Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Reims blijft een mysterie. Hij is nu weer weg van de "Vind ons" kaart of ik moet we erg vergissen. Maar dat zal dan wel tijdelijk zijn, denk ik.

Trouwens, nu staat Tilburg er wel bij, met de openingstijden. Hamburg weer niet, terwijl daar toch hetzelfde geldt.

Grote kans dat hij dan volgende week komt, samen met een SuC in Metz.

Van TFF: Ich war gestern Am SuC in nivelles. Dort hat ein Tesla Mitarbeiter auf diese Frage gemeint, dass Metz und noch ein zweiter Ort, dessen Namen ich vergessen habe, in den nächsten Wochen auf der Liste stehen.
 
Reims blijft een mysterie. Hij is nu weer weg van de "Vind ons" kaart of ik moet we erg vergissen. Maar dat zal dan wel tijdelijk zijn, denk ik.

Trouwens, nu staat Tilburg er wel bij, met de openingstijden. Hamburg weer niet, terwijl daar toch hetzelfde geldt.

Grote kans dat hij dan volgende week komt, samen met een SuC in Metz.

Van TFF: Ich war gestern Am SuC in nivelles. Dort hat ein Tesla Mitarbeiter auf diese Frage gemeint, dass Metz und noch ein zweiter Ort, dessen Namen ich vergessen habe, in den nächsten Wochen auf der Liste stehen.

Gelukkig ben ik niet de enige die het opgevallen is.
 
En Reims is weer weg, op naar de 20k posts, Frank heb je al iets klaar staan?

Ok, boodschap begrepen. Zal niet meer melden.


Even in aansluiting op de eerdere offtopics oude(re) auto's.

Vandaag was mijn zus op bezoek. Zij vertelde dat zij een Prius heeft gekocht en nu bleek dat het er eentje uit 2001 is. Het oude model, zeg maar de oer-Prius.
destijds een bijzondere auto vanwege het terugwinnen en opnieuw gebruiken van (rem)energie.

Ik heb er een stukje in gereden en dat was best leuk. Een beknopt maar helder schermpje waar de energiestromen benzinemotor-elektromotor-wielen-batterij direct worden weergegeven.

Ook even mee geweest tanken (ik was al een tijdje niet meer bij een tankstation geweest) en toen bleek verbruik 1 op 19,2 te zijn geweest. Keurig!

Het model is ook nog gewoon als een auto in die tijd (ontwerp van 1997) voordat men de aparte stijl ging invoeren.

foto 1-5.JPG
foto 2-6.JPG
 
Mogelijk dat iemand het antwoord weet.
Tesla heeft de patenten vrij gegeven. Kan ik nu ergens vinden de aanpassingen van de tesla stekker ten opzichte van Type 2. En kan ik ergens het DC laadprotocol vinden?

De inhoud van een patent is openbaar, je kunt hier een overzicht vinden van Tesla patenten: Tesla Motors, Inc. patents list (updated weekly)

Voor de duidelijkheid: Tesla heeft de patenten helemaal niet vrijgegeven. Als je de oplossing uit een Tesla patent wil gebruiken kun je bij Tesla een verzoek indienen om toestemming te krijgen deze te gebruiken in je eigen oplossing zonder daarvoor royalties af te hoeven staan. Tesla heeft aangegeven dat ze hiermee in zullen stemmen MITS je bedoelingen goed zijn. Het is vrij aan Tesla om om iedere willekeurige reden te weigeren.
 
Woensdag hoorde ik in Tilburg dat ze 2 SuC's buiten hebben op het ServiceCenter terrein die toegankelijk zouden worden gemaakt. Wel iets met een code of zo om op het terrein te kunnen komen, daar was nog iets mee.

Deze staan wel op de SuperCharge.info site. Net als de SuC bij ServiceCenter Hamburg: Superchargers Ze staan er met een speciaal icoontje om aan te geven dat ze 'limited hours' hebben, plus een link naar de discussie op het forum waar meer details te vinden zijn.