Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bericht van een vriend die in Shanghai woont:
We hebben het geweten!
T was dagen op de tv.

Men mocht er de eerste tesla wagens ophalen. Ze zijn heel "hot" in shanghai. Niemand weet hoe ze werken...niemand geeft om het milieu...niemand vindt de prestaties interessant....maar alle rijken weten dat er maar een paar van beschikbaar zijn...dus willen ze er een om hun 'face' te tonen...uiteindelijk is het als een Hermes tas voor hen...
 
9e4yseru.jpg


Deze week op verzoek van Tesla de batterij helemaal volgeladen (maandag) en daarna helemaal leeg gereden (vrijdag). Het verbruik was 212Wh gemiddeld, echter zie ik dat ik maar tot 326,8km en 69,4kWh kom wanneer de resterende typical range 2km aangeeft.

Met een full charge vindt ik dit nog steeds bar weinig. Daarnaast merk ik dat wanneer de temperatuur onder de ca. 15 graden zakt het verbruik sterk toeneemt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Dat is wel erg weinig. Maar voor de meting was het waarschijnlijk handiger geweest als je in één keer leeg gereden had, omdat je niet zeker weet wat wel/niet in het verbruikscijfers wordt meegenomen (bijv. vampire drain).
Zelf vond ik de totaal beschikbare energie in mijn batterij al tegenvallen (firmware 5.8, één rit, geen climax control):

image.jpg
 
Dat is wel erg weinig. Maar voor de meting was het waarschijnlijk handiger geweest als je in één keer leeg gereden had, omdat je niet zeker weet wat wel/niet in het verbruikscijfers wordt meegenomen (bijv. vampire drain).
Zelf vond ik de totaal beschikbare energie in mijn batterij al tegenvallen (firmware 5.8, één rit, geen climax control):

View attachment 47927
hebben jullie ook gemeten hoeveel je moest laden om de accu weer helemaal vol te krijgen? Dit kun je aflezen in het laadscherm, vlak voordat je de stekker eruit haalt. Dit geeft waarschijnlijk de juiste waarde aan. Vertrouw die tripmeter nog steeds niet...
 
hebben jullie ook gemeten hoeveel je moest laden om de accu weer helemaal vol te krijgen? Dit kun je aflezen in het laadscherm, vlak voordat je de stekker eruit haalt. Dit geeft waarschijnlijk de juiste waarde aan. Vertrouw die tripmeter nog steeds niet...

voor de duidelijkheid, het gaat dus om dit scherm waarin je kunt zien hoeveel kWh je geladen hebt. Als je de stekker eruit haalt wordt deze info weer gewist.
laadscherm.JPG
 
Last edited:
Vandaag met de familie naar Maasmechelen Village geweest. Fantastisch! 4 laadplaatsen bij de ingang en laadpas nog steeds niet nodig. In 2,5 uur 120 km voor niks bijgeladen. Vervolgens bij de 500 meter verderop gelegen Decathlon nog eens een uurtje gratis geladen.:biggrin: De besparing wel ruimschoots gecompenseerd met de uitgaven daar.:wink:. Met de Tesla nog veel bekijks.. Toen we terug
kwamen gelopen stond iemand uitgebreid de auto te fotograferen. Toen we dichtbij kwamen en de auto open ging, keek hij verbaasd op en stamelde "...is Tesla..". Kon weinig anders zeggen dan "Weet ik....":biggrin:

Voor de witte Tesla met zwarte 21" met NL-platen op het aangrenzende parkeerterrein (iemand van hier?). Je kunt je auto voor de ingang kwijt, in ruime plaatsen (breder dan de normale vakken) en gratis aan de laadpaal !!!
 
Last edited: