Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De onvermijdelijke vraag: gaat Tesla het kunstje veel eerder dan 2030 onder de knie hebben? ;)

Politiek en wetgeving loopt altijd achter... ik denk dat Tesla grote stappen blijft maken, maar dat gedurende lange tijd 'driver attention' wettelijk verplicht blijft. Of dit ook feitelijk nodig is, is dan een tweede...

Aan de andere kant: ik vertrouw Tesla *nu* echt niets nog zelfstandig toe... zelfs filerijden niet...
 
Moe
Politiek en wetgeving loopt altijd achter... ik denk dat Tesla grote stappen blijft maken, maar dat gedurende lange tijd 'driver attention' wettelijk verplicht blijft. Of dit ook feitelijk nodig is, is dan een tweede...

Aan de andere kant: ik vertrouw Tesla *nu* echt niets nog zelfstandig toe... zelfs filerijden niet...
t zeggen dat ik veel aan filerijden doe en bijna altijd op de zwarte panter vertrouw. Behalve bij rijbaanafsluiting. Maar misschien heb ik gewoon verschrikkelijk veel geluk gehad
 
Vandaag prive tripje naar Duitsland waar op de aankomst lokatie gewoon geen enkele lader is. Denk, we gaan met de M3, hoeven we niet tussendoor te laden en pak ik op de terugweg de DC lader bij Kaufland want moeders en dochter willen daar toch shoppen. Heb in de S altijd een grote accupakket met ingebouwde omvormer en 2 zonnepanelen die op de hoedenplank passen bij en een vriezer-koelkast. Moeders is nogal van jet vers kopen en dan is een actieve koeling een must Ende hond eet ook vers voer wat gekoeld moet blijven. Ook een “kinderwagen” voor de hond in de frunk (de Classic, dus erg groot) dacht zet het even over in de M3 voor vandaag.... vergeet het maar. Beetje naïef van mij. In de frunk past niets, ja, 2 paar slippers....het accupakket beslaat heel het lager gelegen gedeelte van de trunk en steekt uit naar boven en de kinderwagen neemt 2/3 van de ruimte in qua breedte. De vriezer is te hoog om normaal te plaatsen. Geen hoedeplank dus geen ruimte voor panelen..... weet gelijk weer waarom het een S zal blijven voor mijzelf. Dit weekend de Raven Performance te leen.... kleinere frunk dus even kijken hoe alles gaat passen en wat er dan overblijf....
 
  • Informative
Reactions: gelden
mhh.. Ik zie wel draadjes over Raven leveringen, updates over leveringen etc. maar niet echt een draadje over de ervaringen met de Raven zelf. Of ik moet het mis hebben.

Zojuist heb ik een Long Range Raven Model S opgehaald. Dacht dat het de performance zou zijn, maar is het niet. Dat performance geloof ik wel, gaat mij nu om de laadsnelheid, range en comfort. Jammer genoeg zit er niet een CCS adapter bij en mijn eigen kan ik als het goed is niet gebruiken (maar ga uiteraard wel proberen)... Dus kan alleen de SuC gaan testen. Moet wel zeggen dat de vering echt fantastisch is en hij erg soepel aanvoelt. Nu ben ik een maart 2014 P85+ gewend dus geen comfort stoelen en 5-6 jaar oudere techniek. Vanavond kort en morgen een lange trip... Is het een idee om een ervaringen/vergelijkingen draadje te maken voor de Raven? Of lekker hier in het algemene draadje houden..
 
Slecht geheugen of is t een kadootje?

Gewoon, stomme aanname. Is ter leen voor vandaag en morgen. Maar lijkt wel hier een “Once you go Black......” dingetje te worden :)

BE2B71C9-5BAD-40E5-BF73-B807EA3F311A.jpeg
 
upload_2019-8-19_15-14-44.png


Hoi

Bij het plaatsen van mijn trekhaak.Blijkt er toch al een voorbereiding op mijn auto te zitten voor een trekhaak. Twee draden kan ik plaatsen rood is constant stroom over contact en zwart is aarde. Alleen hiertussen zit een gele draad. Heeft iemand een idee waar deze voor dient?
sec Rotterdam mag deze informatie blijkbaar niet delen met de gebruiker.

hoor graag
 
  • Informative
Reactions: pvh
View attachment 443743

Hoi

Bij het plaatsen van mijn trekhaak.Blijkt er toch al een voorbereiding op mijn auto te zitten voor een trekhaak. Twee draden kan ik plaatsen rood is constant stroom over contact en zwart is aarde. Alleen hiertussen zit een gele draad. Heeft iemand een idee waar deze voor dient?
sec Rotterdam mag deze informatie blijkbaar niet delen met de gebruiker.

hoor graag
Ik gok op geschakelde plus 12V, achterlichten of remlichten. Lijkt me eenvoudig te testen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hoi Paulus, helaas komt er geen stroom op bij remmmen / achterlichten dus moet ander doel hebben. Hoop eigenlijk dat het schakel draad is voor uitschakelen sensoren, Heb alleen geen idee hoe ik dat kan meten.
Dat is ook een mogelijkheid, ja.
In dat geval wordt er geschakeld door die draad met +12V of aarde te verbinden. Als je pech hebt, dan werkt dat niet; maar weet je wel welke zekering er voor die aansluiting wordt gebruikt. :D
 
Dilemma ik krijg een overname bod voor mijn model S van bijna 3 jaar en 50000km. Met het overnamebod zou ik +/-€20000 moeten opleggen voor een nieuwe waar de volgende voordelen aanhangen:

  • Terug 4 jaar garantie op de hele wagen
  • nieuwe generatie motoren
  • nieuwe generatie Autopilot en boordcomputer
  • nieuwe generatie ophanging
  • betere Audio
  • Verwarmde zetels achteraan + verwarmd stuur
  • Grotere accu met minstens 100km meer range
  • Lagere VAA omwille van de lagere catalogus waarde
Twijfel twijfel
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
20K voor een nieuwe? Betekent dat dan dat je je oude voor 6,6K per jaar hebt gereden? Voor 40 cent de kilometer?

Lijkt me wel redelijk.

Ik zou die oefening ook eens moeten doen, maar de mijne is 2 jaar oud, 100K verder en dat hakt in de overnameprijs. En ik heb graag de alcantara afwerking op het dashboard, en de zilveren 22" velgen. En ik wil een P, dus dat hakt er ook nog eens in :D
 
  • Funny
Reactions: job-lek
20K voor een nieuwe? Betekent dat dan dat je je oude voor 6,6K per jaar hebt gereden? Voor 40 cent de kilometer?

Lijkt me wel redelijk.

Ik zou die oefening ook eens moeten doen, maar de mijne is 2 jaar oud, 100K verder en dat hakt in de overnameprijs. En ik heb graag de alcantara afwerking op het dashboard, en de zilveren 22" velgen. En ik wil een P, dus dat hakt er ook nog eens in :D

mhh. als ik reken altijd met de aanschafprijs en verkoopprijs (vermoedelijke) van mijn huidige en de km kom ik op €0,61. Als ik reken met de aanschafprijs van de nieuw kom ik op €0,47.. Dat geeft toch wel een fijner excuus ;)
Overigens was de SLK die we hebben vervangen door een M3 op €0,47 uitgekomen en dan ook een stuk lager als je de aanschaf van de M3 meeneemt.

Maar al met al is elke berekening niet helemaal fair. Als ik de voordelen welke ik heb gehad met de P85+ (volle MIA en volle KIA) mee zou gaan rekenen dan komt er een heel ander en lager bedrag uit...

Maar bedankt voor een extra excuus!
 
  • Like
Reactions: job-lek and wooter
Geen schuifdak meer? :D
Dat noem ik een voordeel.. Ding is 2x vervangen en doe hem nooit open. Alleen op een kiertje als ik de airco vergeten ben aan te zetten als ik op 3 minuten van de auto ben.. Als hij open is dan heb ik drukgolven op mijn oren en het geluid is niet te harden... Zo een full glas roof is echt veel beter...