You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
thanks voor de reacties, zal eens bellen! Ik doe altijd tot 90% en dan beweert ie 356km te kunnen maar dit is dus de praktijk.
Als je inderdaad 90% laadt en dan slechts 59kWh verbruikt hebt tot leeg, is er iets serieus geks aan de hand, tenzij je meedoet aan een smartgrid pilotthanks voor de reacties, zal eens bellen! Ik doe altijd tot 90% en dan beweert ie 356km te kunnen maar dit is dus de praktijk.
Voor de aankomende proefritten in de model X, leg de Uno-kaarten en lichtzwaarden alvast maar klaar...
ik was vandaag toch weer wat ongelukkig als ik deze cijfers zag staan. Zeker omdat het nu niet meer koud is en ik geraak met een P90DL nog steeds niet aan 300km... is dit normaal voor jullie? Ik zit niet extreem veel op te trekken of zo...
View attachment 181111
zeker als je ook nog teslalog of visible tesla hebt draaien, die continue contact met je auto maken, verlies je nogal wat km's per dag.Je verliest ook energie als de auto stilstaat en zo te zien heeft de auto meerdere dagen stilgestaan zonder bij te laden. Immers is 59 kWh veel minder dan een 90kWh beschikbaar heeft (tegen de 80 kWh). Met 224 Wh/km zou je met een volle batterij zo'n 79000/224 = 352 km moeten halen.
Dat is precies de vraag die ik ook al stelde, maar dan anders; als dat niet het geval is, is er dus iets geks aan de hand...(...) zo te zien heeft de auto meerdere dagen stilgestaan zonder bij te laden (...)
Volgens mij ga je er ten onrechte van uit dat een 100% charge jou ook 90kwh capaciteit geeft. Er zijn elders op dit forum mooie plaatjes die weergeven hoeveel procent er overblijft na bepaalde veiligheidsmarges te hebben toegepast. Je begint bij een 100% charge met iets van 80kwh, dus de 8% moet je ook daarvan nemen. In jouw rekensommetje moet je je dus afvragen waar 80 - (72 + 80 * 0,08) = 1,6 kwh gebleven is. En dat is niet zoveel (airco o.i.d.)Dit past wel weer in mijn observatie van vorige maand: MaxRange
Vetrokken met 100% (4 maanden oude batterij) en aangekomen bij een SuC met 8% over. Verbruik volgens het display 72 kWh.
Een simpel rekensommetje geeft me dan een totale capaciteit van 79 kWh (72 + 90 * 0,08)
Het is mij nog steeds een raadsel waar de overige 11 kWh gebleven zijn. Tesla heeft toegezegd het uit te zoeken maar dat is alweer drie weken geleden.
Volgens mij ga je er ten onrechte van uit dat een 100% charge jou ook 90kwh capaciteit geeft. Er zijn elders op dit forum mooie plaatjes die weergeven hoeveel procent er overblijft na bepaalde veiligheidsmarges te hebben toegepast. Je begint bij een 100% charge met iets van 80kwh, dus de 8% moet je ook daarvan nemen. In jouw rekensommetje moet je je dus afvragen waar 80 - (72 + 80 * 0,08) = 1,6 kwh gebleven is. En dat is niet zoveel (airco o.i.d.)
Don't shoot the messenger ;-)Allemaal leuk en aardig, maar ik heb toch geen 80D gekocht?
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb toch geen 80D gekocht?
Dat begrijp ik, maar heeft iemand ooit gezegd dat je 90 kWh tot je beschikking hebt? Tesla heeft enkel gezegd dat de totale capaciteit van de batterij 90 kWh is.
Tesla claimt een NEDC bereik van 557 kilometer met een volle accu. Als mijn bruikbare capaciteit 80 kWh is dan zou ik 143 Wh/km moeten rijden om dat te halen. Op basis van 90 kWh is het 160 Wh/km en dat is al aan de onwaarschijnlijke kant, maar 143 is echt niet te halen..
Ik doe deze week weer uitsluitend Voorburg-Rotterdam v.v. en zit op gemiddeld 164Wh/km, zal vanavond een plaatje schieten voor wie het niet gelooft.