Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Goed te weten dat ik niet de enige ben. Maar wat ik nou zo vreemd vind, ik heb deze auto sinds november 2013, en dit probleem is er pas sinds een paar weken. Jij hebt je auto ook al een tijd Paulus, is dit bij jou ook nieuw of heb je dit altijd al gehad 's winters? Of zou het komen omdat de vorige winters wat minder koud waren? Nou ja, genoeg hierover denk ik. Bedankt voor je reactie.
Ik heb het ook sinds het begin (nov '13). In de winter is het erger, en ik hoor het alleen als ik de oprit afrijd, en dan instuur om de bocht te maken. Zal dus wel een 'structureel' problem zijn.
 
Ik weet niet hoe menig forummer het doet, maar hier bij blijven op dit forum wordt een hele kunst. Ik ben er even een aantal weken uit geweest maar heb ook weken nodig gehad om weer helemaal bij te komen. En dan heb ik niet eens alles zo nauwlettend gelezen. Zal er ook wel mee van doen hebben dat er de nodige forummers bij zijn gekomen in de afgelopen tijd. Er rijden er namelijk steeds meer in een Tesla en ontdekken het forum hier. Maar goed, ik ben weer even bij en hoop het weer even te blijven. Veel gezondheid en plezier gewenst in ieder geval want heb de nieuwjaarsborrel ook al moeten missen. Het leven is hard! ;)
 
Elon heeft het prijsverschil voor de upgrade van 90 naar 100 uitgelegd. Deze kost in de US slechts $3k terwijl het in Europe het dubbel is. De reden is dat de 100D al geprijs wordt op basis van de huidige wisselkoers en de 90D op basis van de oude. Hij schrijft ook dat de 90D prijzen NOG niet aangepast zijn. Dat wil zeggen dat er zeer binnenkort een prijsstijging van ongeveer 3000 tot 4000 EUR zit aan te komen op alle modellen buiten de 100D.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Zag toevallig een foto van begin vorig jaar toen er nog gespeculeerd werd over een digitale achterruitrijcamera in de model X.
Snap eigenlijk niet waarom dit nog niet wordt toegepast. Je zou een beter zicht hebben en een bredere kijkhoek.
Was Audi hier ook niet mee aan het experimenteren ten tijde van de R8tdi?

de wetgever reageert véél trager op technologische ontwikkelingen dan wij.
Camera's in plaats van spiegels hebben alleen maar voordelen; maar het mag (nog) niet.
De eerste concepten zijn al jaren geleden voorgesteld. Helaas....

Misschien over 5 jaar ?
 
de wetgever reageert véél trager op technologische ontwikkelingen dan wij.
Camera's in plaats van spiegels hebben alleen maar voordelen; maar het mag (nog) niet.
De eerste concepten zijn al jaren geleden voorgesteld. Helaas....

Misschien over 5 jaar ?
Voor de binnenspiegel geldt dit niet. Die is namelijk (in NL) niet altijd verplicht: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2014-07-01/2
1.Personenauto’s, in gebruik genomen na 25 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel, een rechterbuitenspiegel en een binnenspiegel.

2.Indien met de in het eerste lid bedoelde binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien, behoeft deze niet aanwezig te zijn.

In het geval van een X met 7 stoelen, lijkt mij dat het geval.
 
Voor de binnenspiegel geldt dit niet. Die is namelijk (in NL) niet altijd verplicht: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2014-07-01/2


In het geval van een X met 7 stoelen, lijkt mij dat het geval.



de belgische wettekst is duidelijk :

§3. De voertuigen op meer dan twee wielen moeten uitgerust zijn met een binnen-achteruitkijkspiegel en een buiten-achteruitkijkspiegel die aan de linkerzijde geplaatst is, als ze voor personenvervoer bestemd zijn:
of met twee buiten-achteruitkijkspiegels, één rechts en de andere links geplaatst als ze voor goederenvervoer bestemd zijn.

Deze achteruitkijkspiegels moeten in overeenstemming met de richtlijn 71/127/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 1 maart 1971 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lid-Staten betreffende de achteruitkijkspiegels van motorvoertuigen (1), gewijzigd door de richtlijn 79/795/E.E.G. (2) van de Commissie van de Europese Gemeenschappen van 20 juli 1979, goedgekeurd worden.


doet mij denken aan de verschillen bij het gebruik van mistlichten. In België moet het soms wanneer het in Nederland verboden is...
 
Ik weet niet hoe menig forummer het doet, maar hier bij blijven op dit forum wordt een hele kunst. Ik ben er even een aantal weken uit geweest maar heb ook weken nodig gehad om weer helemaal bij te komen. En dan heb ik niet eens alles zo nauwlettend gelezen. Zal er ook wel mee van doen hebben dat er de nodige forummers bij zijn gekomen in de afgelopen tijd. Er rijden er namelijk steeds meer in een Tesla en ontdekken het forum hier. Maar goed, ik ben weer even bij en hoop het weer even te blijven. Veel gezondheid en plezier gewenst in ieder geval want heb de nieuwjaarsborrel ook al moeten missen. Het leven is hard! ;)
Probeer ik al maanden niet meer, ik pik er enkel de topics uit die me interesseren. De rest niet interessant :D
 
Ik voel dat ik binnenkort ook zal moeten afhaken. Ik vind het heel spijtig, maar is niet te volgen. Veel te tijdrovend.
Is er ergens een draadje waar we voorstellen kunnen doen?
Wat bijvoorbeeld zou kunnen helpen, is om commentaren op een post 'facebookgewijs' binnen een post te bewaren. Dan kan je die al over slaan, als een post je niet interesseert.
Hoeveel mensen met mogelijks interessante bijdragen zijn er zo al afgehaakt? Hoeveel interessant nieuws zal ik missen ik dat zal doen?
 
Ik voel dat ik binnenkort ook zal moeten afhaken. Ik vind het heel spijtig, maar is niet te volgen. Veel te tijdrovend.
Is er ergens een draadje waar we voorstellen kunnen doen?
Wat bijvoorbeeld zou kunnen helpen, is om commentaren op een post 'facebookgewijs' binnen een post te bewaren. Dan kan je die al over slaan, als een post je niet interesseert.
Hoeveel mensen met mogelijks interessante bijdragen zijn er zo al afgehaakt? Hoeveel interessant nieuws zal ik missen ik dat zal doen?
Ik volg een aantal draadjes, ik denk nu ongeveer ruim de helft. De rest laat ik links liggen. Ik kijk één keer per dag, meestal 's avonds laat.
Veel tijd gaat verloren met wachten op openen van draadjes en als je maar één keer per dag kijkt zijn er per draad meestal een aantal postings na elkaar. Dit is vooral ook prettig omdat met de vele nieuwkomers het quoten er heel vaak bij inschiet en veel reacties zonder quote erboven het soms totaal onbegrijpelijk maken.
Als ik mijn portie leesvoer heb verwerkt klik ik alle posts als gelezen aan en kan ik de volgende dag met een schone lei beginnen.
 
  • Like
Reactions: FVO
Ik volg een aantal draadjes, ik denk nu ongeveer ruim de helft. De rest laat ik links liggen. Ik kijk één keer per dag, meestal 's avonds laat.
Veel tijd gaat verloren met wachten op openen van draadjes en als je maar één keer per dag kijkt zijn er per draad meestal een aantal postings na elkaar. Dit is vooral ook prettig omdat met de vele nieuwkomers het quoten er heel vaak bij inschiet en veel reacties zonder quote erboven het soms totaal onbegrijpelijk maken.
Als ik mijn portie leesvoer heb verwerkt klik ik alle posts als gelezen aan en kan ik de volgende dag met een schone lei beginnen.
Enige tijd terug was er nochtans een topic opgestart met de vraag net minder te quoten. Ik had iig. een andere mening, het quoten maakt de boel net heel erg leesbaar.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik voel dat ik binnenkort ook zal moeten afhaken. Ik vind het heel spijtig, maar is niet te volgen. Veel te tijdrovend.
Is er ergens een draadje waar we voorstellen kunnen doen?
Wat bijvoorbeeld zou kunnen helpen, is om commentaren op een post 'facebookgewijs' binnen een post te bewaren. Dan kan je die al over slaan, als een post je niet interesseert.
Hoeveel mensen met mogelijks interessante bijdragen zijn er zo al afgehaakt? Hoeveel interessant nieuws zal ik missen ik dat zal doen?

Spijtig!
Ik lees nagenoeg alles bij één keer per dag, om mijn dag af te sluiten, van rond 2230 tot 0000u.
Lukt best om bij te kunnen blijven, wachten op openen van draadjes is er hier niet ( misschien is mijn Mac én mijn internetverbinding optimaal ). Anders als je beperkte tijd hebt, misschien eerst de topics eens doorscrollen en de meest interessante bekijken…?