Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Kortrijk of Lille? ga met gezin naar Frankrijk. Twee kids van < 8. Iemand ervaring met de superchargers bij Kortrijk en Lille? Waar is het het beste vertoeven voor de kindjes? Is er een speeltuintje / resto? Iemand op de hoogte?
Beide hebben een McDonalds vlakbij, maar Lille heb je meer kans dat ie niet geICEd is. Ik zou Lille doen.
 
Het is vooral het platgedrukte dak dat me bezorgd maakt: net alsof de wagen onder de vrachtwagen of oplegger is ingeknald, omdat AP mogelijk vond dat dit geen hindernis was (maar bijv. een brug waar de wagen onder zou kunnen rijden). Zie ook de eerste Tesla-AP-dode, Joshua Brown, en zie ook hier: Tesla didn’t fix an Autopilot problem for three years, and now another person is dead.

AP is een leuk hebbedingetje maar voorlopig weinig meer dan dat. Bespaart je 50% vermoeidheid op lange ritten (naar mijn idee), maar je moet er met je ogen en verstand wel steeds bij blijven, want AP blijft gevaarlijk 'irrationeel' in sommige gevallen. Mijn 2c.
 
Dit voorval is van vorige week in italië, op weg naar Slovenië.
Ik zag net op tijd de blok liggen en heb zelf ingegrepen. Geen idee wat AP zou gedaan hebben.
Enkele km verder was er peage en daar hebben we een melding gedaan.
Het zou me niks verbazen dat er na ons op gereden is.
vanaf 0:35
Front camera
Linker zijcamera
 
2019.24.4

Naarden - Groningen. Ik heb het wel even gehad met NoA. Lege weg, rij max, en maar blijven zeuren dat ik baan naar links moet (nee, geen splitsing oid). terug naar rechts never nooit aangegeven. Rij ik achter een vrachtwagen met 85 terwijl ik 100 heb ingesteld geeft hij juist weer geen lane change aan (lege weg!). Lane changes blijven bedroevend traag/slecht.

Daarom maar NoA afgezet en gewoon op AP gereden. Ik heb het idee dat die lane changes soepeler gaan. Ik stop voorlopig even met NoA en blijf op EAP....
 
2019.24.4

Naarden - Groningen. Ik heb het wel even gehad met NoA. Lege weg, rij max, en maar blijven zeuren dat ik baan naar links moet (nee, geen splitsing oid). terug naar rechts never nooit aangegeven. Rij ik achter een vrachtwagen met 85 terwijl ik 100 heb ingesteld geeft hij juist weer geen lane change aan (lege weg!). Lane changes blijven bedroevend traag/slecht.

Daarom maar NoA afgezet en gewoon op AP gereden. Ik heb het idee dat die lane changes soepeler gaan. Ik stop voorlopig even met NoA en blijf op EAP....
Je kan ook gewoon die Lane Change melding negeren hoor. En wanneer je een vrachtwagen nadert zelf beslissen om een auto lane change te starten.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Je kan ook gewoon die Lane Change melding negeren hoor. En wanneer je een vrachtwagen nadert zelf beslissen om een auto lane change te starten.

Dat kan natuurlijk. Maar volgens mij gaat een lane change met EAP zonder NoA net tikje anders dan met NoA. En als ik het toch niet gebruik, irriteren die onzinnige meldingen alleen maar. Ondanks dat het vakantietijd is en dus rustig, is het zelden tot nooit mogelijk om via bevestigen een lane change te doen. Het systeem is zo traag, dat mijn achterligger dan ook al weer een baan is opgeschoven waarna NoA afbreekt. Om maar niet te spreken van een pijl naar links en een rode lijn: tegelijk...