Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het verbruik van een Keba P20 in standby (blauwe flikkerende led) is +- 0,004kWh.

Vermogen = 4W (net uitgelezen uit men verbruiksmeter)

Naamloos.png
 
4W is best weinig op zich, maar op zich ook weer niet gratis. Bij een kWh prijs van 21 cent is dat 0,004 * 24 * 365 * 0,21 = 7,36 euro per jaar

Ik ben hier al dat soort dingen laatst eens nagegaan in huis, dan kun je best wat verbruik omlaag krijgen nog. Vooral de dingen die je echt niet nodig hebt, zoals LED's van apparaten die op dat moment niks doen. Zo gebruikt mijn TV + audio apparatuur bijvoorbeeld 12 Watt in standby, dus dat is 22 euro per jaar. Ik heb er nu gewoon iets tussen zitten dat alles van de stroom haalt als hij 10 minuten lang een verbruik van minder dan 20 Watt ziet.
 
Wat voor apparaatje is dat precies, want ik zie er wat tegenop om er echte schakelaars tussen te zetten, die je dan weer zelf aan en uit moet zetten, of het werken met een tijdsklok schakelt helaas ook altijd op het verkeerde moment het boeltje uit.

Ik heb er nu gewoon iets tussen zitten dat alles van de stroom haalt als hij 10 minuten lang een verbruik van minder dan 20 Watt ziet.
 
Wat voor apparaatje is dat precies, want ik zie er wat tegenop om er echte schakelaars tussen te zetten, die je dan weer zelf aan en uit moet zetten, of het werken met een tijdsklok schakelt helaas ook altijd op het verkeerde moment het boeltje uit.
Ik gebruik daarvoor een schakelaar+stroommeter op basis van Z-Wave, die aan mijn Domotica is gekoppeld. Enige nadeel is dat ik 'm dus wel in moet schakelen, maar uitschakelen gaat dan automatisch.

Maar er zijn wel meer 'standby killers', ook op zichzelf staande dingen, bijv. op basis van bewegingssensor (PIR) of een hoofd apparaat met slave apparaten (master-slave stekkerdoos).

En wat verbruikt dat apparaat dan zelf?
Uiteindelijk zit daar ook electronica in om het verbruik te meten en waarschijnlijk een relais wat stroom nodig heeft om de 220 aan of uit- geschakeld te hebben.
Dat is <1W (het is niet echt goed meetbaar) voor het apparaatje en ik gebruik een Raspberry Pi om alles te regelen (doet zo'n 5 Watt), maar die automatiseert hier wel meer in huis, dus draaide eigenlijk al. Zijn wel dingen waar ik op let in elk geval, want het schiet niet op om juist alleen maar meer te verbruiken :)
 
Erg hoog "groene sokken" gehalte hier op het moment...:tongue:
Lampjes die branden en meters die "spook stromen" meten.:crying:
Gaan we straks de temperatuur/opwarming van de laadkabels meten?:scared:

+1, wat(t) een geneuzel, misschien dat de heren een apart draadje kunnen starten? Iets als "wij praten graag op de vierkante mm over laadtechniek en nauwelijks meetbaar verbruik".
...sorry, de dinsdagochtend is mijn maandagochtend:redface:
 
Ik heb een EV-box en had hetzelfde, ik dacht die led-ring moet ook wel iets gebruiken (nu heb ik de led-ring uitstaan)

Niet vanwege het stroom verbruik maar eerder het (te) felle licht van deze Led's. Hoe doe je dat precies? A.s. vrijdag de grote dag dat de 85D voor komt te staan maar om dat nu te gaan "vieren" in de straat met zo'n blauwe/groene feest verlichting is ook weer wat overdreven...

Nog een puntje; zag hier laatst een foto (kan hem niet meer vinden) waarop een mooie kabel haspel/houder in de vorm van de Tesla T. Deze aan de gevel om de kabel netjes op te slaan zou geweldig zijn. Grijs/rood meen ik me te herinneren en hing in een garage binnen. Enig idee waar die vandaan komt/te koop is? Zag er profi uit!
 
Niet vanwege het stroom verbruik maar eerder het (te) felle licht van deze Led's. Hoe doe je dat precies? A.s. vrijdag de grote dag dat de 85D voor komt te staan maar om dat nu te gaan "vieren" in de straat met zo'n blauwe/groene feest verlichting is ook weer wat overdreven...

Nog een puntje; zag hier laatst een foto (kan hem niet meer vinden) waarop een mooie kabel haspel/houder in de vorm van de Tesla T. Deze aan de gevel om de kabel netjes op te slaan zou geweldig zijn. Grijs/rood meen ik me te herinneren en hing in een garage binnen. Enig idee waar die vandaan komt/te koop is? Zag er profi uit!
Die lader van jou hangt toch binnen, dat ziet de straat dan toch niet?
Die T houder komt van forumlid XFrank. Je zou hem een PM kunnen sturen, maar volgens mij was het eenmalige batch.
 
Niet vanwege het stroom verbruik maar eerder het (te) felle licht van deze Led's. Hoe doe je dat precies? A.s. vrijdag de grote dag dat de 85D voor komt te staan maar om dat nu te gaan "vieren" in de straat met zo'n blauwe/groene feest verlichting is ook weer wat overdreven...

Nog een puntje; zag hier laatst een foto (kan hem niet meer vinden) waarop een mooie kabel haspel/houder in de vorm van de Tesla T. Deze aan de gevel om de kabel netjes op te slaan zou geweldig zijn. Grijs/rood meen ik me te herinneren en hing in een garage binnen. Enig idee waar die vandaan komt/te koop is? Zag er profi uit!

Als je via backoffice.ev-box.nl inlog, dan kan je je led-ring uitzetten. Die van mij brand alleen als er een auto aan hangt. In rust heel zachtjes geel, bij laden fel blauw.
 


Wat erg vind is dat precies elk land zijn eigen ontwerp voor laadplaatsen gebruikt.

België:


Onderbord elektrische auto's.gif



Andere die ik nog vond (kleine selectie):


EV_charging_stations_EU_table.jpg
ev-icon-150x150.png
evcharge1.jpg
Free_EV_charge_station_sign_klein.jpg
Source-London-EV-3.jpg
Task_21_ICON_electric-car.jpg



Heb zelf tijdje terug ook ontwerp gemaakt dat de regels van het Internationaal Verkeers Congres van Rome uit 1908 volgt.


Overzicht111.jpg


Zou het niet veel beter zijn als men in heel Europe tot een één gemaakt type bord komt. Natuurlijk is een beslissing nemen hieromtrent moeilijk want elke politieker wil zijn eigen gelijk halen. Maar alleen met één bord over heel Europa gaat men tot een snellere aanvaarding en uitbreiding komen van de laadinfrastructuur.