Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nou niet helemaal, want er staat: " Uiterlijk twee maanden voor deze contractvervaldatum ontvangt u een nieuw voorstel op basis van de producten van Turien & Co.", ben benieuwd. Zat vandaag even te zoeken, bij Turien is het nu € 1404 per jaar (incl. €124 korting van Independer), verzekerd € 82.934 ex BTW en met een betaalpremie per jaar. Dus ik denk nog een jaar tegen € 1.250,- en dan iets van de premie rond € 1.400 (als je geen schade heb) en een niet te dure S.
 
Nou niet helemaal, want er staat: " Uiterlijk twee maanden voor deze contractvervaldatum ontvangt u een nieuw voorstel op basis van de producten van Turien & Co.", ben benieuwd. Zat vandaag even te zoeken, bij Turien is het nu € 1404 per jaar (incl. €124 korting van Independer), verzekerd € 82.934 ex BTW en met een betaalpremie per jaar. Dus ik denk nog een jaar tegen € 1.250,- en dan iets van de premie rond € 1.400 (als je geen schade heb) en een niet te dure S.

Is die 1404 niet inclusief assurantie belasting en de 1250 zonder?
 
Krijg net over de post. Delta Lloyd stopt met de Xclusief Verzekeringen. Kunnen we weer op zoek naar een ander. Als ik de brief goed gelezen heb gaat de verzekering over naar Turien & Co Assuradeuren. Iemand al ervaring met dit bedrijf?
ik heb onze andere twee auto's al jaren bij Turien verzekerd. Prima maatschappij (voor zover dat te beoordelen valt).
 
En waarom als ik vragen mag :)
omdat dit het minste stress oplevert op de batterij.;)
En je batterij bijgevolg minder of trager zal degraderen.
(let wel : je zal altijd een beperkte degradatie zien, vooral tijdens de eerste maanden.)

Zoek eens op DOD en SOC en je zal een massa posts vinden.
Beperk eventueel je zoekopdracht tot posts van @jpet op het BeNe deel van het forum.

Kleine toevoeging : laat de wagen maximaal aan de lader gekoppeld. In zoverre dit geen openbare laadpaal is.

Mbt degradatie zijn er heel wat cijfers te vinden in deze topic.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Met daarbij de kanttekening dat Tesla er al voor zorgt dat je de batterijen niet in de echte gevarenzone kunt brengen. Zelfs als je de auto elke keer tot 100% laadt en tot 0% leegrijdt zul je geen echt spectaculaire degradatie gaan zien, maar de degradatie die optreedt zal door de jaren heen wel groter zijn dan wanneer je je tot 30-70% beperkt (en volgens mij moet dat eigenlijk 50%-90% zijn in de auto want Tesla zorgt ervoor dat dat overeenkomt met 30%-70% lading van de cellen zelf).
 
M'n wagen moest toch even naar Tesla (update v8 was vastgelopen en verwarming deed het daarna ook niet meer, brrr.... koud).
Daar werd gelijk even naar het probleem van de coating gekeken en geconcludeerd dat er iets (zoals bijv zonnebrand creme?) in de coating was getrokken.

Het geluk is dus dat de coating zich opgeofferd heeft en de lak zelf nog in orde. De Tesla detailer (gratis, top service weer van Tesla!!) heeft dit verwijderd.

Maar ik dacht altijd dat coating (inderdaad die van Ride en Shine in dit geval zoals 'redevries' suggereerde) juist veel harder zou zijn dan de zwakke Tesla lak zelf?
Dat begin ik eerlijk gezegd wel te betwijfelen....

Ik had al een tijdje rare vlekken op de lijst boven de bestuurdersdeur. Van het weekend gewassen maar het blijft er zitten, ik krijg het niet weg.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?Ik kan me niet herinneren dat ik altijd daar met mijn hand steun bij het in- of uitstappen.

Het lijkt wel alsof het in de lak getrokken is.
Sowieso heb ik op dag 1 een coating laten aanbrengen, dus er zou eigenlijk helemaal niks in de lak moeten kunnen intrekken?