Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
I

Ik niet. En Gelden ook niet. Zal wel een X-dingetje zijn dan. Ik bestel het doosje dan wel Bij Tesland:)
Het is inderdaad een "X BoX " :rolleyes: ....ik heb nu een zwarte en een grijze :cool:
IMG_1900.JPG
 
Ik heb hier een tijdje terug een erg interessant filmpje gezien over de verschillende laadtijden aan de SuC van de diverse modellen (ik meen i.i.g. 75, 85, 90, 100). Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan het zo snel niet meer terugvinden.
Iemand die weet welke ik bedoel en de link kan plaatsen?
 
Ik heb hier een tijdje terug een erg interessant filmpje gezien over de verschillende laadtijden aan de SuC van de diverse modellen (ik meen i.i.g. 75, 85, 90, 100). Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan het zo snel niet meer terugvinden.
Iemand die weet welke ik bedoel en de link kan plaatsen?

Ik denk dat je deze bedoelt:
 
Gisteren in een P100D gereden (op 21"). Mijn 'classic' kreeg onderhoud: oa. nieuwe tire-sensors, sd-kaart navi geformatteerd, krakende deurklinken. Nu op 211.000km plus. 80% laden is nu 325km. De vraag is vervangen door een P100D nu de 4% nog van toepassing is.
De acceleratie van P100D is verpletterend. Echt belachelijk. En dat was nog zonder pre-heating van de batterij, daar had ik geen geduld voor. Tussenacceleratie 80-120 was eveneens absurd. Minder dan 2 seconden. Niets kan je bijhouden, niets. Je knalt in no-time ergens langs. Zeer indrukwekkend en zeer verleidelijk.
Toch vind ik mijn P85+ strakker sturen en aanvoelen. Meer gevoel in het stuur en via het chassis met de weg. Ook was het mijn eerste ervaring met autopilot. Echt niks voor mij. Rijdt teveel tegen de as van de weg. Gevaarlijk vind ik zelfs, zeker in bochten met tegenliggers niet fijn. Constante bemoeienis door inhouden en/of bijremmen terwijl dit volstrekt onnodig is: te vroeg, te laat of helemaal niet. Middenberm/vluchtheuvels volstrekt missen. Dat moet wat mij betreft nog fors doorontwikkeld worden voordat ik het stuur uit handen geef. Al met al een forse tegenvaller wat mij betreft. Biodefense werkt alleen icm. airco. Ook heel irritant want airco maakt de lucht droog en dat wil ik niet. Ga ik dus weinig of niet gebruiken.

Al met al weet ik het dus nog niet of het me 130.000 ex.btw waard is voor alleen de extra snelheid en actieradius. De P18985 gaat nog goed en doorrijden kan prima. Volgens mij zijn er ook niet heel veel van de P85+ origineel geleverd in NL en überhaupt wereldwijd zijn ze maar vrij kort in productie geweest.
 
Gisteren in een P100D gereden (op 21"). Mijn 'classic' kreeg onderhoud: oa. nieuwe tire-sensors, sd-kaart navi geformatteerd, krakende deurklinken. Nu op 211.000km plus. 80% laden is nu 325km. De vraag is vervangen door een P100D nu de 4% nog van toepassing is.
De acceleratie van P100D is verpletterend. Echt belachelijk. En dat was nog zonder pre-heating van de batterij, daar had ik geen geduld voor. Tussenacceleratie 80-120 was eveneens absurd. Minder dan 2 seconden. Niets kan je bijhouden, niets. Je knalt in no-time ergens langs. Zeer indrukwekkend en zeer verleidelijk.
Toch vind ik mijn P85+ strakker sturen en aanvoelen. Meer gevoel in het stuur en via het chassis met de weg. Ook was het mijn eerste ervaring met autopilot. Echt niks voor mij. Rijdt teveel tegen de as van de weg. Gevaarlijk vind ik zelfs, zeker in bochten met tegenliggers niet fijn. Constante bemoeienis door inhouden en/of bijremmen terwijl dit volstrekt onnodig is: te vroeg, te laat of helemaal niet. Middenberm/vluchtheuvels volstrekt missen. Dat moet wat mij betreft nog fors doorontwikkeld worden voordat ik het stuur uit handen geef. Al met al een forse tegenvaller wat mij betreft. Biodefense werkt alleen icm. airco. Ook heel irritant want airco maakt de lucht droog en dat wil ik niet. Ga ik dus weinig of niet gebruiken.

Al met al weet ik het dus nog niet of het me 130.000 ex.btw waard is voor alleen de extra snelheid en actieradius. De P18985 gaat nog goed en doorrijden kan prima. Volgens mij zijn er ook niet heel veel van de P85+ origineel geleverd in NL en überhaupt wereldwijd zijn ze maar vrij kort in productie geweest.

Autopilot vraagt een gewenning van een paar duizend kilometer. Niet een incidenteel ritje. En dan wil je niet anders meer. Zeker als je veel snelweg rijdt is het voor de veiligheid onmisbaar. Buiten de snelweg moet je heel terughoudend zijn, zeker in bochten met tegenliggers, vluchtheuvels etc.
 
Autopilot vraagt een gewenning van een paar duizend kilometer. Niet een incidenteel ritje. En dan wil je niet anders meer. Zeker als je veel snelweg rijdt is het voor de veiligheid onmisbaar. Buiten de snelweg moet je heel terughoudend zijn, zeker in bochten met tegenliggers, vluchtheuvels etc.
Ik zou mijn XP100D met AP2 echt nu al voor geen goud meer willen missen!!
Niets of geen andere auto kan deze beleving en ervaring zelfs evenaren!
 
Gisteren in een P100D gereden (op 21"). Mijn 'classic' kreeg onderhoud: oa. nieuwe tire-sensors, sd-kaart navi geformatteerd, krakende deurklinken. Nu op 211.000km plus. 80% laden is nu 325km. De vraag is vervangen door een P100D nu de 4% nog van toepassing is.
De acceleratie van P100D is verpletterend. Echt belachelijk. En dat was nog zonder pre-heating van de batterij, daar had ik geen geduld voor. Tussenacceleratie 80-120 was eveneens absurd. Minder dan 2 seconden. Niets kan je bijhouden, niets. Je knalt in no-time ergens langs. Zeer indrukwekkend en zeer verleidelijk.
Toch vind ik mijn P85+ strakker sturen en aanvoelen. Meer gevoel in het stuur en via het chassis met de weg. Ook was het mijn eerste ervaring met autopilot. Echt niks voor mij. Rijdt teveel tegen de as van de weg. Gevaarlijk vind ik zelfs, zeker in bochten met tegenliggers niet fijn. Constante bemoeienis door inhouden en/of bijremmen terwijl dit volstrekt onnodig is: te vroeg, te laat of helemaal niet. Middenberm/vluchtheuvels volstrekt missen. Dat moet wat mij betreft nog fors doorontwikkeld worden voordat ik het stuur uit handen geef. Al met al een forse tegenvaller wat mij betreft. Biodefense werkt alleen icm. airco. Ook heel irritant want airco maakt de lucht droog en dat wil ik niet. Ga ik dus weinig of niet gebruiken.

Al met al weet ik het dus nog niet of het me 130.000 ex.btw waard is voor alleen de extra snelheid en actieradius. De P18985 gaat nog goed en doorrijden kan prima. Volgens mij zijn er ook niet heel veel van de P85+ origineel geleverd in NL en überhaupt wereldwijd zijn ze maar vrij kort in productie geweest.
Autopilot vraagt een gewenning van een paar duizend kilometer. Niet een incidenteel ritje. En dan wil je niet anders meer. Zeker als je veel snelweg rijdt is het voor de veiligheid onmisbaar. Buiten de snelweg moet je heel terughoudend zijn, zeker in bochten met tegenliggers, vluchtheuvels etc.
Ik zou mijn XP100D met AP2 echt nu al voor geen goud meer willen missen!!
Niets of geen andere auto kan deze beleving en ervaring zelfs evenaren!
Cognitieve dissonantie in de praktijk.

(Nog steeds blij als een kleuter met een ijsco met mijn P85+.)
 
Cognitieve dissonantie in de praktijk.

(Nog steeds blij als een kleuter met een ijsco met mijn P85+.)
Misplaatste opmerking, had ik met name van jou niet verwacht....vandaar een dikke disagree. Van cognitieve dissonantie (aankoopkater) is totaal geen sprake.
Kan nu heel veel schrijven over de ellende die ik met mijn classics heb gehad. Als een paal boven water staat dat ik na al het gedoe wat ik met mijn auto's en met Tesla heb gehad ik na heel erg lang wikken en wegen deze auto heb besteld. Het rijden in deze auto is een belevenis die ik nog nooit eerder heb meegemaakt! En ja ook ik ben zo blij als een kleuter. Het feit dat je als een kleuter mijn vreugde voor mijn auto als "cognitieve dissonantie:" afdoet riekt eerder naar afgunst......