Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk, na bijna vier en een half jaar wachten is de het moment daar: 26 september rij ik in een grijze S performance van Tilburg naar Den Haag. Valt me toch mee dat Tesla zich aan het delivery window van AUG/SEPT weet te houden. Ik heb geen Sig, wel een laag P-nummer (20). Heren (en enkele dame) veel dank voor al jullie posts op dit forum, heb het altijd met plezier gelezen! (en zal dat blijven doen).
 
Wil niks afdoen aan de gedane 'valse' beloftes, maar door de verhoging van de productie van nog geen 5.000 auto's vorig jaar naar meer dan 20.000 stuks dit jaar (was het geen 500 auto's per week?) de tijd tussen de levering van de 500 Signatures en gewone productiemodellen wel een heel stuk minder wordt. Kortom, volgens mij zijn degenen met een bestelde Signature grotendeels het slachtoffer van de grote vraag....

De belangrijkste reden is dat Tesla de introductie van de Europese versie heeft uitgesteld, vanwege de aanpassingen die nodig waren voor die markt maar ook om nog zoveel mogelijk Amerikaanse auto's in Q2 te kunnen afleveren en daarmee de beleggers te plezieren. Mede daardoor is de Europese productie in elkaar geschoven, waardoor de levertijd van de Signatures en Productieauto's nauwelijks nog van elkaar verschilt. Het verhaal dat de 500 Europese Signatures als eerste geleverd zouden worden is al overboord gezet; dat geldt nu alleen per land. Maar het is de vraag of Tesla zich zelfs aan die belofte gaat houden.

Zo zie ik bijvoorbeeld dat P653 (LuckyLuke; what's in a name) als leverdatum 21 sept-5 okt heeft staan en P974 zelfs 23-27 sept. Tegelijkertijd zijn er Signatures, onder wie S283 maar ook S411 en S416 met een tijdsframe van 18 sept-2 okt. En dan heeft S116 zelfs nog niet eens wat gehoord. Iedereen ziet natuurlijk aankomen dat dit fout gaat lopen.
 
Eindelijk, na bijna vier en een half jaar wachten is de het moment daar: 26 september rij ik in een grijze S performance van Tilburg naar Den Haag. Valt me toch mee dat Tesla zich aan het delivery window van AUG/SEPT weet te houden. Ik heb geen Sig, wel een laag P-nummer (20). Heren (en enkele dame) veel dank voor al jullie posts op dit forum, heb het altijd met plezier gelezen! (en zal dat blijven doen).

Gefeliciteerd! Ook alle Signatures trouwens. Want als jij als P20 een leverdatum van 26 september krijgt, dan krijgen alle Nederlandse Signatures in elk geval voor die dag hun auto...
 
Gefeliciteerd! Ook alle Signatures trouwens. Want als jij als P20 een leverdatum van 26 september krijgt, dan krijgen alle Nederlandse Signatures in elk geval voor die dag hun auto...

Ben benieuwd of Tesla dat gestand doet. Wij hebben 2 sig's in bestelling, 152 en 153. De eerste wordt op 10/9 geleverd. De andere zit in Fremont al 2 weken in de "end of line inspectie". Het enige verschil tussen de auto's is de optie kinderzitjes. Blijkbaar heeft men daar veel moeite mee....
 
Gefeliciteerd! Ook alle Signatures trouwens. Want als jij als P20 een leverdatum van 26 september krijgt, dan krijgen alle Nederlandse Signatures in elk geval voor die dag hun auto...
Dank.
Ja dat toch wel zo moeten zijn. Hoewel ik toch ook gefrustreerd zou zijn als Sigs die slechts enkele maanden geleden gereserveerd waren veel eerder afgeleverd zouden worden dan mijn auto. Als iedereen dit van te voren had geweten zouden er waarschijnlijk weinig Sigs verkocht zijn. Maar ja, de lol van die auto komt voor mij ook wel een beetje door het volgen van Tesla dat met vallen en opstaan eigenlijk toch iets onmogelijks heeft gepresteerd. Stamp in 10 jaar tijd maar eens zo'n organisatie uit de grond met een product dat iedereen wil hebben en waarnaar de vraag groter is dan de productie toestaat. Ben benieuwd waar vriend Musk ons binnenkort weer mee gaat verassen.
 
