Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nissan past een dergelijke truc al langer toe: door de batterij van de Leaf als huur optie aan te bieden. De catalogusprijs van de auto is dan lager waardoor je minder bijtelling betaalt.
Je zou zelfs als fabrikant kunnen overwegen om een auto zonder batterij te verkopen. Die schaf je dan later los aan. Vergelijkbaar met elektrische afstandsbestuurbare auto's in de winkel. Daar zit vaak ook geen batterij in, die koop je apart.
Lotus omzeilde de VAT in Engeland al in de 60-er jaren door een auto in onderdelen te leveren met een handleiding erbij. Daarna bij een dealer laten checken of het goed gedaan was en je kon je kenteken aanvragen. Idee voor Tesla ?
 
Mogelijkheid 3: de onderste 20% is altijd volgeladen :)
(ok, niet erg waarschijnlijk maar stel dat je ooit met 0km range ergens strand dan 1 telefoontje naar Tesla en hup, je hebt opeens weer 75km beschikbaar ;))
Mogelijkheid 4 is om de 2 ongebruikte modules op een gezonde 80% geladen te houden en ze elke laadbeurt of elke week of maand door te schuiven.
 
Even gebruik maken van de ervaringen van forum leden.
Iemand hier ervaring met gegevens opvragen bij Tesla? Zouden toch exact moeten kunnen uitlezen waar ik hoe hard heb gereden? Ontken niet dat ik 30 te hard reed, maar 50 snap ik echt niet.

Ronald, ooit, back in the old days in 2013, is een personeelslid van een valet parking firma gaan crossen met mijn MS. Dat zag ik aan het stroomverbruik dat bizar hoog was. Stomtoevallig moest mijn MS een paar dagen daarna voor regulier onderhoud naar Tesla. Dus ik vragen of ik de logs even mocht hebben.

No way dus. Volgens Tesla (toen) leveren ze die zelfs niet aan de Politie.

Als jij de snelheid niet hebt gereden dan heb je die niet gereden. In NL geldt nog steeds dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel wordt bewezen. Dat moet de Politie met metingen aantonen. Als jij op CC 130 hebt gereden dan is dat zo: versta je met de Officier van Justitie. Die is, gezien jouw verhaal, redelijker dan je denkt. En dat weet ik ook uit eigen ervaring waarin ik onterecht mijn rijbewijs kwijtraakte in november. Die ik snel terug kreeg en uiteindelijk met minimale boete als bekeuring moest afrekenen.

En ja, dat was met een Model S op CC op 150....
 
Hoi Wiebe
Ik wacht de boete/schikking gewoon af en dan eens in de pen klimmen richting officier. De mooie screenshots zouden groot deel van het verhaal bijna vanzelf moeten vertellen.

Dank voor je verhaal, biedt hoop ;-)


Ronald, ooit, back in the old days in 2013, is een personeelslid van een valet parking firma gaan crossen met mijn MS. Dat zag ik aan het stroomverbruik dat bizar hoog was. Stomtoevallig moest mijn MS een paar dagen daarna voor regulier onderhoud naar Tesla. Dus ik vragen of ik de logs even mocht hebben.

No way dus. Volgens Tesla (toen) leveren ze die zelfs niet aan de Politie.

Als jij de snelheid niet hebt gereden dan heb je die niet gereden. In NL geldt nog steeds dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel wordt bewezen. Dat moet de Politie met metingen aantonen. Als jij op CC 130 hebt gereden dan is dat zo: versta je met de Officier van Justitie. Die is, gezien jouw verhaal, redelijker dan je denkt. En dat weet ik ook uit eigen ervaring waarin ik onterecht mijn rijbewijs kwijtraakte in november. Die ik snel terug kreeg en uiteindelijk met minimale boete als bekeuring moest afrekenen.

En ja, dat was met een Model S op CC op 150....
 
gezien op de Autobahn in Duitsland.... en helaas niet richting Nederland
upload_2016-6-14_19-41-3.png
upload_2016-6-14_19-42-44.png
upload_2016-6-14_19-41-44.png
 
Jawel, maar Tesla heeft AP al restricted nadat er in het begin al van die video's waren.

Ach, dit is toch niet zo erg? Op een gewone highway kan hij dit allemaal best. Het is een beetje provocatie maar niets geks in de zin van het (proberen te) verlaten van de bestuurdersplek. Ik zou de meeste van die dingen niet doen maar op de A2 heb ik er geen enkele moeite mee om wat stukken door te nemen. En ik weet van velen dat ze dat ook doen al moet je wat terughoudend zijn hierover/in. Ik denk niet dat ze hier iets zullen beperken. De auto zal ook hem regelmatig even teruggeroepen hebben al zie je dat natuurlijk niet in het filmpje.
 
  • Like
Reactions: KrisB
"Please know that for the safety of others, as well as ourselves, extensive planning and safety precautions were implemented (including takes that were only a few seconds long.) This “road trip” is meant as a parody only. We do not rely on the auto-pilot feature as portrayed in the video and we never sleep while the car is driving itself, nor should anyone else."


Gewoon geinig filmpje wat in elk geval bij mij een lach op mn gezicht toverde
 
ik was vandaag toch weer wat ongelukkig als ik deze cijfers zag staan. Zeker omdat het nu niet meer koud is en ik geraak met een P90DL nog steeds niet aan 300km... is dit normaal voor jullie? Ik zit niet extreem veel op te trekken of zo...

IMG_1081.JPG.jpeg
 
ik was vandaag toch weer wat ongelukkig als ik deze cijfers zag staan. Zeker omdat het nu niet meer koud is en ik geraak met een P90DL nog steeds niet aan 300km... is dit normaal voor jullie? Ik zit niet extreem veel op te trekken of zo...

View attachment 181111
Een 90kWh accu maar slechts 59 gebruikt, tot hoever had je dan geladen? Ik bedoel, dan kom je bij een volle lading toch zomaar aan de 400?

Of het verbruik hoog is of niet, weet de lezer niet, zonder te weten hoe snel je hebt gereden. Ik reed afgelopen weekend op rond 250Wh/km maar dan had ik flink de sokken erin, nu vier werkdagen op 164Wh/km tuffen tussen huis en werk...
 
Last edited: