Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De winter begint op 21 december, en eindigt drie maanden later, dus als je je skitrip na 21 maart plant moet het goed komen :)
Mijn skitrip is gepland na 21 maart 2013 en VOOR 31 december 2013:wink:. Maar zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Het zal afwachten worden of ik m'n buurman een weekje gelukkig moet maken. Als ik zie hoe snel de SC's in Noorwegen uit de grondschoten nadat ze met de leveringen waren begonnen... Ik blijf hopen:biggrin:.
 
Tijdens de Q&A-sessie van de Annual Shareholder Meeting in juni 2013 heeft Elon Musk het gebruik van de Superchargers besproken.
Hij zij o.a. het volgende:
"Effectively the cost of the Supercharger network is built into the price of the car."

En

"And I really wanted it always to be the case that the Supercharger is free once you bought the car, so we don't want to have this sort of pay everytime you arrive thing. I think it's just so much easier if you just built it into the cost and you arrive and you just never have to deal with anything."

Dit lijkt me wel duidelijk, nietwaar?
Of zijn er nog steeds mensen die er vraagtekens bij willen plaatsen?

Wat lijkt je wel duidelijk?
 
Precies mijn idee. Wintersport met de S in februari/maart 2014. Wellicht een wintersportplaatsje kiezen dichter bij München? Wilderkaiser ligt bijvoorbeeld maar op 110 km van München. Dan kun je dus makkelijk op en neer, wanneer je daar weinig zou rijden. Mayerhofen ligt op 157 km. Dat wordt dus krap op en neer. Ik denk dat er wel een mouw aan te passen is, met de juiste keuze.

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van waar rond München die supercharger komt te staan.

In het buitenland kun je ook gewoon aan andere aansluitingen opladen. Op de wintersport staat mijn auto de hele week in de parkeergarage van het hotel. Daar is vast wel een stopcontact te vinden, waarmee hij in een week wel weer vol te krijgen is. Je moet er alleen rekening mee houden dat de actieradius afneemt..

zie nu dat dit ook al is geopperd..
 
Wat lijkt je wel duidelijk?

Dat de kosten voor het gebruik van de Superchargers zitten ingebouwd in de prijs van het voertuig, dat je dus eenmalig daar een bedrag voor betaald. En dat het dus niet zo is dat je elke keer als je een Supercharger bezoekt moet betalen voor het laden. En dat is nou juist ook het unieke aan de Superchargers.

Daarnaast hadden we al de uitspraak dat elke Tesla EV de Supercharger capabiliteit zal (kunnen) hebben. Dus net als bij de Tesla Model S kun je ervoor kiezen om de Supercharger optie wel of niet te nemen. Je kunt er dus voor kiezen om helemaal niets te betalen voor de Superchargers, door de optie gewoon niet te kiezen en er ook geen gebruik van te maken.
 
Ik kocht me onlangs een Tesla T-shirt in de winkel in Brussel: Men's Tesla Racing Stripe Red - M
Normaal heb ik een medium (soms S)....
het T shirt past prima... niet te los en niet te vast...
Ik zou dus zeggen M = M / L = L

N.B.: ik geraak maar niet aan een Tesla Track Jacket - red - Medium aan...
grrrrr
Shop Tesla Gear Tesla Track Jacket - Red
:scared:
Wachten zoals op m'n auto....
:smile:

- - - Updated - - -

Ja ze maken er een lifestyle ding van bij Telsa: 'wachten'. Van de kleding is het meeste uitverkocht. Kennelijk 1 keer een container uit China laten komen. (hoewel er ook kleding 'made in USA' hangt. Echte supply chain management lijkt er bij de kleding niet te zijn. Waarschijnlijk komen ze binnenkort weer met nieuw spul.

Andere goederen gaan wel redelijk goed. Van de All Weather Interior Set is vandaag weer een vrachtwagen binnengekomen. Lijkt erop dat ik de meeste spullen inderdaad kan krijgen. Maar vandaag liep het niet zoals voorspeld. Heb nu online orders geplaatst die ik morgen op kan halen bij de fabriek. Van de eerste order (kleding) direct een bevestiging. Van de tweede niet. Heel Tesla... Hoop dat het toch nog goed komt. Kan ook zijn dat ik mijn credit card teveel heb uitgeput. Tweede order was over $3000 (en ik ben al even op reis met de nodige CC uitgaven). Dus ik hoop niet dat hij daarop is blijven hangen. (kreeg wel een positieve bevestiging op de site, maar email dus nog niet). Morgen nog 1 dag om het geregeld te krijgen.

