen. Hier heeft Elon geen voordeel van zijn Solar City zonne energie. Overigens jammer dat er geen zonnecellen in het dak zitten. Wij hebben dat in onze Skoda wel, die koelt de auto (via de AC) op hete dagen.
 
Ik 'bracht' dit nieuws vanochtend al ;-) Maar goed, nu ben ik wel eens benieuwd wat er in Europa gaat komen. Hier heeft Elon geen voordeel van zijn Solar City zonne energie. Overigens jammer dat er geen zonnecellen in het dak zitten. Wij hebben dat in onze Skoda wel, die koelt de auto (via de AC) op hete dagen.
Inderdaad, jij had de primeur.
Maar Elon zegt wel eens vaker iets, nu staat het op papier, en met heel wat informatie en details. Fijn dat we over een paar maanden eindelijk wat concreets mogen gaan horen over wat/waar we hier gaan krijgen.
120 kw superchargers is natuurlijk ook een zeer welkome mededeling
 
Ik 'bracht' dit nieuws vanochtend al ;-) Maar goed, nu ben ik wel eens benieuwd wat er in Europa gaat komen. Hier heeft Elon geen voordeel van zijn Solar City zonne energie. Overigens jammer dat er geen zonnecellen in het dak zitten. Wij hebben dat in onze Skoda wel, die koelt de auto (via de AC) op hete dagen.
Ja thanks, maar tijdens het PR event flink wat meer details en nu de aantallen zien op de kaart (op de website) is wel impressive...
 
De aankondiging van Elon Musk dat superchargers die nu 90 KW laden straks 120 KW kunnen laden is m.i. heel belangrijk. Of je nu een half uur of maar 20 minuten hoef te wachten tot je weer een halve lading aan boord hebt is heel significant. Op deze manier neemt de capaciteit van de supercharger maar liefst met 33% toe. Zo komen de tijdsverschillen tussen tanken en opladen steeds dichter bij elkaar. Als ik nu mijn Audi S6 tank (86 liter) en vervolgens bij een druk station in de rij sta voor de kassa, ben ik toch zeker ook 10 minuten kwijt.

Daarnaast blijkt het inrichten van een supercharger voor het laden van 4 auto's 250.000 US dollar te kosten. Dat is relatief een beperkt bedrag. Het uitbreiden van 4 naar 8 laadplaatsen kost maar heel weinig meer. Een compleet tankstation voor alle brandstoffen en alle milieuvoorzieningen kost qua investering enkele miljoenen. De exploitatiekosten van een tankstation zijn ook gigantisch hoog. Alleen al een dubbele kassabemanning voor een 18- uurs station vergt 10 man/vrouw full-time.

Ik heb er alle vertrouwen in dat als Tesla in Europa doet wat zij ook in de VS doen, Tesla op termijn wel de elektrische Volkswagen wordt. Prachtig om daar nu al deel van uit te maken.
 
Ja thanks, maar tijdens het PR event flink wat meer details en nu de aantallen zien op de kaart (op de website) is wel impressive...
Ja echt geweldig die kaart in 2015.
in sommige gebieden zitten die stippen tegen elkaar aan.
Ik krijg er visioenen van hoe het hier in west-EU over een paar jaar er uit ziet.
Rijd je gewoon een SC (120kw :smile:) voorbij: "nee, ik ga bij de volgende wel even laden"
 
Ik lees al een tijdje mee op het forum en krijg zo op mijn meeste vragen antwoord. Ik heb zelf gekozen voor een zilveren nonperformance met zwart interieur. Ik vind de lichte bekleding van de stijlen en de hemel daar niet mooi bij passen en overweeg dit te laten herbekleden in zwart alcantara. Zij er al andere forumleden die zich daar op hebben georiënteerd?
 
bedankt JanMW:
bij mij staat momenteel ook als status: ontvankelijk.
als datum van start van de investering heb ik 2 september opgegeven.
onder welke nummer valt een laadstation dan? en wat is het subsidie percentage?

Frank,

nummer laadstation = 20004
Maximum in te brengen bedrag = € 1500.00, maar meerkost = 100 %, dus subsidiepercentage = 35% =€ 525.00 per laadstation.
Ik heb 2 laadstations aangevraagd, op 2 verschillende locaties, en dat is blijkbaar goedgekeurd.
Volgens mij kan je dit nog bij aanvragen, maar let op dat factuurdatum na aanvraagdatum valt. (ben in 2009 eens naar vergadering geweest over ecologiepremie, en toen werd gezegd dat wanneer eerste factuur voor aanvraagdatum was, men ervan uitging dat investering al gestart was, en je investering toch ging doen, ook al kreeg je geen ecologiepremie. Dat was toen wel in call-systeem, waarin aantal projecten beperkt was, dus weet niet of men deze regel nu nog hanteert).
Misschien kan je best ook startdatum vervroegen, zodat de voorschotfactuur niet voor de startdatum komt.

 
De aankondiging van Elon Musk dat superchargers die nu 90 KW laden straks 120 KW kunnen laden is m.i. heel belangrijk. Of je nu een half uur of maar 20 minuten hoef te wachten tot je weer een halve lading aan boord hebt is heel significant. Op deze manier neemt de capaciteit van de supercharger maar liefst met 33% toe. Zo komen de tijdsverschillen tussen tanken en opladen steeds dichter bij elkaar. Als ik nu mijn Audi S6 tank (86 liter) en vervolgens bij een druk station in de rij sta voor de kassa, ben ik toch zeker ook 10 minuten kwijt.

Daarnaast blijkt het inrichten van een supercharger voor het laden van 4 auto's 250.000 US dollar te kosten. Dat is relatief een beperkt bedrag. Het uitbreiden van 4 naar 8 laadplaatsen kost maar heel weinig meer. Een compleet tankstation voor alle brandstoffen en alle milieuvoorzieningen kost qua investering enkele miljoenen. De exploitatiekosten van een tankstation zijn ook gigantisch hoog. Alleen al een dubbele kassabemanning voor een 18- uurs station vergt 10 man/vrouw full-time.

Ik heb er alle vertrouwen in dat als Tesla in Europa doet wat zij ook in de VS doen, Tesla op termijn wel de elektrische Volkswagen wordt. Prachtig om daar nu al deel van uit te maken.
Met een klein verschil dat de superchargers geen geld opbrengen maar alleen maar geld kosten. Aan de ene kant willen we graag dat er zoveel mogelijk komen maar aan de andere kant vrees ik dat Tesla dan ten onder zal gaan aan haar eigen succes.
 
Frank,

nummer laadstation = 20004
Maximum in te brengen bedrag = € 1500.00, maar meerkost = 100 %, dus subsidiepercentage = 35% =€ 525.00 per laadstation.
Ik heb 2 laadstations aangevraagd, op 2 verschillende locaties, en dat is blijkbaar goedgekeurd.
Volgens mij kan je dit nog bij aanvragen, maar let op dat factuurdatum na aanvraagdatum valt. (ben in 2009 eens naar vergadering geweest over ecologiepremie, en toen werd gezegd dat wanneer eerste factuur voor aanvraagdatum was, men ervan uitging dat investering al gestart was, en je investering toch ging doen, ook al kreeg je geen ecologiepremie. Dat was toen wel in call-systeem, waarin aantal projecten beperkt was, dus weet niet of men deze regel nu nog hanteert).
Misschien kan je best ook startdatum vervroegen, zodat de voorschotfactuur niet voor de startdatum komt.


Thanks, (was wel 200004)
heb gistenen de aanvraag al gedaan en de data gecontroleerd. aanvraag is van 20/5 en heb nog steeds geen factuur, dus dat zit wel goed denk ik. de geplande investering heb ik om september staan, maar dit kan ik blijkbaar niet aanpassen.
Ik denk niet dat deze data belangrijk is omdat je 5 jaar tijd hebt om het project af te ronden.

- - - Updated - - -

Met een klein verschil dat de superchargers geen geld opbrengen maar alleen maar geld kosten. Aan de ene kant willen we graag dat er zoveel mogelijk komen maar aan de andere kant vrees ik dat Tesla dan ten onder zal gaan aan haar eigen succes.

ik heb met de nieuwe tijden nog steeds mijn bedenking rond de superchargers.
Zeker wanneer ze deze gaan open stellen voor andere electrische auto's.
Stel dat er op termijn 10% electrische auto hebt en in verhouding ook 10% chargestations tov Benzinestations. dan sta je nog steeds op de "route du soliel" met 5 a 6 wachtenden voor uw neus. wat nog steeds 2 uur wachten is (schuiven in de rij en niet kunnen gaan eten of zo)
 
Met een klein verschil dat de superchargers geen geld opbrengen maar alleen maar geld kosten. Aan de ene kant willen we graag dat er zoveel mogelijk komen maar aan de andere kant vrees ik dat Tesla dan ten onder zal gaan aan haar eigen succes.

Wat wij moeten doen om het succes van Tesla in Europa te bespoedigen en Tesla überhaupt te laten overleven de komende ca.vijf jaar, is zoveel mogelijk van onze vrienden/kennissen/familie/zakenrelaties een Tesla verkopen. De 'installed base' van Tesla moet gewoon zo groot mogelijk worden. Schaal, volume, momentum, geef het een naam maar Tesla MOET blijven groeien. Lukt ze dat niet, dan wordt het somber. Lukt dat wel, dan is de sky de limit. Aan mij(ons!?) zal het niet liggen.

- - - Updated - - -

Lijkt onwaarschijnlijk, maar het komt serieus over.
Maar als het slechts bij multi-coat reds kan gebeuren maak ik me geen zorgen Frank :wink:

Het kan aan mij liggen, maar een rode Tesla...
Rood is goed voor Ferrari's en Alfa's.
Verder zie je soms Hyundai i10 en vergelijkbare bejaardengebakjes in rood.
Er tussenin zit niks. Grote rode auto's, ik kan er niet aan wennen. Brandweer. Safety car.
Vroeger bleef je zitte met een witte.
Nu is het met een rooie je centen weggooie.
 
Met een klein verschil dat de superchargers geen geld opbrengen maar alleen maar geld kosten. Aan de ene kant willen we graag dat er zoveel mogelijk komen maar aan de andere kant vrees ik dat Tesla dan ten onder zal gaan aan haar eigen succes.
Superchargers zijn een essentieel onderdeel van het hele concept. Geen SC's zal de verkoop zeer beperken (en mij voor schut zetten thuis als de vakantie voor de deur staat).

- - - Updated - - -

ik heb met de nieuwe tijden nog steeds mijn bedenking rond de superchargers.
Zeker wanneer ze deze gaan open stellen voor andere electrische auto's.
Stel dat er op termijn 10% electrische auto hebt en in verhouding ook 10% chargestations tov Benzinestations. dan sta je nog steeds op de "route du soliel" met 5 a 6 wachtenden voor uw neus. wat nog steeds 2 uur wachten is (schuiven in de rij en niet kunnen gaan eten of zo)
De aantallen laadplekken zullen meegroeien met het aantal auto's.
Mijn voordeel is dat we naar Frankrijk altijd op rustige momenten rijden.
Ondanks dat reken ik er op dat het me gaat overkomen dat ik een keer voor een volbezet SC'station zal staan.
Wellicht bedenkt Tesla nog een functie dat je een tijdsslot of zo kan reserveren, nummertje kan trekken etc.
 
Wellicht bedenkt Tesla nog een functie dat je een tijdsslot of zo kan reserveren, nummertje kan trekken etc.

Dat vind ik een leuke denkpiste om eens verder over te filosoferen.
-En vraag me dan al ineens af hoe Tesla dit kan oplossen wanneer iemand bij zijn "laadreservatie" niet komt opdagen? Geef je die dan 10' respijt en dan kan een andere laden?
-Zouden ze dan de SC moeten blokkeren dat die enkel tussen een bepaald tijdsframe een bepaalde auto kan laden? Zou er dan hardware moeten aangepast worden?