Binnen enkele maanden wil ik dit wel eens uitproberen wanneer de omstandigheden iets gunstiger zijn (20° en de winterbanden er af )
Vandaag heb ik alvast een trainings ronde gedaan.
Ik heb een route van 120 in elkaar gestoken via provinciale wegen waar 50/70/90 en in Nederland 100 mag worden gereden.
De omstandigheden.
de auto was normaal opgeladen (85%) dus niet vol.
temperatuur tussen de 9 en 11 graden (weinig wind)
verwarming aan als het nodig was.
de snelheden volgens de plaatselijke regels
19" velgen met pirelli Sottozero II
op gans het traject heb ik niet het gevoel gehad dat ik overdreven traag aan het rijden was , maar rustig en aangepast aan de omstandigheden.
Wel heb ik zeer goed het verkeer en de stoplichten ingeschat (op gans het traject heb ik slechts 5 keer volledig stil gestaan)
Hier een aantal foto's in chronologische volgorde:
totaal 122km - 19.2kwh verbruikt - 157wh/km
Besluit:
Als je echt heel ver wil komen, blijf dan van de autosnelweg af.
Ja Widodh, in Zeeland verbruik je meer:wink:
de definitieve test van de 60kwh volgt later op het jaar
Vandaag heb ik alvast een trainings ronde gedaan.
Ik heb een route van 120 in elkaar gestoken via provinciale wegen waar 50/70/90 en in Nederland 100 mag worden gereden.
De omstandigheden.
de auto was normaal opgeladen (85%) dus niet vol.
temperatuur tussen de 9 en 11 graden (weinig wind)
verwarming aan als het nodig was.
de snelheden volgens de plaatselijke regels
19" velgen met pirelli Sottozero II
op gans het traject heb ik niet het gevoel gehad dat ik overdreven traag aan het rijden was , maar rustig en aangepast aan de omstandigheden.
Wel heb ik zeer goed het verkeer en de stoplichten ingeschat (op gans het traject heb ik slechts 5 keer volledig stil gestaan)
Hier een aantal foto's in chronologische volgorde:
totaal 122km - 19.2kwh verbruikt - 157wh/km
Besluit:
Als je echt heel ver wil komen, blijf dan van de autosnelweg af.
Ja Widodh, in Zeeland verbruik je meer:wink:
de definitieve test van de 60kwh volgt later op het jaar