Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik het topic over lane assist/lane departure & ACC moet geloven dan wordt retrofitten niet mogelijk. Erg jammer. Ik heb hier met de aankoop rekening mee gehouden en in Tilburg is me toen verteld dat de kans groot was dat dit te retrofitten was omdat de bekabeling "er al zou liggen". Waarschijnlijk is hier ergens miscommunicatie geweest en werd er hiermee de parking sensors bedoeld. Om lane assist zou je het niet hoeven doen, maar ACC is toch wel erg fijn om langere ritten snelweg.

Je zou bijna zeggen dat als het wel te retrofitten is, het bijna goedkoper zal zijn om de Tesla te verkopen en een nieuwe aan te schaffen. Alleen vanwege de MIA/KIA en geen bijtelling zal dat prijsverschil wel aanzienlijk worden. Wat zou de afschrijving van een Tesla zijn na 1 jaar/60.000km?
 
Voila, het is zover !

Na de antwoorden (i.v.m. jonge kinderen en de Model S) van mede forum gebruikers: ModelS-P, kbekaert, LuckyLuke, opzoek gegaan naar een handiger kinderstoeltje (de Maxi-Cosi Axxis is het geworden).We zijn dit deze ochtend gaan testen in het service centre in Aartselaar, waar we (zoals altijd) weer zeer goed ontvangen werden.
Dit type stoeltje en de luchtvering maakte alles veel aangenamer voor mijn wederhelft!

De volgende Model S staat nu in bestelling: 85kwh, Steel grey, Panoramisch dak, Antraciete 21" turbine velgen, zwart nappa leder, duo-lader, tech pakket, luchtvering, parkeersensoren, achteruikijkende stoelen en het beveiligingspakket. Levering in februari volgend jaar.

Ik kijk er al naar uit !
 
Voila, het is zover !

Na de antwoorden (i.v.m. jonge kinderen en de Model S) van mede forum gebruikers: ModelS-P, kbekaert, LuckyLuke, opzoek gegaan naar een handiger kinderstoeltje (de Maxi-Cosi Axxis is het geworden).We zijn dit deze ochtend gaan testen in het service centre in Aartselaar, waar we (zoals altijd) weer zeer goed ontvangen werden.
Dit type stoeltje en de luchtvering maakte alles veel aangenamer voor mijn wederhelft!

De volgende Model S staat nu in bestelling: 85kwh, Steel grey, Panoramisch dak, Antraciete 21" turbine velgen, zwart nappa leder, duo-lader, tech pakket, luchtvering, parkeersensoren, achteruikijkende stoelen en het beveiligingspakket. Levering in februari volgend jaar.

Ik kijk er al naar uit !

proficiat ! goede keuze gemaakt.
 
Frappant hoe de meningen over ACC hier uiteen lopen. Ik sluit me aan bij de opmerking van leyfsi, want ook ik vond het heel irritant. Maar ook dat was met een BMW, dus misschien zijn onze Bayerische vrienden er gewoon niet zo handig in. Maar iedereen die het hier overweegt maar er nog geen ervaring in heeft: ga het eerst eens proberen. Ik betaal er nooit meer een euro voor.
 
Vanuit Dutch-INCERT (platform EV waarvan mijn vrouw projectcoördinator is) wordt een tweedaagse Masterclass Elektrisch Vervoer georganiseerd op 30 en 31 oktober in Rotterdam: Masterclass Elektrisch Vervoer
Kan interessant zijn voor degenen die (van plan zijn te) ondernemen op het gebied van elektrisch vervoer, zowel om meer kennis op te doen als om te netwerken met de sprekers en de andere deelnemers. Er zijn nog 3 à 4 plekken beschikbaar op dit moment.
Zelf ga ik waarschijnlijk ook deelnemen dus wellicht zie ik enkelen van jullie daar. :smile:
 
Vanuit Dutch-INCERT (platform EV waarvan mijn vrouw projectcoördinator is) wordt een tweedaagse Masterclass Elektrisch Vervoer georganiseerd op 30 en 31 oktober in Rotterdam: Masterclass Elektrisch Vervoer
Kan interessant zijn voor degenen die (van plan zijn te) ondernemen op het gebied van elektrisch vervoer, zowel om meer kennis op te doen als om te netwerken met de sprekers en de andere deelnemers. Er zijn nog 3 à 4 plekken beschikbaar op dit moment.
Zelf ga ik waarschijnlijk ook deelnemen dus wellicht zie ik enkelen van jullie daar. :smile:

Merijn, ik heb je een PM gestuurd, belangstelling voor drie plaatsen!
 

Fotos volgen zo spoedig mogelijk. Samsung doet raar dus kan geen fotos uoloaden.

- - - Updated - - -

Wat kost dat nou die stoelaanpassing?
En waar heb je de remklauwen laten doen?
Interessant..!

Stoelaanpassing is normaal gesproken 750 euro ex btw. Ik heb echter ook nog een lendesteun en in de rugleuning wat laten aanpassen. Koste mij uiteindelijk 950 ex.

Remklauwen in Leek laten verven. Foto's volgen nog.
 
Vanuit Dutch-INCERT (platform EV waarvan mijn vrouw projectcoördinator is) wordt een tweedaagse Masterclass Elektrisch Vervoer georganiseerd op 30 en 31 oktober in Rotterdam: Masterclass Elektrisch Vervoer
Kan interessant zijn voor degenen die (van plan zijn te) ondernemen op het gebied van elektrisch vervoer, zowel om meer kennis op te doen als om te netwerken met de sprekers en de andere deelnemers. Er zijn nog 3 à 4 plekken beschikbaar op dit moment.
Zelf ga ik waarschijnlijk ook deelnemen dus wellicht zie ik enkelen van jullie daar. :smile:

Ik heb mij zonet opgegeven. Het onderwerp houdt mij (dagelijks) bezig en ik ben benieuwd hoe men nu echt tegen deze mobiliteit aankijkt. Is ook wel leuk en ik had net die dagen nog vrij. Hoop ook enkelen van jullie daar te zien dan.
 
Last edited:
Fotos volgen zo spoedig mogelijk. Samsung doet raar dus kan geen fotos uoloaden.

- - - Updated - - -



Stoelaanpassing is normaal gesproken 750 euro ex btw. Ik heb echter ook nog een lendesteun en in de rugleuning wat laten aanpassen. Koste mij uiteindelijk 950 ex.

Remklauwen in Leek laten verven. Foto's volgen nog.

Waarschijnlijk is dit dezelfde stoel aanpassing, met foto's. Heb er nu een aantal kilometers mee gereden en het verschil is enorm. Eindelijk geen last van mijn rug meer.

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S - Page 41
 
2asu5y9a.jpg


Ja, de taxi's beginnen echt te verschijnen, hier zelfs twee achter elkaar.
1 van de chauffeurs wilde nog wel groeten, de ander keek strak voor zich uit ..