Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Een Audi A7, maar dan wel de krachtiger versies, komen het dichtst in de buurt. Ook een sterke A6 is er goed mee te vergelijken.
Ik heb Audi S6 Avant. Die is duidelijk stugger dan een Model S. Ik ruil mijn Audi graag in voor een Model S.

Ik heb een Maserati Quattroporte. Die is duidelijk stugger dan een Model S (en dan een Audi Saai 6). En ook duidelijk langzamer. Van 0-150 ongeveer. Ik ruil mijn dure Fiat niet om voor een Model S (want ik hou 'm gewoon) maar de S wordt wel mijn 'daily driver'. AND I CAN'T WAIT.
 
Vandaag ook een Zoé gezien wit.stond bij mij voor de deur aan de e-laad paal!
Was zo i zo druk afgelopen dagen met ev heb er 4 zien staan bij de paal! Daarvoor 4 in Een Heel jaar

Tja, Dat was ik dus. De naam van je schoonmaakbedrijf stond op je Audi. Kan niet missen!
Net de nieuwe Zoë in ontvangst genomen. Rijdt heerlijk. Niet vergelijkbaar met de S natuurlijk, maar als tweede auto ideaal.
Kan ik al een beetje elektrisch voorproeven tot de S arriveert.
Dank voor het laden Jetje. Volgende keer bel ik even aan voor kennismaking.
 
Tja, Dat was ik dus. De naam van je schoonmaakbedrijf stond op je Audi. Kan niet missen!
Net de nieuwe Zoë in ontvangst genomen. Rijdt heerlijk. Niet vergelijkbaar met de S natuurlijk, maar als tweede auto ideaal.
Kan ik al een beetje elektrisch voorproeven tot de S arriveert.
Dank voor het laden Jetje. Volgende keer bel ik even aan voor kennismaking.

Dat is denk op de seat van de vrouw(poep groen/bruin) ik rijd of in een oude oliestokende peugeot boxer bus
Of in een sus (s)alto de audi is al 2 maanden weg! Maar koffie staat altijd klaar! Wel fijn een gratis paal voor de deur.
 
Ik heb een Maserati Quattroporte. Die is duidelijk stugger dan een Model S (en dan een Audi Saai 6). En ook duidelijk langzamer. Van 0-150 ongeveer. Ik ruil mijn dure Fiat niet om voor een Model S (want ik hou 'm gewoon) maar de S wordt wel mijn 'daily driver'. AND I CAN'T WAIT.
Ben benieuwd hoe lang je de prachtige 4-porte aan zult houden. Diverse Amerikaanse Tesla rijders die hun Quattroporte, M5, 911, enz. erbij hielden waren na een paar maanden van mening dat hun ICE's geen toegevoegde waarde meer hadden en namen alsnog afscheid. Ben benieuwd of het ons ook zo zal vergaan.
 
image.jpg


Vandaag m'n eerste in het wild tegengekomen! In Manhattan... Op de foto sta ik een foto te maken. Rood staat m toch wel heeeeel goed!!
 
Beste mede "Forumers"... effe iets anders....
Hoe zit het met "laadpassen"... binnen BeNeLux en EU????
De levering van onze S'en komt dichter bij...
Gaan jullie allemaal je S alleen thuis opladen of ook onderweg?
Ik alvast heel zeker onderweg... want ik ga met m'n S heel de EU rond rijden... ;)

In NL staan ze op dat vlak al heel ver... In BE is het bedroevend...
Ik was wat aan het zoeken en mailen... ook bij mijn elektriciteit leverancier... en Tesla zelf...
- Tesla gaat geen laadpas aanbieden... Gaan ze advies geven????
- Mijn elektriciteit leverancier hoorde het alvast in Keulen donderen bij mijn vraag... en zou het navragen: tot nu toe geen antwoord...
- Ook verschillende kostprijzen...???

=> Eén laadpas mogelijk voor EU ... of moet één laadpas het per land?
=> waar en bij wie (voor mij in BE)?

????????

Dus stilaan geen tijd om wat meer duidelijkheid in het laadpunten en laadpassen bos????

- - - Updated - - -

Een leuke:
http://www.youtube.com/watch?v=gsQdwACgoXY&feature=player_embedded
:biggrin:
 
Beste mede "Forumers"... effe iets anders....
Hoe zit het met "laadpassen"... binnen BeNeLux en EU????
De levering van onze S'en komt dichter bij...
Gaan jullie allemaal je S alleen thuis opladen of ook onderweg?
Ik alvast heel zeker onderweg... want ik ga met m'n S heel de EU rond rijden... ;)

In NL staan ze op dat vlak al heel ver... In BE is het bedroevend...
Ik was wat aan het zoeken en mailen... ook bij mijn elektriciteit leverancier... en Tesla zelf...
- Tesla gaat geen laadpas aanbieden... Gaan ze advies geven????
- Mijn elektriciteit leverancier hoorde het alvast in Keulen donderen bij mijn vraag... en zou het navragen: tot nu toe geen antwoord...
- Ook verschillende kostprijzen...???

=> Eén laadpas mogelijk voor EU ... of moet één laadpas het per land?
=> waar en bij wie (voor mij in BE)?

????????

Dus stilaan geen tijd om wat meer duidelijkheid in het laadpunten en laadpassen bos???
:biggrin:

In Nederland kan je bij vele leveranciers terecht. Deze laadpassen werken dan op alle openbare laadpalen en mensen die hun private paal hebben aangemeld kunnen dit ook activeren. Ik weet niet hoe het in het buitenland zit. Is wel een goeie. Ik weet dat je bij sommige pompen binnen een bonnetje kan halen met een code. En bij straatoplaadpunten soms iets met je telefoon kan doen. Iemand anders meer kennis, anders ga ik bellen met Cohere wat zij ervan weten.
 
Wanneer kom je terug uit Noorwegen :wink:

Als er, zoals Tesla aangaf bij de eerste kwartaalcijfers, in juni al 500 Europese auto's worden geproduceerd dan ga ik ervan uit dat daar ook al heel wat niet-Noorse Signatures tussen zitten. Er is ook nooit sprake van geweest dat de Noorse auto's eerder worden gebouwd, wel dat ze eerder worden geleverd. Dat komt omdat ze rijklaar kunnen worden ingevoerd, en dus de omweg via Tilburg plus het 'afbouwen' wordt vermeden. Het zou me niet verbazen als in juli zowel de eerste Noorse als eerste Nederlandse auto's worden geleverd. Voor België durf ik geen voorspelling aan, sorry Vlaamse vrienden.
 
Jongens (en meisjes natuurlijk),

Waar vinden jullie je estimated time of delivery? Ik kan het bij mij nog steeds niet zien. Wel staat er "Your model s performancy orderhas been confirmed" in my Tesla...
En weet iemand wie aandelen Tesla verhandeld in nederland? Ik wil ook een stukje, al is het klein....
 
Of mogelijk zal het intelligenter gebeuren, de auto dirigeert (met de navigatie) of doet voorstellen dat je beter naar SC x kunt rijden dan naar SC y want daar staat niet alleen niemand, er is ook niemand in de buurt die eerder aanwezig is en of de behoefte heeft om te chargen....en dus dat je sneller op weg bent.

Dat is to zo al gepland. Ik weet even niet waar ik het zag dat je dus de MS gewoon kan zeggen naar de dichtsbijzijnde beschikbare SuperCharger te gaan. Het idee is dat ze real-time communicatie tussen de MS en de Superchargers voorzien hebben; de rest is software...
maar waar heb ik dat nu geizen...?

- - - Updated - - -

quote_icon.png
Originally Posted by Wim S. viewpost-right.png
Reken er maar op dat dit goed is doorgerekend. Elektrische energie kost bij grootverbruik ook maar heel weinig. Particulieren rekenen met 23 cent per KW. Bij grootverbruik gaat hier al heel gauw 14 cent per KW energiebelasting vanaf. De BTW kan door Tesla, en zijn immers geen inkomsten, volledig worden teruggevraagd. Er zal naast de basisprijs van de elektriciteit alleen wat transportkosten worden berekend. Door een effectief gebruik van zonne-energie zal er netto maar weinig uit de grid komen.
Per saldo zal Tesla voor iedere via het net geleverde KW niet meer gaan betalen dan rond 8 eurocent. Ter vergelijking, ik betaal privé, door het gebruik van een warmtepomp is ons verbruik boven 10.000 KW, maar 11 eurocent per KW. Tesla weet daarnaast exact de verhouding tussen laden in de superchargers en thuis.
Stel dat er 90% thuis wordt geladen en 10% bij de superchargers, dan zullen bij een kilometrage van 20.000 km de elektriciteitskosten voor Tesla maar 2000 x 0,08 = € 160,- bedragen. Trek daar nog eens vanaf dat Tesla veel van deze stroom zelf gaat opwekken, in de VS bijna 100%, en je kunt vaststellen dat Tesla zijn vingers hier niet aan zal branden.

Wat ik me wel altijd afvraag is hoe de fiscus het gemis aan zeer lucratieve accijnzen op benzine zullen recupereren? Ooit gaan ze toch iets doen, lijkt me. Zal dat dan geen belasting zijn op de verbruikte KW (thuis of via Superchargers)? Ze zijn daar altijd wel creatif bij...
 
Hier in BE is het wat laadpassen en zeker Europese laadpassen betreft ... nog meer dan zoeken... dus ja alle gegevens zijn welkom!

I.s.m. andere Tesla fan's / aankopers...:
de gegevens over laadpassen (en mogelijk ook verzekeringen) op één plaats verzamelen...?????

Ik tracht dit alvast op facebook te doen:

Tesla Model S BENELUX
http://www.facebook.com/groups/73308694679/

of iemand een beter idee? Hier op de TMC (Europe forum)??? ... maar eerlijk gezegd: ik vind dit nogal "rommeling" en onoverzichtelijk...

Moet wat betreft één laadpas voor de EU + de gegevens van de laadinfrastructuur het "warme water" nog uitgevonden worden... of is er al iemand of een firma mee bezig?
=> wat als men met z'n S even een tripje wil maken naar Frankrijk / Duitsland... enz...????

Voor Frankrijk vond ik dit:
http://www.facebook.com/ChargeMap
 
Last edited: