Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Na een trip van Antwerpen naar Zwitserland constateer ik dat het linkse voorwiel de pas gereinigde velgen helemaal onder het remstof zitten en het rechtse wiel vooraan nog gewoon blinkt. Na een tussentijdse afkuis in Mulhouse was bij aankomst in hotel het wiel weer zwart van het remstof en op het rechtse wiel was geen verslechtering te zien.

Wat kan er mis zijn of is dit normaal?
Gebruik je de remmen? Doe ik nooit.:eek:

Maar ik zou dit toch melden bij je sec.
 
Na een trip van Antwerpen naar Zwitserland constateer ik dat het linkse voorwiel de pas gereinigde velgen helemaal onder het remstof zitten en het rechtse wiel vooraan nog gewoon blinkt. Na een tussentijdse afkuis in Mulhouse was bij aankomst in hotel het wiel weer zwart van het remstof en op het rechtse wiel was geen verslechtering te zien.

Wat kan er mis zijn of is dit normaal?

Ik gok op een aanlopende rem. Hier had je beter niet mee kunnen doorrijden, want dit zorgt voor onnodige slijtage en eventueel vervormen van de schijf.
 
Gebruik je de remmen? Doe ik nooit.:eek:

Maar ik zou dit toch melden bij je sec.

Dat beslis ik niet, dat doet de AP in mijn plaats ;) op ritten neerwaarts zoals over de Fluelapass heb ik zelden de rem gebruikt tenzij zelfs het regeneratieve remmen niet voldoende was

De SeC zijn hier in de buurt van Guarda niet dik bezaaid, ik verplaats me hier voornamelijk met de trein, na de terugrit donderdag zal ik vrijdag eens in Aartselaar binnenspringen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Weet even niet waar ik dit moet plaatsen .maar als je een 2017 instrumenten panel (weet ff niet hoe je de hoofdcomputer met scherm in het midden noemt) in een 2014 S plaatst, zullen er dan zaken zijn welke je meer kan doen behoudens de hogere resolutie? Bijvoorbeeld de bandenspanning uitlezen per band oid?
Ik heb sinds kort een (splinter)nieuwe MCU (Media Center Unit = hele geval in het midden van het dashboard) in een 2013 P85+.
Deze unit is nagenoeg identiek aan de oude. In ieder geval is de schermresolutie gelijk gebleven. (Ik denk dat jij je vergist met de resolutie van het display achter het stuurwiel, daar zijn inderdaad betere versies van.)
Het enige verschil dat ik heb gemerkt is het andere Parrot module. Dit is de hardware voor de Bluetooth en mobiele dataverbindingen. De oude versie was 3G compatible en de huidige is LTE/4G compatible. Geen merkbaar verschil in snelheid van gegevensoverdracht met vroeger, trouwens.
De aanduiding van individuele bandendruk is afhankelijk van de versie van het TPMS systeem. Het oude Baolong systeem geeft alleen een waarschuwing in het display, het nieuwere Continental systeem geeft de individuele druk per band. Beide systemen worden door alle versies van de MCU ondersteund. (Ik heb nog gewoon het Baolong systeem).
Wat je wel merkt is dat mijn huidige MCU een 'clean install' is, daardoor werkt-ie wel soepeler. Het ontbreken van bijna vier jaar gebruiksgegevens in allerlei deelsystemen (drivers, logfiles, instellingen, etc) helpt dus. Geen idee of een factory reset hetzelfde effect heeft, maar waarschijnlijk wel. (Ik was in ieder geval alle instellingen en geschiedenis kwijt.)
 
  • Informative
Reactions: is3 and nico180
Ik krijg volgende week ook een nieuwe MCU nadat de huidige kapot ging bij een servicebeurt.
Tesla vraagt daarvoor 1000€. Het is nu de derde die erin gaat.

Hebben ze aan jou ook een bijdrage gevraagd? Er gaan er de laatste tijd nogal een hoop kapot zo te lezen op het forum.
 
Nee, was bij het SeC A'dam allemaal 'goodwill' voor mij, incl. twee weken leenauto E200 AMG / P90D.
Enige klacht was foutmelding over Bluetooth die service nodig had. (Kmstand 82.000, onderhoudsbeurten bij 40K en 75K.)
Maar complete diagnose was niet goed te stellen, naar verluid. Dus hele boeltje vervangen, dan maar.
 
een Skinless Model S uit 2011 op engadget: engadget.com/2011/01/12/tesla-chief-engineer-peter-rawlinson-geeks-out-with-us-about-mod
wel wat oud artikel op edgadget.com maar zeker met interesante fotos in de gallery. de classic RWD naakt, even verder klikken en er is ook nog een video van.

tesla-skinless-2011-01-10-800-16.jpg

tesla-skinless-2011-01-10-800-02.jpg
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Helaas,....de auto is bijna 4 jaar oud en heeft 166.000 gereden. Dit wordt het derde scherm en ze willen ( een deel) van de kosten in rekening brengen. Ze kunnen natuurlijk niet onbeperkt garantie blijven geven.

Toch voelt het inderdaad niet lekker. Er is al veel kapot geweest de eerste vier jaar, dat is super hersteld. Maar het lijkt toch te gaan veranderen.
 
Helaas,....de auto is bijna 4 jaar oud en heeft 166.000 gereden. Dit wordt het derde scherm en ze willen ( een deel) van de kosten in rekening brengen. Ze kunnen natuurlijk niet onbeperkt garantie blijven geven.

Toch voelt het inderdaad niet lekker. Er is al veel kapot geweest de eerste vier jaar, dat is super hersteld. Maar het lijkt toch te gaan veranderen.
Al hebben ze het 15 keer vervangen. Je zit toch niet met een hamer op dat scherm te rossen, het klinkt eerder als een structureel probleem waar jij niet debet aan bent. Maar goed, ik klink nou wel stoer, puntje bij paaltje ben ik een softie met dit soort dingen, maar als het echt onrechtvaardig wordt zou ik ook heel principieel worden. Sluit me aan bij Wim.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Al hebben ze het 15 keer vervangen. Je zit toch niet met een hamer op dat scherm te rossen, het klinkt eerder als een structureel probleem waar jij niet debet aan bent. Maar goed, ik klink nou wel stoer, puntje bij paaltje ben ik een softie met dit soort dingen, maar als het echt onrechtvaardig wordt zou ik ook heel principieel worden. Sluit me aan bij Wim.
(even advocaat van de duivel, want ik heb het euvel voorlopig niet)
En hoe toon je aan dat het een structureel probleem is?
 
(even advocaat van de duivel, want ik heb het euvel voorlopig niet)
En hoe toon je aan dat het een structureel probleem is?
Klopt, maar het is net zo goed lastig, zo niet lastiger, voor Tesla om aan te tonen dat je niet zorgvuldig met het scherm bent omgegaan. Daarom sloot ik me aan bij Wim, dit is een onderdeel dat geacht wordt langer te blijven werken en zolang Tesla niet kan aantonen dat The Froq iets software- of hardwarematigs heeft zitten klooien denk ik dat hij sterker staat.
 
Klopt, maar het is net zo goed lastig, zo niet lastiger, voor Tesla om aan te tonen dat je niet zorgvuldig met het scherm bent omgegaan. Daarom sloot ik me aan bij Wim, dit is een onderdeel dat geacht wordt langer te blijven werken en zolang Tesla niet kan aantonen dat The Froq iets software- of hardwarematigs heeft zitten klooien denk ik dat hij sterker staat.
Ach ja das ook weer waar. (ivm. moeilijker aantoonbaar voor Tesla)