Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag werd ik via de interne mail op dit initiatief gewezen (mijn werkgever participeert hierin).
EVs laden in heel Europa met intercharge - Groen7
Indien dit initiatief gaat lukken, maakt het niet uit welke pas je neemt.

Dit begint zulke grote vormen aan te nemen dat ik denk dat het gaat lukken. Ondertussen lees ik dat The New Motion in Duitsland ook grote stappen wil gaan zetten. Ik hoop wel dat ze dan een drie fase oplossing kiezen en niet overal die 1 fase lader plaatsen.
 
Wat ik me wel altijd afvraag is hoe de fiscus het gemis aan zeer lucratieve accijnzen op benzine zullen recupereren? Ooit gaan ze toch iets doen, lijkt me. Zal dat dan geen belasting zijn op de verbruikte KW (thuis of via Superchargers)? Ze zijn daar altijd wel creatif bij...

Ooit al gehoord van "Kilometerheffing"?

Of zoals Edison ooit eens tegen een Amerikaanse president zei: "gelijk wat ik uitvind, u zal er wel een manier op vinden om het te belasten" :smile:
 
Ben benieuwd hoe lang je de prachtige 4-porte aan zult houden. Diverse Amerikaanse Tesla rijders die hun Quattroporte, M5, 911, enz. erbij hielden waren na een paar maanden van mening dat hun ICE's geen toegevoegde waarde meer hadden en namen alsnog afscheid. Ben benieuwd of het ons ook zo zal vergaan.

De QP gaat in de verzameling ICE's, naast het rijtje Alfa's.
Leuk om naar te kijken en een beetje te klooien op zondagen (en af en toe op het circuit).

- - - Updated - - -

Ik had niet verwacht dat er zoveel "groenen" waren. As we ze allemaal tzt hebben wil ik graag eens een Racing Green S in het echt zien. Op het risico af dat ik dan heel erg ga balen van mijn Sig Red... Nu geen opmerkingen over ruilen!

Het Tesla groen komt niet in de buurt van écht Britisch Racing Green. Vraag maar aan een willekeurige eigenaar van een XK120 in BRG. Tesla-groen BR-Green noemen lijkt meer op een verzachtende smoes om groen te kiezen.

Groen. Groen is voor het Boswachters- en Jagersgilde. Een dan-sta-ik-zo-dicht-bij-de-natuur-gevoel-terwijl-ik-leuke-zwijntjes-en-haasjes-afknal-voor-de-hobby-kleur. Een XM-kleur voor pijprokers. Groen staat ook prima op een Avensis. Nog beter op een Avensis wagon. Of op een kruiwagen. Of een tuinhuis. Dus heb geen spijt Wiebe. Dan is Pacecar-rood toch veruit de betere keuze.

:wink:
:wink:
:cool:
 
De QP gaat in de verzameling ICE's, naast het rijtje Alfa's.
Leuk om naar te kijken en een beetje te klooien op zondagen (en af en toe op het circuit).

- - - Updated - - -



Het Tesla groen komt niet in de buurt van écht Britisch Racing Green. Vraag maar aan een willekeurige eigenaar van een XK120 in BRG. Tesla-groen BR-Green noemen lijkt meer op een verzachtende smoes om groen te kiezen.

Groen. Groen is voor het Boswachters- en Jagersgilde. Een dan-sta-ik-zo-dicht-bij-de-natuur-gevoel-terwijl-ik-leuke-zwijntjes-en-haasjes-afknal-voor-de-hobby-kleur. Een XM-kleur voor pijprokers. Groen staat ook prima op een Avensis. Nog beter op een Avensis wagon. Of op een kruiwagen. Of een tuinhuis. Dus heb geen spijt Wiebe. Dan is Pacecar-rood toch veruit de betere keuze.

:wink:
:wink:
:cool:

Ok Peter,
Dan zal zwart vast voor begrafenisondernemers zijn en grijs voor grijze muizen?
 
Voor wie naar Duitsland wil: VOOR EEN S GEEN MILIEUSTICKER NODIG :)

Sehr geehrter Herr Van Hilst,

für ein Elektrofahrzeug brauchen Sie keinen Umwelt Sticker.

Mit freundlichen Grüßen
Im Auftrag

Simone Schneider

Stadt Köln- Der Oberbürgermeister
Kfz-Zulassungsstelle
Max-Glomsda-Str. 4
51105 Köln
Telefon: 0221/221-23520
Telefax: 0221/221-26481
E-Mail: [email protected]
Internet: Startseite - Stadt Köln
 
Zouden er ook Walen zijn die een Tesla hebben besteld? Of mensen uit de Oostkantons (hoe noemen die in het Vlaams?).

Ik heb er nog geen gesignaleerd, hoewel ze er vast zullen zijn. Omdat ik in het Nederlands schreef, heb ik me maar even gericht tot de Vlamingen (mijn ervaring is dat de Walen het Nederlands doorgaans niet machtig zijn, terwijl zij wel schijnen te verlangen door de Vlamingen in het Frans te worden aangesproken).
 
Ok Peter,
Dan zal zwart vast voor begrafenisondernemers zijn en grijs voor grijze muizen?

In het geheel niet. Never change winning colors.

Zwart is Cool.
Zwart is voor 'Men in Black' (MIB met Tommy Lee Jones en Will Smith)
Zwart is voor 'Mister Black' (die er overigens niet was in Tarantino's Reservoir Dogs met Harvey Keitel, maar ze ruziën er wel over)
Tesla Grijs is natuurlijk 'Gun Metal Grey' - goede kleur ook voor de Donkervoort GTO. Of een Lambo Aventador. Om maar twee ICE-Dino's te noemen. Maar dan wel de leukere.

Wat blijft er over. We maken het rijtje meteen maar even af.

Blauw. Is voor Marine-Officieren en bejaarde-VVD-mannen-met-Blazer-met-gouden-knopen.
Bruin. Tja. Koning Keizer Admiraal...Popla etc.etc.
Wit. Toyota-Prius-met-stoere-kijk-mij-nou-ruig-zijn-met-mijn-antraciet-14inchwieltjes-kleur. Ook zeer geschikt voor ultrafoute linkerbaanduwende BMW's X5 en andere vergelijkbare psychologenvoer-mastodonten.
Zilver. Mercedes kleur. Diesel welteverstaan. Trekhaak-af-fabriek-kleur.
Geel. Chiquita. Seat Ibiza.
Oranje. Fart Focus. In opgevoerde versie.
Goud. Zelfde kleur als de voortand van de bestuurder.

I rest my case :wink:
 
In het geheel niet. Never change winning colors.

Zwart is Cool.
Zwart is voor 'Men in Black' (MIB met Tommy Lee Jones en Will Smith)
Zwart is voor 'Mister Black' (die er overigens niet was in Tarantino's Reservoir Dogs met Harvey Keitel, maar ze ruziën er wel over)
Tesla Grijs is natuurlijk 'Gun Metal Grey' - goede kleur ook voor de Donkervoort GTO. Of een Lambo Aventador. Om maar twee ICE-Dino's te noemen. Maar dan wel de leukere.

Wat blijft er over. We maken het rijtje meteen maar even af.

Blauw. Is voor Marine-Officieren en bejaarde-VVD-mannen-met-Blazer-met-gouden-knopen.
Bruin. Tja. Koning Keizer Admiraal...Popla etc.etc.
Wit. Toyota-Prius-met-stoere-kijk-mij-nou-ruig-zijn-met-mijn-antraciet-14inchwieltjes-kleur. Ook zeer geschikt voor ultrafoute linkerbaanduwende BMW's X5 en andere vergelijkbare psychologenvoer-mastodonten.
Zilver. Mercedes kleur. Diesel welteverstaan. Trekhaak-af-fabriek-kleur.
Geel. Chiquita. Seat Ibiza.
Oranje. Fart Focus. In opgevoerde versie.
Goud. Zelfde kleur als de voortand van de bestuurder.

I rest my case :wink:

ik mis sig rood :?:love:

en ik denk toch echt dat zwart voor foute mensen in pak is die nu in een italiaanse mafia auto rijden (QP), peter jij zorg voor de pasta,anti pasta en stokbrood tijden het feestje :cool:

grijs is voor muizen! zoals een a6 :wink: (was ik ook)

de rest van je lijst klopt redelijk :biggrin:

-----------------------------------------------------------------------------------

ik heb een model s perf sig rood in de aanbieding!

dacht 2 jaar geleden iets unieks te gaan rijden maar nee hoor linkerbuurman heeft er 3 besteld en hoor net mijn rechterbuurman ook 1, dus 5 model sjes op 200 meter! denk dat ik dan maar op de X wacht die is denk ik unieker.

hahahahaha gekkewerk ! en geen van die andere 4 zit of op het forum of op de lijst met reservering houders! zal eens gaan navragen welke nummers en kleur etc
 
Last edited:
Bruin. Tja. Koning Keizer Admiraal...Popla etc.etc.
I rest my case :wink:

Jammer PeterSZ die opmerking over bruin. :tongue:
Ik dacht een kleur te gaan rijden die je niet veel ziet, zie ik de ene na de ander zijn Tesla in het bruin maken.
Lijkt me wel een gaaf gezicht straks als we een keertje afspreken met een groepje, al die kleuren op dezelfde auto. Ben erg benieuwd wat voor uitstraling elke kleur geeft in het echie.

- - - Updated - - -

Voor wie naar Duitsland wil: VOOR EEN S GEEN MILIEUSTICKER NODIG :)

Sehr geehrter Herr Van Hilst,

für ein Elektrofahrzeug brauchen Sie keinen Umwelt Sticker.

Mit freundlichen Grüßen
Im Auftrag

Simone Schneider

Stadt Köln- Der Oberbürgermeister
Kfz-Zulassungsstelle
Max-Glomsda-Str. 4
51105 Köln
Telefon: 0221/221-23520
Telefax: 0221/221-26481
E-Mail: [email protected]
Internet: Startseite - Stadt Köln

Ik begreep van Gert-Jan dat je met de Model S ook dwars door Londen mag rijden, zonder tol te betalen. Lijkt me ook leuk om te doen, nu nog even zien hoe daar te komen. Zouden ze geen oplaadvoorzieningen kunnen maken in de Eurostar, lekker in een half uur je auto laden en ondertussen van Frankrijk naar Groot-Brittannië.
 
In het geheel niet. Never change winning colors.

Zwart is Cool.
Zwart is voor 'Men in Black' (MIB met Tommy Lee Jones en Will Smith)
Zwart is voor 'Mister Black' (die er overigens niet was in Tarantino's Reservoir Dogs met Harvey Keitel, maar ze ruziën er wel over)

Nou dat valt dan weer 100% mee, ik maakte me nog zorgen dat zwart geen metallic is, maar als je hem niet wast dan zie je dat niet.
 
In het kader van het kleurenfestijn
Ik ben gevallen op het mooiste kontje (maar wel zonder spoiler)
IMG_3079.PNG
 
Ik heb er nog geen gesignaleerd, hoewel ze er vast zullen zijn. Omdat ik in het Nederlands schreef, heb ik me maar even gericht tot de Vlamingen (mijn ervaring is dat de Walen het Nederlands doorgaans niet machtig zijn, terwijl zij wel schijnen te verlangen door de Vlamingen in het Frans te worden aangesproken).

Ik denk je hier met delicate politiek bezig bent...!
ik merkte in elk geval wel op de er in Brussel een tweetal weken geleden een aantal franstalige klanten bij waren. De meesten wel uit het Brusselse. Maar feit is dat het hele Tesla Benelux wel duidelijke nederlandstalig georienteerd is (deze threads,bvb, of het feit dat alles vanuit NL gebeurt.). Maar goed, ik neem aan de gemotiveerde mensen wel hun plan trekken in het nederlands, of dan de rest van de site in het engels bekijken...
 
Het is natuurlijk allemaal het kip-en-ei-verhaal. Maar als er voldoende ev's zijn moeten we misschien de windenergie bij de laadstations betrekken.
Hoe langer hoe meer staan er windmolens langs de snelwegen. Hier is de infrastructuur aanwezig om voldoende elektriciteit te leveren, mogelijkheid voor goedkope elektriciteit (rechtstreeks van turbine naar supercharger, dus zonder transport en distributievergoeding).

Heeft iemand een idee wat de kostprijs van een superchargerstation is?
 
Ik denk je hier met delicate politiek bezig bent...!
ik merkte in elk geval wel op de er in Brussel een tweetal weken geleden een aantal franstalige klanten bij waren. De meesten wel uit het Brusselse. Maar feit is dat het hele Tesla Benelux wel duidelijke nederlandstalig georienteerd is (deze threads,bvb, of het feit dat alles vanuit NL gebeurt.). Maar goed, ik neem aan de gemotiveerde mensen wel hun plan trekken in het nederlands, of dan de rest van de site in het engels bekijken...

Daarom schreef ik: "...hoewel ze er vast zullen zijn." :wink:
 
Het is natuurlijk allemaal het kip-en-ei-verhaal. Maar als er voldoende ev's zijn moeten we misschien de windenergie bij de laadstations betrekken.
Hoe langer hoe meer staan er windmolens langs de snelwegen. Hier is de infrastructuur aanwezig om voldoende elektriciteit te leveren, mogelijkheid voor goedkope elektriciteit (rechtstreeks van turbine naar supercharger, dus zonder transport en distributievergoeding).

Dat gaat in Nederland geheid niet lukken. Technisch niet omdat windmolens bij geen wind stil staan en er dus geen elektriciteit is. Ook wil de overheid het niet. Zij wil van iedere Kw die over de grid gaat energiebelasting heffen. Zelfs groepen van eigenaren met een eigen windmolen, zelfs al wonen ze naast de windmolen, moeten gewoon het volle pond aan energiebelasting betalen. Dit is in NL maar liefst 14,1 eurocent per Kw. Daar komt ook weer BTW bovenop, belasting op belasting dus.