Hi allen, korte intro van mijn persoon: ben sinds enkele weken verslaafd aan het tesla virus en momenteel aan het trachten mijn BMW E61 af te lossen. Status nu is dat ik een optie op een productieplek heb tot en met vrijdag a.s. financiele lease offertes zijn aangevraagd, had echter de cijfers van 2012 van m'n beheer BV nog niet. zit nu dus even haast achter! zit te denken aan een MS performance, zwart (eerst grijs, maar heb mn mening bijgesteld op basis van forumreacties en tweede blik op lakkleur), 21", Tan kleur, piano zwart, tech package, parkeersensoren, winterpakket (of toch niet, twijfel twijfel), sound studio package (ondanks dat het brak klinkt, betere basis om later te upgraden), derde zitrij, verlichtingspakket, hoedenplank (maakte op de snelweg tot behoorlijk wat lawaai met de derde zitrij bezet),.
zit met nogal wat vragen, waarvan er al een aantal beantwoord zijn in pagina 1 tot en met 141. wat is er nog over:
1. ik twijfel over performance plus package. heb nog niet gereden met een auto zonder, maar kom nu uit een sportieve BMW 5 (zonder M pakket). als ik de pack neem, wordt ie dan te hard? als ik hem niet neem, zweeft ie dan, breekt ie meer uit met volgas? heeft er al iemand gereden in een S zonder deze package?
2. Duolader wel / niet? Wat doen we hiermee. 1.600 euro is veel geld. overdag laad ik de auto op de zaak of bij klanten op, of bij een laadpaal in het land. s avonds altijd een laadframe van 23.00 tot 7.00. nwat zijn jullie keuzes en waarom?

Verder nu zsm de financiele lease rondkrijgen. Nieuw spel, tot nu toe altijd operationeel geleased....
 
Eindelijk, na bijna vier en een half jaar wachten is de het moment daar: 26 september rij ik in een grijze S performance van Tilburg naar Den Haag. Valt me toch mee dat Tesla zich aan het delivery window van AUG/SEPT weet te houden. Ik heb geen Sig, wel een laag P-nummer (20). Heren (en enkele dame) veel dank voor al jullie posts op dit forum, heb het altijd met plezier gelezen! (en zal dat blijven doen).

Allereerst van harte! Blijft toch interessant dat er R's en P's nu een vaste datum hebben terwijl de delivery window van mijn sig vorige week weer werd opgeschoven naar 24-8 okt. Ik hoop zo dat dit betekend dat het dus 24 wordt en dat ze me morgen gaan bellen :)

PS mocht je je afvragen waarom post ie op dit gekke uur, dat ivm met mijn 5 maanden oude "Tess" die netjes op tijd (conform planning) 'afgeleverd' is en besloten heeft om vannacht de nachtrust te willen onderbreken door te gaan huilen....
 
Last edited:
Het is gelukt. Een paar weken lid, maar geen rechten om posts te plaatsen. Gisteravond eindelijk mijn rechten gekregen.
Even voorstellen. Jean Nijssen, S85 diverse opties. Vin 19129, nog geen leverdatum. Heb tot nu toe met veel interesse dit forum gelezen. Dank voor al jullie info. Zie er erg naar uit om binnenkort steeds meer van die (jullie!) mooie bolides op straat te zien. Natuurlijk vooral wanneer de mijne er ook tussen rijdt. We zullen nog veel naar elkaar zwaaien.
Groet, Jean.
 
Hi allen, korte intro van mijn persoon: ben sinds enkele weken verslaafd aan het tesla virus en momenteel aan het trachten mijn BMW E61 af te lossen. Status nu is dat ik een optie op een productieplek heb tot en met vrijdag a.s. financiele lease offertes zijn aangevraagd, had echter de cijfers van 2012 van m'n beheer BV nog niet. zit nu dus even haast achter! zit te denken aan een MS performance, zwart (eerst grijs, maar heb mn mening bijgesteld op basis van forumreacties en tweede blik op lakkleur), 21", Tan kleur, piano zwart, tech package, parkeersensoren, winterpakket (of toch niet, twijfel twijfel), sound studio package (ondanks dat het brak klinkt, betere basis om later te upgraden), derde zitrij, verlichtingspakket, hoedenplank (maakte op de snelweg tot behoorlijk wat lawaai met de derde zitrij bezet),.
zit met nogal wat vragen, waarvan er al een aantal beantwoord zijn in pagina 1 tot en met 141. wat is er nog over:
1. ik twijfel over performance plus package. heb nog niet gereden met een auto zonder, maar kom nu uit een sportieve BMW 5 (zonder M pakket). als ik de pack neem, wordt ie dan te hard? als ik hem niet neem, zweeft ie dan, breekt ie meer uit met volgas? heeft er al iemand gereden in een S zonder deze package?
2. Duolader wel / niet? Wat doen we hiermee. 1.600 euro is veel geld. overdag laad ik de auto op de zaak of bij klanten op, of bij een laadpaal in het land. s avonds altijd een laadframe van 23.00 tot 7.00. nwat zijn jullie keuzes en waarom?

Verder nu zsm de financiele lease rondkrijgen. Nieuw spel, tot nu toe altijd operationeel geleased....

Hi P, welkom! Paar snelle antwoorden:

Niemand heeft nog in een Perf Plus gereden voor zover ik weet. Het is dus moeilijk beoordelen of je dit prettig vindt of niet. Mijn persoonlijke afweging hierin is dat de Perf toch af een scheurijzer pur sang is, dat beetje extra hoeft niet. Ook omdat ik veel km's maak, dan wil je ook comfort.

Die duolader is het zeker wel waard. Anders kan je geen 22Kwh uur laden maar slechts 11Kwh. Er zijn best veel laadpalen met 22Kwh.
 
En misschien toch even die 21" heroverwegen. Als je veel kilometers maakt is dat een kostenpost die stevig oploopt. De banden zijn veel duurder en de slijtage is aanmerkelijk hoger. Daarnaast is 19" stiller en comfortabeler.

Maar: 21" staat em wel beter.... ;-)

Ondertussen "eindelijk" ook een VIN gekregen 213XX. Het lijkt dus wel zeker dat ze dit jaar de 20.000 leveringen gaan halen.
 
Last edited:
Allereerst van harte! Blijft toch interessant dat er R's en P's nu een vaste datum hebben terwijl de delivery window van mijn sig vorige week weer werd opgeschoven naar 24-8 okt. Ik hoop zo dat dit betekend dat het dus 24 wordt en dat ze me morgen gaan bellen :)

PS mocht je je afvragen waarom post ie op dit gekke uur, dat ivm met mijn 5 maanden oude "Tess" die netjes op tijd (conform planning) 'afgeleverd' is en besloten heeft om vannacht de nachtrust te willen onderbreken door te gaan huilen....

En anders wordt het een gevalletje 'Signature-premie' terugvragen' wegens niet nakomen toezeggingen.
 
wiebe, ik heb reeds in een p+ gereden shsssst stond bij toeval in eindhoven toen ik er was!


even voor de nieuwe mensen graag dit doc invullen, het laatste nieuwe forum lid serveert de hapjes of moet voor gepaste vervanging zorgen :)

Welcome to Google Docs

Model S Launch Party 72dpi.jpg


Welcome to Google Docs

sig premie terug vragen of iets extra krijgen heb ik reeds geprobeerd vandaar de mail terug

kreeg ook nog deze antwoorden

I think a car like the model is is not collectible ! Unless you don’t drive it!
Sale value in 5 years is if you ask me no difference between a sig. and a normal one

antwoord
I personally know people who have already sold Model S Signature in the US for significant profit margins. At the end of the day, Model S Signature will always be significant, as it is the product that launched Tesla into the next level. Regardless of whether it's kept in a garage or driven, it will be historically significant to those who appreciate the global impact it will inevitably make on the energy and transportation industry.


Where can I see my name in history! I see model s in history and tesla not model s signature lat alone model s signature holder ……….
antwoord
Your name certainly won't be posted in lights in Time Square, but your family, friends, colleagues, neighbors, and everyone who actually knows you will understand your role in the EV revolution.