You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Komt zo. Ben je nou voor niks zo vroeg opgestaan?Ligt vast aan mij, maar waar is de hele presentatie te zien?
Mee eens. We moeten de eerste SuperCharger hier nog zien, laat staan dat er een dergelijk swap station komt.Mijn persoonlijke mening: doe in de tussentijd maar even een CHAdeMo verloopje. Het zal wel even duren voordat er een dergelijk wisselstation in Appelscha e.o. gebouwd zal gaan worden - als ie er ooit komt in Nederland of België.
Ik heb ook gestemd. Samen met 139 anderen. Wel een laag aantal stemmers. Komaan mannen!!!Ik heb deze net ondertekend, Tesla moet gewoon overal kunnen verkopen!
(als Europeanen kunnen bij kennelijk ook als 'the people' tekenen )
allow Tesla Motors to sell directly to consumers in all 50 states. | We the People: Your Voice in Our Government
Ik weet eerlijk gezegd nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, die hele battery swap toestand. De afgelopen dagen heb ik jullie posts gelezen en ik heb me verbaasd over de overwegend positieve reacties hierop. Waarom ik er niet enthousiast over ben kan ik echter niet zo goed beargumenteren, maar het druist een beetje tegen mijn gevoel in dat ik langs de snelweg de backbone van mijn auto ga verwisselen. Heb ik al die tijd zuinig met mijn auto gedaan, krijg ik er even een 3 jaar oude accu onder geklikt. Maandenlang debatteren wij over bereik, degradation van de accu enzovoort, en nu blijkt dat ik weliswaar begin met een nieuwe accu maar langs de A2 even de voormalige accu van Wiebe of ebullio (ik noem even een dwarsstraat) oppik.
Ik blijf zelf hopen op vergaande ontwikkelingen met accu's. Hoger bereik, lagere kosten en snellerer oplaadmogelijkheden. Ik vind het verhaal van de battery swap een prachtig verhaal, maar ik moet het hier nog zien gebeuren. Ik zou zeggen: Tesla, rol eerst maar eens wat superchargers uit, en dan zal ik ondertussen hard gaan werken aan een broodnodige mindswitch. Gewoon even je accu verwisselen...tuurlijk joh. Doet u maar die 120kwh, kan die ik 8000 euro extra pinnen? Het kwartje valt gewoon nog niet bij me.
Dit lijkt me dus logistiek de doodsteek voor een mogelijk swapping network. De enige mogelijk manier waarop mensen dit zullen aanvaarden is als de batterij prestaties gegarandeerd blijven, en het dus eigenlijk totaal niet uitmaakt welke batterij er onder je auto hangt. Dus een batterij-lease plan lijkt me daarvoor de ideale optie. Naast het verlagen van de initiële kost van de Model S, heb je ook gewoon geen nood meer om over je batterij na te denken.Zoals ik uit het bloomberg artikel begreep krijg je een loaner batterij. De jouwe wordt opzij gehouden en opgeladen voor als je m later terug komt ophalen.
Dus dan ziet de onderkant van zo een swapping station er als volgt uit?:Tesla Battery Swap - YouTube
Langere video met duidelijke close up van de swap.
En inderdaad op de weg terug, krijg je je eigen accu weer terug. Of je houdt hem, en ze sturen je een rekening voor het verschil in capaciteit/ouderdom.
Elke store heeft 50 batterijen in stock. En de owner komt achteraf zijn batterij terug ophalen. Als dit succes heeft zullen er veel stores geblokkeerd zijn omdat ze 50 owner's batterijen in stock hebben ipv 50 loaners...Ook even een kleine berekening: 90sec voor swap, met wat menselijke factoren toch ook rap 2min per wagen (in rijden, swap, uit rijden). Dus 30 wagens per uur. Een lege batterij opladen duurt ook min 30 min, dus dan heb je minstens een stock nodig van 15 opgeladen batterijen, juist? Een beetje snel door de bocht [gerekend], maar toch. En dat is dan geen rekening gehouden dat je batterij opzij gehouden wordt voor als je terugkomt. (anders zie ik het echt niet werken, zeker niet daar in CA aan de hele drukke 'Tesla Stations' (the locations formerly known as SuperChargers)
@JoeNe
Ik zie dat jouw counter dezelfde stand aangeeft bij sept/okt levering. Je gaat dus uit van levering 1 oktober.
Ik ben op safe gaan zitten met einde september uitgaande van levering aug/sept.
Hopelijk klopt jouw counter en de mijne niet:wink:
Ik heb ook gestemd. Samen met 139 anderen. Wel een laag aantal stemmers. Komaan mannen!!!
Waar heb je dit van? Heeft Elon dit gezegd?Elke store heeft 50 batterijen in stock.
Ik rekende vlug dat niet elke pack volledig leeg is en dat het automatisch opladen, mogelijks een pak sneller kan. Je hebt veel meer controle over het systeem, geen flexibele kabel nodig, krachtigere koelsystemen...Ervan uitgaan dat de Superchargers 120Kwh zijn, duur het opladen ca. een 45min ?
Omruilen duur max 2 min. Opladen duurt 45min.
Of je kan de 'loaner' houden en het verschil betalen, of dan ineens je 60kWhtje wisselen voor de 85kWh of 100kWh? Even een heftige rekening op je CreditCard, vakantie was nog nooit zo duur ;-)Daarentegen ben je verplicht terug te komen naar deze locatie om je eigen batterij terug te krijgen.
http://www.bloomberg.com/news/2013-...-battery-swap-for-faster-refuels-credits.htmlWaar heb je dit van? Heeft Elon dit gezegd?