Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
3000 Jag iPaces voor gegarandeerde levering dit jaar, nog stuk of 600 over. Die gaan we een hoop zien binnenkort. Mooie auto trouwens. Voor erbij... :rolleyes:

Eerlijk gezegd vind ik het geen mooie auto. De E-Pace en F-Pace zijn dan mooier. De I-Pace heeft in tegenstelling tot die auto's geen goede proporties, hij lijkt van boven in elkaar te zijn geduwd. De achterzijde overtuigt ook niet, en waarom nou die grill voorop terwijl die geen functie meer heeft? Omdat het anders niet meer herkenbaar is als een Jaguar? Met de grootste velgen erop gaat het nog, maar de meesten zullen wel de kleinere velgen hebben en dan ziet de auto er gewoon raar uit.

Ik heb trouwens begrepen dat de orders vooral geplaatst zijn door leasemaatschappijen, om op tijd voorraad te hebben voordat de bijtellingsregels worden verscherpt.
 
Hansjörg Gemmingen (@gem8mingen) | Twitter

660.000km op de model S
DgzYRZkW4AU2ztt.jpg:large


en vorig jaar poste hij deze van de roadster (560.000km)
DOnfM5LW4AA5yr6.jpg:large
 
Zijn er mensen hier die aan de Elfwegentocht meedoen?

Een aantal eigenaren van elektrische auto's uit onze buurt organiseren 11 juli een tocht van Gelderland naar Friesland. Mooi doel, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin in lange rijen bij de laders en SuperChargers. Bijladen zal namelijk noodzakelijk zijn. Ben ik nou zo saai? :)
 
Zijn er mensen hier die aan de Elfwegentocht meedoen?

Een aantal eigenaren van elektrische auto's uit onze buurt organiseren 11 juli een tocht van Gelderland naar Friesland, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin in lange rijen bij de laders en SuperChargers. Bijladen zal namelijk noodzakelijk zijn. Ben ik nou zo saai? :)
Energie verspillen om extra groen te doen?
Leuke uitjes lijken me het inderdaad niet bepaald. Filerijden van laadpunt naar promostand naar laadpunt.
Maar ik kan me vergissen.
 
Heb een gloedjenieuwe model S, heb al de nieuwe 2018.24.1 update draaien ook, maar ben niet helemaal zeker of ik het allemaal snap.

Ik denk dat de auto snelheids borden herkent, meestal. Wat zijn andere mensen hun ervaring?

Mijn cruise-control past de snelheid niet aan als ik van een 100 naar een 80 weg ga (bijvoorbeeld). Moet ik zelf doen. Is dat "normaal" ?

Hoor graag van anderen!
 
Heb een gloedjenieuwe model S, heb al de nieuwe 2018.24.1 update draaien ook, maar ben niet helemaal zeker of ik het allemaal snap.

Ik denk dat de auto snelheids borden herkent, meestal. Wat zijn andere mensen hun ervaring?

Mijn cruise-control past de snelheid niet aan als ik van een 100 naar een 80 weg ga (bijvoorbeeld). Moet ik zelf doen. Is dat "normaal" ?

Hoor graag van anderen!
Welkom hier.
Speciaal voor jouw belevenissen en vragen zijn er deze rubrieken:
Beginners vragen
Het nieuwe berijderstopic

Extra tip: als je jezelf hier eerst even voorstelt, weten de andere gebruikers hun reacties wat beter op je wensen af te stemmen. Even voorstellen...
 
Heb een gloedjenieuwe model S, heb al de nieuwe 2018.24.1 update draaien ook, maar ben niet helemaal zeker of ik het allemaal snap.

Ik denk dat de auto snelheids borden herkent, meestal. Wat zijn andere mensen hun ervaring?

Mijn cruise-control past de snelheid niet aan als ik van een 100 naar een 80 weg ga (bijvoorbeeld). Moet ik zelf doen. Is dat "normaal" ?