Weer een hoop S'en gezien. Bij de fabriek, maar ook in het wild rijden er heel wat rond (Silicon Valley).

Morgenavond dan nog even puzzelen hoe ik al die meuk in 3 oversize koffers/tassen gepakt krijg...


Goed nieuws! Krijg net alsnog de bevestiging email binnen. Gaat dus lukken morgen. Blijft alleen de inpak puzzel over.
 
Ja ze maken er een lifestyle ding van bij Telsa: 'wachten'. Van de kleding is het meeste uitverkocht. Kennelijk 1 keer een container uit China laten komen. (hoewel er ook kleding 'made in USA' hangt. Echte supply chain management lijkt er bij de kleding niet te zijn. Waarschijnlijk komen ze binnenkort weer met nieuw spul.

Andere goederen gaan wel redelijk goed. Van de All Weather Interior Set is vandaag weer een vrachtwagen binnengekomen. Lijkt erop dat ik de meeste spullen inderdaad kan krijgen. Maar vandaag liep het niet zoals voorspeld. Heb nu online orders geplaatst die ik morgen op kan halen bij de fabriek. Van de eerste order (kleding) direct een bevestiging. Van de tweede niet. Heel Tesla... Hoop dat het toch nog goed komt. Kan ook zijn dat ik mijn credit card teveel heb uitgeput. Tweede order was over $3000 (en ik ben al even op reis met de nodige CC uitgaven). Dus ik hoop niet dat hij daarop is blijven hangen. (kreeg wel een positieve bevestiging op de site, maar email dus nog niet). Morgen nog 1 dag om het geregeld te krijgen.

Weer een hoop S'en gezien. Bij de fabriek, maar ook in het wild rijden er heel wat rond (Silicon Valley).

Morgenavond dan nog even puzzelen hoe ik al die meuk in 3 oversize koffers/tassen gepakt krijg...


Goed nieuws! Krijg net alsnog de bevestiging email binnen. Gaat dus lukken morgen. Blijft alleen de inpak puzzel over.

Geweldig Lastsig, tot de 21ste!
 
komt hij weer

mensen graag invullen of aanvullen! ik heb al extra hapjes besteld want het animo is groter als verwacht! klein feestje word groot feestje


Google Docs - Online documents, spreadsheets, presentations, surveys, file storage and more

Model S Launch Party 72dpi.jpg


Google Docs - Online documents, spreadsheets, presentations, surveys, file storage and more

ps xfrank neem je de tesla kabelhouder mee of zit deze al te vast aan de muur?
 
komt hij weer

mensen graag invullen of aanvullen! ik heb al extra hapjes besteld want het animo is groter als verwacht! klein feestje word groot feestje


Google Docs - Online documents, spreadsheets, presentations, surveys, file storage and more

View attachment 30502

Google Docs - Online documents, spreadsheets, presentations, surveys, file storage and more

ps xfrank neem je de tesla kabelhouder mee of zit deze al te vast aan de muur?

Ik heb 'den Elon' ook eens getweet of hij niet komt. Misschien vult hij de sheet wel in :

Twitter / JoeNe_L: @elonmusk [url]http://t.co/bSeStVUL ...[/url]

Als hij luistert zoals bij de vorige komt hij misschien nog :biggrin: :
Twitter / JoeNe_L: @elonmusk Looking for a ...
Haha, stel je voor!!
 
Ja dat zit er dik in - ik kon nog een tijdstip over de hele dag uitzoeken.. heb toen maar de eerste optie genomen -:)
Vwb het laden...Ik laat uiteindelijk een oplossing realiseren direct door een electra installateur (Homma uit Lisse)- ze hebben dit meer gedaan. Gisteren rond gemaakt, ze komen as maandag of dinsdag aanleggen. Qua kosten is er geen verschil met partijen als Cohere of TNM - het voordeel is dat je direct schakelt met de installateur. komt eerst bij je langs, en precies kan aangeven wat je wil/en weten wat de mogelijkheden zijn. Ben - voor particulier gebruik - nog niet zo overtuigd van de toegevoegde waarde van partijen als TNM, Cohere etc.
Helaas lease ik bij Athlon en is de laadpaal onderdeel van mijn leasecontract. Zij hebben TNM geselecteerd, dus ik zit er aan vast.
Wat betreft hun toegevoegde waarde: ze maken geen laadpalen, installeren zelf geen laadpalen (dat besteden ze uit), leggen geen krachtstroom aan (moet de netwerk beheerder doen). Hun enige toegevoegde waarde zou zijn: het proces bewaken tussen klant (Athlon), installateur, netwerk beheerder (Liander), en de eindgebruiker (yours truly). De praktijk is dat TNM bij er bij _ieder_ contact tussen deze partijen tussen zit en enkele dagen tot een week vertraging aan die interactie toevoegt.

