Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is jullie idee van dit soort appjes ?
scan my tesla - Android Apps on Google Play (deze alleen voor Android, niet voor iPhone).
Ik wil best meer info over mijn Tesla uitlezen maar om zo maar vreemde apps aan de CANbus te hangen....dan zou de app toch op zijn minst open source moeten zijn wil ik het genoeg vertrouwen.

Ik zag trouwens een thread dat diverse app ontwikkelaars die gebruik maken van de Tesla api om data te verzamelen een bericht hadden gekregen van Apple dat hun app uit de appstore zou verdwijnen, aangezien hun app gebruik maakte van onofficiele, niet gepubliceerde api's. Het vermoeden was dat Tesla zelf aan Apple heeft verzocht deze apps te verwijderen. Alleen "Remote S" zou nog beschikbaar blijven.
 
Wat is jullie idee van dit soort appjes ?
scan my tesla - Android Apps on Google Play (deze alleen voor Android, niet voor iPhone).
Ik wil best meer info over mijn Tesla uitlezen maar om zo maar vreemde apps aan de CANbus te hangen....dan zou de app toch op zijn minst open source moeten zijn wil ik het genoeg vertrouwen.

Ik zag trouwens een thread dat diverse app ontwikkelaars die gebruik maken van de Tesla api om data te verzamelen een bericht hadden gekregen van Apple dat hun app uit de appstore zou verdwijnen, aangezien hun app gebruik maakte van onofficiele, niet gepubliceerde api's. Het vermoeden was dat Tesla zelf aan Apple heeft verzocht deze apps te verwijderen. Alleen "Remote S" zou nog beschikbaar blijven.

Ok, dus open Souce = veilg? Pff. Voor een product van ons worden we gek gespammed over GNU GPL etc... Wij hebben een secure bootloader, helemaal dichtgetimmerd juist om gedoe te voorkomen van "engineers" welke wel eens even zaken gaan "verbeteren" of gewoon roepen: "Public Licence dus OPENSTELLEN" Terwijl wij wel de code publiceren, echter niet het beveiligingsgedeelte welke wij zelf hebben ontwikkeld. Voordat er hier een discussie over ontstaat over welles/nietes... Alles is uitgezocht, bevestigd, we doen niets fout... Maar ging mij om de opmerking Open Source =Dus Veilig.

Maar je gaat toch niet zomaar iets aan de CANbus hangen, open source of niet? Misschien wel een goede reden waarom het alleen in de Android store te vinden is, Apple is nogal kritisch op veiligheid..
 
Als ik naar de demo modellen kijk op de tesla site dan zie je soms "Verbeterde Autopilot" en soms "Full self driving capabilities".
Ik moet toegeven dat ik die niet begrijp. Verbeterde autopilot, dat leek mij AP2. Wat is dan full self driving capabilities?

Andere vraag: die 0,4% financieringsrente is niet voor de 100kwh modellen, toch? Dat zou nou weer jammer zijn, want nadat ik gisteren in de X heb gereden van Carmody (zijn vrouw) is in elk geval mijn gezin enthousiast over de X en ben ik ook iets opgeschoven in mijn mening. Maar een 75kwh pakket in de X vind ik toch wat mager dus dan zou ik voor een 100 willen gaan (en een demo model, anders eten we hier tot 2038 droog brood).
 
Als ik naar de demo modellen kijk op de tesla site dan zie je soms "Verbeterde Autopilot" en soms "Full self driving capabilities".
Ik moet toegeven dat ik die niet begrijp. Verbeterde autopilot, dat leek mij AP2. Wat is dan full self driving capabilities?
Check even de configurator op de tesla site, dan wordt het je duidelijk.
Kort en cynisch: verbeterde autopilot (AP2) is een kortlopende belofte á 5300€ die rustig aan ingelost wordt, en de full self-driving capabilities is een langlopende belofte voor autonoom rijden á 3600€ die hopelijk nog ergens gedurende de leaseperiode enigszins wordt ingelost.
Andere vraag: die 0,4% financieringsrente is niet voor de 100kwh modellen, toch? Dat zou nou weer jammer zijn, want nadat ik gisteren in de X heb gereden van Carmody (zijn vrouw) is in elk geval mijn gezin enthousiast over de X en ben ik ook iets opgeschoven in mijn mening. Maar een 75kwh pakket in de X vind ik toch wat mager dus dan zou ik voor een 100 willen gaan (en een demo model, anders eten we hier tot 2038 droog brood).
(Hier weet ik het antwoord niet op)
 
Check even de configurator op de tesla site, dan wordt het je duidelijk.
Kort en cynisch: verbeterde autopilot (AP2) is een kortlopende belofte á 5300€ die rustig aan ingelost wordt, en de full self-driving capabilities is een langlopende belofte voor autonoom rijden á 3600€ die hopelijk nog ergens gedurende de leaseperiode enigszins wordt ingelost.
Oh, duidelijk. Kort gezegd de twee al dan niet aan te vinken opties in de configurator inderdaad. Waarbij de meesten nog niet eens dolenthousiast zijn over het eerste vinkje (AP2). OK, aan die full self driving capabilities heb ik dus nog geen ree...eh, niets. Scheelt weer. Bedankt!
 
Tja, Tesla zei x Elon-maanden geleden dat FSD beter zou zijn dan AP2, over y Elon-maanden (iets van "waarschijnlijk binnen drie maanden, zeker binnen zes maanden" - voor alle duidelijkheid, ik heb het niet over AP2 vs. AP1 maar over FSD vs. AP2).

Natuurlijk weet niemand hoeveel dagen er in zo'n Elon-maand gaan, maar ik kan me wel voorstellen dat als het overmorgen blijkt dat FSD een soort AP 4.0 benodigt:

- huidige FSD-bestellers die hardware upgrade per hypothese gratis zullen krijgen;
- de "achteraf upgrade-prijs" van EAP naar FSD flink zou kunnen stijgen - dat kan Tesla doen denk ik (er valt iéts als juridisch argument voor het tegendeel te zeggen, maar toch niet veel naar mijn smaak);
- als je FSD hebt gekocht of geleast en over z jaar nog geen zelfrijdende wagen hebt, je toch wel een serieus argument hebt om schadevergoeding te eisen indien Tesla's inschatting van 'regulatory approval' manifest onredelijk bleek (en al helemaal zéker als de andere Googles/Apples/MB's etc. ter wereld wél over die z jaar al een FSD wagen zouden hebben).
- omwille van het derde puntje heeft FSD wellicht ook een theoretische herverkoopwaarde - maar ik zou er niet op rekenen dat dat in de praktijk iets uitmaakt vooraleer FSD echt een feit is :)
 
Als ik naar de demo modellen kijk op de tesla site dan zie je soms "Verbeterde Autopilot" en soms "Full self driving capabilities".
Ik moet toegeven dat ik die niet begrijp. Verbeterde autopilot, dat leek mij AP2. Wat is dan full self driving capabilities?

Andere vraag: die 0,4% financieringsrente is niet voor de 100kwh modellen, toch? Dat zou nou weer jammer zijn, want nadat ik gisteren in de X heb gereden van Carmody (zijn vrouw) is in elk geval mijn gezin enthousiast over de X en ben ik ook iets opgeschoven in mijn mening. Maar een 75kwh pakket in de X vind ik toch wat mager dus dan zou ik voor een 100 willen gaan (en een demo model, anders eten we hier tot 2038 droog brood).

Misschien staat hier iets tussen: EV-CPO.com - Tesla New, Used, and CPO Inventory Listings
 
  • Like
Reactions: HankLloydRight
Ok, dus open Souce = veilg? Pff. Voor een product van ons worden we gek gespammed over GNU GPL etc... Wij hebben een secure bootloader, helemaal dichtgetimmerd juist om gedoe te voorkomen van "engineers" welke wel eens even zaken gaan "verbeteren" of gewoon roepen: "Public Licence dus OPENSTELLEN" Terwijl wij wel de code publiceren, echter niet het beveiligingsgedeelte welke wij zelf hebben ontwikkeld. Voordat er hier een discussie over ontstaat over welles/nietes... Alles is uitgezocht, bevestigd, we doen niets fout... Maar ging mij om de opmerking Open Source =Dus Veilig.

Maar je gaat toch niet zomaar iets aan de CANbus hangen, open source of niet? Misschien wel een goede reden waarom het alleen in de Android store te vinden is, Apple is nogal kritisch op veiligheid..
Een van de activiteiten die wij doen, al een jaar of 17, is het uitvoeren van security testen van netwerken, web applicaties en mobile applicaties. Dat doen we in Europees verband voor niet alleen het bedrijfsleven, maar ook voor overheden en military. Om er niet een heel lang verhaal van te maken: in onze ervaring is de kans op security flaws in de Android apps verreweg het grootst, en ik ondersteun de stelling dat Open Source zeker niet gelijk is aan Veilig. Mocht je toch niet genoeg hebben aan de functionaliteit van de Tesla app, is het altijd zaak goed op te letten. Daarbij kun je wel geholpen worden. Zelfs gratis :). Skycure, wat tegenwoordig door Symantec is overgenomen en nu SEP Mobile heet (Symantec Endpoint Protection Mobile) is ongelofelijk krachtig en zit heel veel technologie achter en beschermt Network, OS en Apps, waar ze gebruik maken van het grootste Global Intelligence Network ter wereld. Onze Security Engineers en ikzelf hebben vorige week een tech sessie gehad en er zit heel veel security knowhow achter . En nog gratis ook. Andere producten (die zijn niet gratis dus zal ik ze niet aanbevelen om niet weer eea Forum Politie korps op mijn nek te krijgen) kijken ook naar "externe" communicatie (lekken) van apps. Maar los van deze beheersmaatregelen, het is vooral de menselijke factor en gedrag wat belangrijk is: probeer altijd na te denken welke informatie je met wie deelt, hoewel dat soms niet altijd even duidelijk is bij sommige apps. Daarbij kunnen dan eerder genoemde producten je een stuk helpen.
 
de P90DL heeft nu ook fullbattery power als je geen launch mode gebruikt.

De max power was voorkort alleen beschikbaar als je max battery optie 'en' launch mode tegelijk activeerd had. Dus NOG rustiger met de rechtervoet ;-)

in het draadje pack performance limits Pack Performance and Launch Mode Limits geeft @JonMc

I’d like to provide a quick update on this topic. Some of you with a P90D and Ludicrous acceleration mentioned that you did not want to use Launch Mode to simultaneously activate maximum battery performance. We’ve listened and are happy to tell you that for those that wish to do so, you can again enable maximum battery performance independently from Launch Mode, ensuring that you have maximum flexibility in how you use your car.

iets meer in artikel formaat op electrek Tesla finally unleashes full power of Ludicrous performance cars after customer complaints
 
Ok, dus open Souce = veilg? Pff. Voor een product van ons worden we gek gespammed over GNU GPL etc... Wij hebben een secure bootloader, helemaal dichtgetimmerd juist om gedoe te voorkomen van "engineers" welke wel eens even zaken gaan "verbeteren" of gewoon roepen: "Public Licence dus OPENSTELLEN" Terwijl wij wel de code publiceren, echter niet het beveiligingsgedeelte welke wij zelf hebben ontwikkeld. Voordat er hier een discussie over ontstaat over welles/nietes... Alles is uitgezocht, bevestigd, we doen niets fout... Maar ging mij om de opmerking Open Source =Dus Veilig.

Dat doe je dan al wel een stuk beter dan Tesla, die helaas helemaal niets publiceren, zelfs niet de GPL sources die ze gewoon gebruiken/veranderen en ter beschikking MOETEN stellen willen ze in overeenstemming zijn met de licentie erop.