Hoor graag van anderen!
Welkom! Om je vraag toch enigszins te beantwoorden: volgens mij kun je in de instellingen op het grote middenscherm aangeven of de snelheid op de borden overgenomen moet worden of niet. Waar dat precies zit moet je zelf even zoeken (daar leer je je auto ook goed van kennen ;))
 
Welkom! Om je vraag toch enigszins te beantwoorden: volgens mij kun je in de instellingen op het grote middenscherm aangeven of de snelheid op de borden overgenomen moet worden of niet. Waar dat precies zit moet je zelf even zoeken (daar leer je je auto ook goed van kennen ;))

Borden ziet hij wel (hij ziet eigenlijk alles al, ook stoplichten) maar hij doet er (nog) niets mee. Je kunt het ook niet instellen. Hij reageert alleen, en ook niet op alle wegen, op de in de geraadpleegde kaarten geprogrammeerde max. snelheid.
Met de augustus (of iets later:) update komt er wel wat van bij.
 
Zijn er mensen hier die aan de Elfwegentocht meedoen?

Een aantal eigenaren van elektrische auto's uit onze buurt organiseren 11 juli een tocht van Gelderland naar Friesland. Mooi doel, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin in lange rijen bij de laders en SuperChargers. Bijladen zal namelijk noodzakelijk zijn. Ben ik nou zo saai? :)

Vrijdag 13 juli wordt er een poging gedaan om het wereldrecord simultaan laden te verbeteren. Een ondernemer in Wolvega heeft 15.000 zonnepanelen staan en 80 laadpunten geïnstalleerd. Tussen 14:00-15:00. We zijn nog op zoek naar 20 elektrische auto's.
Dit is onderdeel van de oproep die Marjan Minnesma aan mij heeft gedaan om de Tesla community te informeren. Ik zal zo de volledige tekst posten.
 
Wereldrecord poging simultaan laden en wereldrecord poging elektrisch rijden 13 en 14 juli.

Vanochtend ontving ik onderstaande oproep van Marjan Minnesma. Ik heb er al eerder over geschreven, maar nu is het actueel.
------------------------------
Hoi Ronald!

Ik weet eigenlijk niet goed hoe goed je op de hoogte bent gebracht, maar ik hoop dat je weet dat we bezig zijn met de Elfwegentocht (dagelijks op tv, net als de climate miles). Friesland reist 2 weken zonder benzine en diesel en we gaan elke dag vanuit een provincie naar Friesland toe, steeds met een ander duurzaam vervoersmiddel.

As vrijdag reist Zuid-Holland naar Friesland en zij reizen met een stoet elektrische auto’s. We eindigen die dag in Wolvega, bij een geweldige ondernemer, die gewoon 15.000 zonnepanelen heeft neergelegd en 72 oplaadpunten (staat nooit iemand maar hij zegt gewoon “ik ben op de toekomst voorbereid”). (Home Center , Frisaxstraat 12)

We willen vrijdag tussen 2 en 3 het Wereldrecord verbeteren “tegelijk elektrisch opladen”. Daarvoor heb ik zo’n 80 elektrische voertuigen nodig en ik kom er nog 20 te kort. Mijn vraag is dus of jij zelf mee kunt met de Zuid-Holland tour, maar ook of je wellicht de Tesla gemeenschap zou kunnen activeren. We maken er een gezellig feestje van. Er is eten en drinken en gezelligheid.

De volgende dag zaterdag 14 juli sluiten we de Elfwegentocht af met de Grande Parade. Dat wordt de grootste duurzame optocht ooit. Onderdeel van die Parade is een andere poging om in het Guinness Book of Records te komen, dit maal met 1000 elektrische voertuigen die langzaam achter elkaar rijden.

We sluiten de N31 van Drachten naar Leeuwarden af en daar gaat deze stoet rijden. Een boten parade kruist ons en een elektrisch voertuig vliegt erover heen. Ter land , ter zee en in de lucht! Ook hier hebben we nog geen 1000 voertuigen , dus we gaan deze week alles op alles zetten om dat wel te halen! Zou jij de Tesla rijders kunnen activeren? Kun je zelf? Als mensen meer willen weten of zich willen opgeven:Ik doe mee aan de Duurzame Parade op 14 juli 2018!

Ik hoop dat je kunt helpen!

Groetjes!

Marjan

Marjan Minnesma
Directeur Stichting Urgenda
New Energy Docks – Distelweg 451 (was voorheen 113)
1031 HD Amsterdam
www.urgenda.nl