Dus als Liander mij belt met de vraag of die 3x35A wel klopt (nee, ik wil 3x25), moet ik TNM herhaaldelijk bellen met de vraag of de installateur mij wil bellen om uit te leggen waarom hij 3x35A heeft aangevraagd. Als die dan uiteindelijk een week later belt, vertelt hij dat hij al twee weken geleden zowel voor 3x25 als voor 3x35 een offerte heeft gestuurd naar TNM, die hem naar mij door hadden moeten sturen. Inmiddels zijn we weer een week en twee belletjes met TNM verder, maar ik heb die offerte NOG niet thuis. Kortom, ik moet als eindgebruiker het hele proces coordineren, en TNM voegt alleen vertraging toe.

Sorry hoor, ff stoom afblazen ;-D
 
Na een weekje toch effe gaan kijken of deze arme, domme, vergeten Belg heel per ongeluk dat toch z'n vin nummer niet heeft gekregen....

en ja hoor:
5YJSA2CN1DFP22996

:smile::biggrin:

En al direct een :scared: Grrrrr
Ik lees van Steven met 22918
"levering eind november....." en Lester heeft me nog maar pas per mail bevestigd: levering éérste helft november!!!!

Dus een beetje "Grrrrr" met een beetje :smile: (dank zij het vin nr).

Leuk WE gewenst iedereen!
 
Na een weekje toch effe gaan kijken of deze arme, domme, vergeten Belg heel per ongeluk dat toch z'n vin nummer niet heeft gekregen....

en ja hoor:
5YJSA2CN1DFP22996

:smile::biggrin:

En al direct een :scared: Grrrrr
Ik lees van Steven met 22918
"levering eind november....." en Lester heeft me nog maar pas per mail bevestigd: levering éérste helft november!!!!

Dus een beetje "Grrrrr" met een beetje :smile: (dank zij het vin nr).

Leuk WE gewenst iedereen!
Ik stond ook voor eind november ingepland, maar kreeg een paar weken geleden te horen dat het begin december gaat worden. Maar aangezien mijn VIN 22791 is hoop ik inmiddels toch dat het meevalt en ergens in November wordt. We shall see...
 
Heb inmiddels wat meer info binnen en de route gaat rond vrijdag 1 november duitsland in - dat is een weekje na onze herfstvakantie. Dan via Zwitserland en Italie naar de finish in Monaco op 6 november.

Wij gaan kijken of we ze kunnen oppikken op 1 november of zo - nog meer belangstellenden ? En waar zou ik goed kunnen plannen hoe we uit de Randstad in Oost Duitsland komen met vooral wat goede laadplekken - iemand ideeen ?

Wellicht wel lachen om met een paar auto's mee te doen....
Ik heb onze dochter Transfennica gevraagd om een prijsje per roro van Antwerpen naar St. Petersburg. Je kunt dan kiezen om met je auto mee te varen (neem een goed boek of een mooi vrouw mee :wink:) of zelf te vliegen. Ze zijn nog even de oplaadmogelijkheden onderweg aan het uitzoeken. Kom er zsm op terug. Denk dat ik zelf ook wel ga mits m'n auto geleverd is.
 
TGIV: Thank God It's VIN number Friday :)
Ook de Belgen beginnen hun VIN's te krijgen. Dus iedereen nog eens voor een laatste keer op "Refresh" drukken. (Ja, ik ben een Apple man)

Tesla Model S 85kWh #P411
VIN: 22999
Ordered: 18/07/11
Finalized: 14/05/13
VIN number: 13/9/13
Fremont Production: 23/9/13
Est. Delivery date: 31 October 2013 (daar ga ik tenminste nog steeds van uit...)
 
Last edited: