Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zelf ook eindelijk eens mijn huiswerk op Google Docs afgewerkt.
Volgens Lester was mijn Model S maandag van de productieband afgerold :eek:. Zal dus ook moeten kijken of er niet te veel krasjes op zitten. Levering over circa 6 weken. Dus binnen het leveringsvenster dat mij begin augustus medegedeeld was. Ze hebben ongeveer 2 maanden wisselstukken moeten zoeken en sinds maandagavond staat op My Tesla dat de wagen in productie is. Maar als ik Lester mag geloven zou dit dus niet correct zijn. Geen idee waarom sommigen met leveringstermijn achterop geraakt zijn (configwijzigingen na initiële bestelling?), want bij mij lijkt er geen significante verschuiving te zijn.

Patrick,
Welke Productienummer heb je?
 
Vanochtend Heemstede-Utrecht, afstand 63,7 km - 13,2 kwh op nachttarief/>10.000kWh: kosten € 2,00.
Vorige week betaalde ik nog €11,15... En dan rij ik - muv de A2 CC op 100 k/u - niet echt rustig.. En dat zo 35.000km per jaar.. joepie !!
hu250913.JPG
 
Vanochtend Heemstede-Utrecht, afstand 63,7 km - 13,2 kwh op nachttarief/>10.000kWh: kosten € 2,00.
Vorige week betaalde ik nog €11,15... En dan rij ik - muv de A2 CC op 100 k/u - niet echt rustig.. En dat zo 35.000km per jaar.. joepie !!
Dat zijn de mooie dingen!

Bij ons datacenter kan ik laden voor 6 a 7 cent per kWh, helemaal ideaal!

207Wh/KM is een mooie score, maar in de Roadster is dat echt zuipen. Die doet zo'n 190Wh/KM.
 
Even opletten binnen een paar duizend kilometers rijden met die 21' ers.
http://www.edmunds.com/tesla/model-...test/2013-tesla-model-s-tire-woes-part-2.html

Of toch zeker de uitbalancering laten nakijken. Misschien is bovenstaande probleem ook de reden waarom ze in Tilburg dat nog eens extra controleren (ja toch?).

Even een noob vraag over de 'tire rotation' die ze aanbevelen voor elke 5000 à 6000 mijl (8000 à 10.000 km): betekent dit dat je band van de velg haalt en vervolgens om de velg aan de andere kant legt? Ik vermoed van wel, want velg met band en al wisselen kan waarschijnlijk niet omdat het profiel dan de verkeerde kant opwijst, toch?
 
Dat zijn de mooie dingen!

Bij ons datacenter kan ik laden voor 6 a 7 cent per kWh, helemaal ideaal!

207Wh/KM is een mooie score, maar in de Roadster is dat echt zuipen. Die doet zo'n 190Wh/KM.

Top, lijkt me een apart draadje met klassementje te worden: wie kan er het laagst aantal Wh/km optekenen?
Of natuurlijk voor diegenen die niet zo econologisch willen doen: het hoogst aantal Wh/km over een afstand van meer dan 50km. (waarschijnlijk dan best even nr Duitsland dan ;-))
 
Even een noob vraag over de 'tire rotation' die ze aanbevelen voor elke 5000 à 6000 mijl (8000 à 10.000 km): betekent dit dat je band van de velg haalt en vervolgens om de velg aan de andere kant legt? Ik vermoed van wel, want velg met band en al wisselen kan waarschijnlijk niet omdat het profiel dan de verkeerde kant opwijst, toch?

Inderdaad maar voor een achter omwisselen kan wel en dit was volgens mij ook het advies. Dit is trouwens iets dat ik wel zou verwachten dat bandenwissel onder het service contract zou vallen (iemand? kan het niet terugvinden). Vind ook dat 700 euro per beurt wel over de top is als ik het lijstje zie wat er aan de auto wordt gedaan. Keyfob batterij en nieuwe ruitenwissers wel erg aan de prijs....
Het service contract is maar geldig voor de eerste vier jaar, zie het meer als extra geld betalen voor de garantie. Zo'n pakket zou interessant zijn om na 4 jaar aan te schaffen.
 
Bedankt voor de tip.

- - - Updated - - -

Geen idee. dit is wat ik zie.. (zou best kunnen, ik ben inmiddels automatisch ook geen junior member meer (past ook niet bij mijn leeftijd - wel bij m'n mindset btw)
dit is wat ik zie onder settings..
View attachment 31370

Ga nog eens kijken. bedankt

- - - Updated - - -

Ik heb inmiddels 6 posts op mijn naam staan maar kan nog steeds niet mijn signature aanpassen. Iemand?
 
Inderdaad maar voor een achter omwisselen kan wel en dit was volgens mij ook het advies. Dit is trouwens iets dat ik wel zou verwachten dat bandenwissel onder het service contract zou vallen (iemand? kan het niet terugvinden). Vind ook dat 700 euro per beurt wel over de top is als ik het lijstje zie wat er aan de auto wordt gedaan. Keyfob batterij en nieuwe ruitenwissers wel erg aan de prijs....
Het service contract is maar geldig voor de eerste vier jaar, zie het meer als extra geld betalen voor de garantie. Zo'n pakket zou interessant zijn om na 4 jaar aan te schaffen.

Dit soort slijtages komt ook voor bij ICE wagens. De oplossing is een uitlijning van de banden. Ik zou zeggen dit moet toch wel gedaan worden bij Tesla en niet achteraf door de locale banden specialist....
Hoe dan ook, de kosten van het uitlijnen zijn niet al te veel en het scheel toch heel wat "slijtage".
 
Beste S-ers, toegestaan?
Toch nog even iets op het forum gooien wat betreft "nazicht" - "cheque-up" - "onderhoud" van onze (toekomstige) S… want heel die hystorie zit me een beetje in de maag …

Dus in afwachting van mijn S...
toch effe mijn "onderhoud - frustatie" delen…

Ik hoor zo veel, lees zo veel,
en ja, het is wel een auto van bijna 1 ton..
so what… het onderhoudcontract is dan toch peanuts niet?
Nauw voor mij dus niet…. 1000€ is voor mij zeer veel geld… Ik heb maanden, jaren zwaar gespaard voor m'n S.. dus...

Veronderstel dat ik het onderhoud contract neem: vermoedelijk durf ik dan in gesprekken e.d. over Tesla en elektrische auto's hierover niet te spreken, zal mogelijk ontwijkend moeten antwoorden of misschien wel moeten gaan liegen..
En ja het is nu eenmaal een waarheid als een koe en de logika zelf: elektrische auto's hebben, buiten de klassieke simpele dingen (remvloeistof / koelvloeistof / airco / ruitensproeier), amper onderhoud nodig toch…??? Een petrol head zal het Tesla onderhoud contract maar al te graag gebruiken en vergelijken mijn zijn nomale onderhoud kosten… om het "amper onderhoud" de kop in te drukken…
:(

Ik ben niet krenterig… wil gerust betalen… maar om een James" met witte handschoentjes de vloeistof van m'n ruitensproeier te laten controleren om deze met een gouden karaffe te laten bijvullen… daar is m'n inkomen toch nog wel net iets te klein voor….

Beste Telsa (S) mensen…. is daar nu echt geen mauw aan te passen? Of past Tesla hier geen mauw aan… ????
B.v. wanneer men enkel de technische echt noodzakelijke en specifieke dingen voor een Tesla S b.v. eens per jaar zou laten nazien bij Tesla zelf… en de rest ofwel zelf doet, ofwel in een gewone all round garage in de onmiddelijke omgeving????
Of… kunnen we op dat vlak (ooit in de nabije toekomst) onze S - koppen niet eens bij mekaar steken…???

???????

Wat let je om het pakket niet te nemen? Doe je eens een kleine beurt voor de schijven, wielen en ruiterwissers bij je locale dealer, en rij je na 24 maanden of 30K km eens langs bij tesla, en doe je een 'grote'beurt. Het zal vanzelf wel duidelijk worden op het forum wat er zoals nodig is aan onderhoud.
 
Ik hoop niet dat ik jullie hiermee te veel verveel maar hier nog wat laatste plaatjes.
View attachment 31375View attachment 31376

Ziet er echt prachtig uit. Ik heb een zilvergrijze P85 besteld, verwacht hem half november. Lijkt me prachtig om over eens jaar (dan begint het bij mij meestal te kriebelen en ga ik langzaam opzoek naar een nieuwe auto...) een nieuwe look te creëeren.
Gefeliciteerd met het resultaat!