Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb serieus groen overwogen... Niet vanwege het milieu ofzo, maar het lijkt wel erg op het Engelse Racing Green. Toen het een Sig werd was die optie er niet meer. Iemand ook groen besteld?
 
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb serieus groen overwogen... Niet vanwege het milieu ofzo, maar het lijkt wel erg op het Engelse Racing Green. Toen het een Sig werd was die optie er niet meer. Iemand ook groen besteld?

Ik heb een groene gezien, en dat zag er zeer goed uit. lang getwijfeld.
2013-04-22 15.00.50.gif
 
Schuldig! ik heb een groene kleur besteld. Groen stond eerst niet eens op mijn lijstje van mogelijke kleuren. Maar heb proefgereden in een groene en vond die kleur gelijk prachtig. Mooi donker "racing green". Klasse uitstraling. Dus na even twijfelen toch groen gekozen. Wilde ook afwijken van de massa. Kijk op het gemiddelde parkeerterrein en het is toch allemaal wel erg zwart/wit/grijs/silver. (Niets tegen die kleuren hoor, heb nu zelf een zwarte auto), dus wilde eens wat anders dan de rest van NL :smile:.

Mijn eerste bericht hier, dus aangenaam kennis te maken allemaal! :smile:

Steven
 
even een oud draadje terug op nemen : range.
link is http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13310-Lifetime-Average-Wh-mi
meest recente cijfers . pg26, na 415.000 miles (666.000 km )

wh/mile : avg 354, median 351, stdev 36, dist_wt_avg 354
354 = 220w/km, pakweg 400 km met een volle 85kwh batterij

Battery Wh N Miles
1 60 320 16 33014
2 85 359 81 348972
-> de 60kWh batterij verbruikt 10% minder, maar daar zal de Perf.85 ook wel voor iets tussen zitten.


Wheel Wh N Miles
1 19 342 53 173333
2 21 366 35 168462
 
Schuldig! ik heb een groene kleur besteld. Groen stond eerst niet eens op mijn lijstje van mogelijke kleuren. Maar heb proefgereden in een groene en vond die kleur gelijk prachtig. Mooi donker "racing green". Klasse uitstraling. Dus na even twijfelen toch groen gekozen. Wilde ook afwijken van de massa. Kijk op het gemiddelde parkeerterrein en het is toch allemaal wel erg zwart/wit/grijs/silver. (Niets tegen die kleuren hoor, heb nu zelf een zwarte auto), dus wilde eens wat anders dan de rest van NL :smile:.

Mijn eerste bericht hier, dus aangenaam kennis te maken allemaal! :smile:

Steven

Hey Steve.

Eigenlijk maakt de kleur van onze S geen bal uit. Want het is een Tesla Model S....
 
even een oud draadje terug op nemen : range.
link is http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13310-Lifetime-Average-Wh-mi
meest recente cijfers . pg26, na 415.000 miles (666.000 km )

wh/mile : avg 354, median 351, stdev 36, dist_wt_avg 354
354 = 220w/km, pakweg 400 km met een volle 85kwh batterij

Battery Wh N Miles
1 60 320 16 33014
2 85 359 81 348972
-> de 60kWh batterij verbruikt 10% minder, maar daar zal de Perf.85 ook wel voor iets tussen zitten.


Wheel Wh N Miles
1 19 342 53 173333
2 21 366 35 168462
Dat is dan wel veel "Urban" rijden met optrekken en remmen zoals je in de VS veel doet.

Maar 220Wh/KM klinkt helemaal niet onrealistisch.


Ik keek net op de service website: Stores Service Centers | Tesla Motors

Brussel is dichter bij voor mij dan Eindhoven voor service, hehe. Ga sowieso de prepaid met Ranger nemen, dus dat doet er verder toch niet toe :)
 
Last edited:
Ik probeer een audi-liefhebber de model S "uit te leggen".
Aan welke audi valt de model S het best te spiegelen; is dat een A7?

Een Audi A7, maar dan wel de krachtiger versies, komen het dichtst in de buurt. Ook een sterke A6 is er goed mee te vergelijken.
Ik heb Audi S6 Avant. Die is duidelijk stugger dan een Model S. Ik ruil mijn Audi graag in voor een Model S.
 
Ikben blij van mijn a6 af te zijn!

De model s is niet te vergelijken met een Audi! Ik had een A7 rijder bij en die wou meteen van zijn. A7 af!
De Tesla is een Tesla subliem in alle opzichten Een A7 is gewoon een dinosaurus op brandstof:biggrin:

Ik verschil hier toch van mening. Model S is een fantastische auto maar... niet in alle opzichten. Er zitten matige stoelen in in vergelijking met de Recaro stoelen in mijn Audi S6. Geen uitschuifbare verstelbare onderbeensteunen, geen verstelbare hoofdsteunen en verder beperkt verstelbaar. Ook de degelijkheid van de stoelen zet ik grote vraagtekens bij. Testauto's met minder dan 6000 mijl op de teller hebben al doorgezeten en duidelijk versleten zitvlakken. Mijn Recaro stoelen zijn na 100.000 absoluut niet van nieuw te onderscheiden.
Heb je de uitvoering van de middenconsole gezien? Wil je eigenlijk niet zien. Heb je met een lichaamslengte van boven de 1.90 meter wel eens achterin een Model S gezeten? Gewoon vergeten.
Achteruit rijden in Model S is 100% vertrouwen op de achteruitrijcamera. Keihard nodig, niet in de Audi.
Zo zijn er veel andere zaken die in de dure Audi's een eenduidig hoog niveau hebben, in de Model S - nog - niet.

Neemt niet weg dat ik mijn S6 graag omruil voor een Model S. Fantastische auto, maar naar mijn mening niet in alle opzichten.
 
Ik had niet verwacht dat er zoveel "groenen" waren. As we ze allemaal tzt hebben wil ik graag eens een Racing Green S in het echt zien. Op het risico af dat ik dan heel erg ga balen van mijn Sig Red... Nu geen opmerkingen over ruilen!
 
Ik zie zojuist dat mijn status in MyTesla van 'in productie' nu is aangepast naar Reserved, typisch? Ik heb begin maart gefinaliseerd en sta gepland voor levering Jul-Aug. Meestal is volgende status EOL, End Of Line, die in Amerika gebruikt wordt maar vooralsnog in Europe schijnbaar nog niet.

Ik heb nu als status Your models S order has been confirmed

- - - Updated - - -

Even ander ZE nieuws reed zojuist achter de nieuwe Renault Zoe 100% elektrisch. Ook die gaat hard van zijn plek, en ziet er wel leuk uit
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    562.5 KB · Views: 253