Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De websitebezoek van EC rent vermeldt dat ze helaas met hun activiteit zijn gestopt omdat de helft van de Tesla niet beschikbaar zijn sinds december 2018 vanwege onderdelen tekort bij Tesla... Dat vind ik behoorlijk schokkerend. Meen me te herinneren dat de eigenaar hier vroeger postte, fijne vent.
Ik vermoed dat Chris heeft moeten stoppen omdat zijn markt gewoon opgedroogd is. Tot vorig jaar was een elektrische auto nog iets heel bijzonders, waar je een premium voor neertelde als je daarin een dagje kon rijden. Nu zijn er intussen zo veel en kan je ook niemand meer de ogen uitsteken met een Tesla. Daarmee vervalt gewoon het bestaansrecht van zijn bedrijf, hoe spijtig dat ook is.
 
  • Helpful
Reactions: job-lek
De referral had je tijdens je bestelling moeten gebruiken en niet achteraf.

Misschien dat Tesla coulant is met een referral achteraf maar ik zou er niet vanuit gaan.

Kan niet meer achteraf. Doen ze gewoon niet :-( Ik zit in hetzelfde schuitje... Mail gestuurd naar [email protected], krijg direct auto reply terug dat ze niet reageren op vragen m.b.t. toevoegen referral aan lopende orders. Gebeld met delivery center, geven aan dat het niet kan. En net ook nog weer bevestiging gekregen tijdens proefrit, kan niet. Enige optie is annuleren en opnieuw bestellen, maar dan via de referral link natuurlijk.

Je moet je alleen afvragen of dat het waard is. Het tegoed moet binnen een half jaar opgebruikt zijn, en het is ter waarde van een paar honderd euro... Wil je daarvoor je plekje in de wachtrij opgeven!?
 
Ik vermoed dat Chris heeft moeten stoppen omdat zijn markt gewoon opgedroogd is. Tot vorig jaar was een elektrische auto nog iets heel bijzonders, waar je een premium voor neertelde als je daarin een dagje kon rijden. Nu zijn er intussen zo veel en kan je ook niemand meer de ogen uitsteken met een Tesla. Daarmee vervalt gewoon het bestaansrecht van zijn bedrijf, hoe spijtig dat ook is.

Neen, dat vermoeden is onjuist (tenzij je denkt dat hij moedwillig liegt) Hij heeft ondertussen op Twitter namelijk meer uitleg gegeven en daarin stelt hij dat het bedrijf nog steeds groeide en dat ook 2019 weer een nieuw record jaar zou worden.
 
  • Informative
Reactions: pvkeep
Aangezien ik besloten heb mij tesla (2013) te verkopen en weer terug te gaan naar het Duitse merk met de ster zoek ik de beste manier. Voor de NL markt is een gebruikte tesla niet interessant. Wie weet er een mogelijkheid om zelf in het buitenland te verkopen? Of een goede partij in NL die daar in bedreven is?

Als inruil auto wordt er ongezien 30.000 tot 35.000 geboden. Dan zal er toch wel wat meer uit te halen zijn lijkt mij?? Wie heeft hier ervaring mee of tips/ideeen?
 
Aangezien ik besloten heb mij tesla (2013) te verkopen en weer terug te gaan naar het Duitse merk met de ster zoek ik de beste manier. Voor de NL markt is een gebruikte tesla niet interessant. Wie weet er een mogelijkheid om zelf in het buitenland te verkopen? Of een goede partij in NL die daar in bedreven is?

Als inruil auto wordt er ongezien 30.000 tot 35.000 geboden. Dan zal er toch wel wat meer uit te halen zijn lijkt mij?? Wie heeft hier ervaring mee of tips/ideeen?

Waarom maak je deze onbegrijpelijke stap? Als je in 2013 electrisch bent gaan rijden dan heb je roerige jaren meegemaakt maar is na 6 jaar de wereld van EV geheel anders ten positieve.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Waarom maak je deze onbegrijpelijke stap? Als je in 2013 electrisch bent gaan rijden dan heb je roerige jaren meegemaakt maar is na 6 jaar de wereld van EV geheel anders ten positieve.

Belangrijkste reden is gebrek aan vertrouwen in de auto en in Tesla. Krijg nu voor 3e keer nieuwe drive unit en ook andere storingen blijven komen. Reparaties zijn schreeuwend duur en ook onnodig duur omdat Tesla niets repareert, maar alles vervangt. De organisatie is niet meer wat het in het begin was. Als je goed naar de kwaliteit en de afwerking van de auto's kijkt, dan zie je een wereld van verschil t.o.v. vrijwel ieder ander merk. maar zeker t.o.v. Mercedes, BMW en Audi.

Fiscaal klimaat is daarnaast niet echt gunstig meer. Laden kost steeds meer tijd, waarschijnlijk door verouderen van de batterij. Ook zal het bij SC steeds drukker worden door toenemend aantal Tesla's.

Maar zoals gezegd is het vertrouwen in de auto en het merk er niet meer. Heb nog wel overwogen om nog een keer te investeren in een nieuwe Model S. Maar de laatste ervaring met de service van Tesla gaf de doorslag. Helaas geen Tesla meer voor mij. Misschien een electrische auto van een ander merk?
 
  • Informative
Reactions: woes and ramonneke
Maar zoals gezegd is het vertrouwen in de auto en het merk er niet meer. Heb nog wel overwogen om nog een keer te investeren in een nieuwe Model S. Maar de laatste ervaring met de service van Tesla gaf de doorslag. Helaas geen Tesla meer voor mij. Misschien een electrische auto van een ander merk?

Ik was er bij het lezen van je eerdere verhaal logischerwijs vanuit gegaan dat het sowieso een elektrische auto (maar dan van Mercedes) zou worden. Kan me voorstellen dat je het gehad hebt met Tesla na een aantal negatieve ervaringen. Maar je overweegt toch niet serieus in een brandstofauto te gaan rijden na 6 jaar elektrisch? Dat zou een behoorlijke achteruitgang in comfort en gemak zijn.
 
Belangrijkste reden is gebrek aan vertrouwen in de auto en in Tesla. Krijg nu voor 3e keer nieuwe drive unit en ook andere storingen blijven komen. Reparaties zijn schreeuwend duur en ook onnodig duur omdat Tesla niets repareert, maar alles vervangt. De organisatie is niet meer wat het in het begin was. Als je goed naar de kwaliteit en de afwerking van de auto's kijkt, dan zie je een wereld van verschil t.o.v. vrijwel ieder ander merk. maar zeker t.o.v. Mercedes, BMW en Audi.

Fiscaal klimaat is daarnaast niet echt gunstig meer. Laden kost steeds meer tijd, waarschijnlijk door verouderen van de batterij. Ook zal het bij SC steeds drukker worden door toenemend aantal Tesla's.

Maar zoals gezegd is het vertrouwen in de auto en het merk er niet meer. Heb nog wel overwogen om nog een keer te investeren in een nieuwe Model S. Maar de laatste ervaring met de service van Tesla gaf de doorslag. Helaas geen Tesla meer voor mij. Misschien een electrische auto van een ander merk?

Dat terwijl de huidige Model S zo probleemloos is dat er zelfs geen aparte WhatsApp groep voor bestaat. Ik zou maar eens rondkijken in het huidige aanbod voordat je de stap terug gaat zetten. Maar je moet doen en uitdragen wat zelf wilt natuurlijk maar dit is, hoe je het ook bekijkt, een vreemde noodsprong.
 
Belangrijkste reden is gebrek aan vertrouwen in de auto en in Tesla. Krijg nu voor 3e keer nieuwe drive unit en ook andere storingen blijven komen. Reparaties zijn schreeuwend duur en ook onnodig duur omdat Tesla niets repareert, maar alles vervangt. De organisatie is niet meer wat het in het begin was. Als je goed naar de kwaliteit en de afwerking van de auto's kijkt, dan zie je een wereld van verschil t.o.v. vrijwel ieder ander merk. maar zeker t.o.v. Mercedes, BMW en Audi.

Fiscaal klimaat is daarnaast niet echt gunstig meer. Laden kost steeds meer tijd, waarschijnlijk door verouderen van de batterij. Ook zal het bij SC steeds drukker worden door toenemend aantal Tesla's.

Maar zoals gezegd is het vertrouwen in de auto en het merk er niet meer. Heb nog wel overwogen om nog een keer te investeren in een nieuwe Model S. Maar de laatste ervaring met de service van Tesla gaf de doorslag. Helaas geen Tesla meer voor mij. Misschien een electrische auto van een ander merk?

Duidelijk. Zelf heb ik ook aardig wat zaken met name in het begin gehad en tot op heden is alles uit coulance opgelost ook na 5 jaar dat ik hem al heb. Wel moet ik opmerken dat ondanks 3de keer drive train dit gewoon tot en met 8 jaar en onbeperkte KM onder garantie valt daar jij hem in 2013 al hebt gekocht. Hierbij is het zo dat na 7 jaar ervaringen van de S Tesla nu al veel betere drive trains heeft en 1000+ verbeteringen in de auto heeft toegepast. De S van nu is niet meer te vergelijken met de S van toen. Naar mijn weten geeft Mercedes maar 2 jaar garantie en moet je dan garantie bijkopen als ster garantie en dan nog is de garantie beperkt op de motor 8 jaar tot max 200.000 km. Als je aangeeft dat laden steeds meer tijd kost heb ik zo een idee dat je ook aardig wat KM er op heb zitten. Ik ben van mening dat 25.000 - 30.000 km per jaar regulier is. Als je meer per jaar gaat rijden is naar mijn mening ook de leeftijd van de auto niet zo relevant maar de KM leeftijd. Als je echt stukken langzamer gaat laden en grote degeneratie vermoedt, zou ik dit aangeven bij Tesla, ook hier onbeperkte KM en 8 jaar garantie. Afwerking was iets wat je wist toen je eraan begon, was toen inderdaad niet op het niveau van de Duitse merken maar als je tegenwoordig kijkt naar de nieuwe modellen en de ge-upgrade S moet ik toch bekennen dat ze echt aanzienlijk er op vooruit zijn gegaan. Fiscaal is met de nieuwe prijsstelling nog steeds prima. Als jij weer naar een Ster gaat en dan in de klasse welke jij nu zit zal je naar een minstens € 80.000 kosten auto gaan tegen 22% bijtelling. Je kan nu voor een €100.000 een dikke Model S kopen tegen 4% bijtelling op de eerste €50.000 en 22% voor het meerdere. Feitelijk gewoon 13% totaal. €17.600 voor de ster, tegen €13.000 voor de T. Wegenbelasting is nog steeds nihil voor de T waar je voor de ster je portemonnee moet trekken. Zakelijk toch nog steeds € 40.000 MIA. De SuC expanderen niet alleen in locaties maar ook in absolute aantallen qua stalls. Tel hierbij op dat alle nieuwe Tesla's gewoon moeten betalen en dat de laadsnelheden veel sneller zijn op de nieuwe modellen ben ik niet zo bang voor drukte.

Ik bagatelliseer je echt niet en ben echt geen Tesla Fan Boy met een Tesla bril, maar zodra iemand roept dat hij geen vertrouwen meer heeft in het product is het vaak zinloos om hier verandering in proberen te krijgen want dan zullen er altijd argumenten zijn. Met alle issue en soms echt wel ellende die ik heb gehad zou ik er niet aan moeten denken om weer een ICE te gaan rijden. Ik ga ervan uit dat jij een ICE ster gaat nemen want er zijn niet echt alternatieven in full EV voorhanden vanuit dit merk op dit moment dus een andere EV zoals jij aangeeft lijkt mij een achteruitgang of je moet Rimac centen hebben. In EV land is er niet één merk die zover is als Tesla en dat zal de komende 3-5 jaar ook zo blijven.
 
Last edited:
Ben niet alleen bij Co Creatie sessie Elektrisch Rijden
A5F349C5-83CC-4CA7-8325-DF230391A833.jpeg
 
Ik ben een fanboy maar begrijp de keuze voor niet Tesla best wel. Mijn ervaring met service en onderhoud is ook niet fijn. En als je dat belangrijk vindt (cq dat belangrijk is voor jou, afhankelijkheid van auto), dan begrijp ik de overstap wel.

Ik ben bang dat juist veel mensen die niet op TMC weten langzamerhand die kant op aan het denken zijn. Dat zullen we aan het eind van het jaar wel in de cijfers terugzien.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Flaker
Belangrijkste reden is gebrek aan vertrouwen in de auto en in Tesla. Krijg nu voor 3e keer nieuwe drive unit en ook andere storingen blijven komen. Reparaties zijn schreeuwend duur en ook onnodig duur omdat Tesla niets repareert, maar alles vervangt. De organisatie is niet meer wat het in het begin was. Als je goed naar de kwaliteit en de afwerking van de auto's kijkt, dan zie je een wereld van verschil t.o.v. vrijwel ieder ander merk. maar zeker t.o.v. Mercedes, BMW en Audi.

Fiscaal klimaat is daarnaast niet echt gunstig meer. Laden kost steeds meer tijd, waarschijnlijk door verouderen van de batterij. Ook zal het bij SC steeds drukker worden door toenemend aantal Tesla's.

Maar zoals gezegd is het vertrouwen in de auto en het merk er niet meer. Heb nog wel overwogen om nog een keer te investeren in een nieuwe Model S. Maar de laatste ervaring met de service van Tesla gaf de doorslag. Helaas geen Tesla meer voor mij. Misschien een electrische auto van een ander merk?

Ondanks dat ik soms echt doodziek wordt van het gebrek aan kwaliteit en de bizarre tijd dat het steeds kost om iets gefixt te krijgen om het nadat het gemaakt is binnen 2 dagen weer opnieuw te krijgen, denk ik niet dat ik ooit nog in een brandstof auto zal gaan rijden.

Mijn vrouw rijdt een BMW 120i met 8 traps automaat en dat is voor een brandstof auto echt geen langzame auto.
Alleen als ik vanuit mijn S daarin stap en vanuit stilstand een rotonde op wil rijden dan heb ik continu het gevoel dat ik moet meetrappen als in een flintstone auto omdat hij zo extreem veel trager is.
 
Mijn vrouw rijdt een BMW 120i met 8 traps automaat en dat is voor een brandstof auto echt geen langzame auto.
Alleen als ik vanuit mijn S daarin stap en vanuit stilstand een rotonde op wil rijden dan heb ik continu het gevoel dat ik moet meetrappen als in een flintstone auto omdat hij zo extreem veel trager is.
Wij hebben onze BMW M2 ingeruild op een Model 3 nadat mijn logge Model X zoveel beter reed dan die 370pk benzinestoker van BMW. Probleem is niet het vermogen, wel de vermogensafgifte die door een benzinemotor met turbo en een automatische versnellingsbak moest. En dan heb ik het nog niet over alle telematica die je in een BMW mist tov een Tesla.
 
Ik rij nu 5,5 jaar Tesla Model S. Met mijn eerste Model S waren wat probleempjes. De drive-unit 2x vervangen door tenslotte de Q versie.
De uitlijning was niet goed door een defect stuurhuis. Na een door een Tesla medewerker veroorzaakte crash de auto 3,5 jaar geleden vervangen door een 1 jaar jonge Model S met AP1.
In die 3,5 jaar geen enkel probleem ondervonden. Ben een half jaar geleden alleen voor een 80.000 km beurt terug geweest. Dat was geen fijne ervaring in Amsterdam. In al die 5,5 jaar geen cent, m.u.v. die recente onderhoudsbeurt, aan onderhoud uitgegeven. Tesla betaalde zelfs mijn elders aangeschafte ruiterwisserbladen en ook de bij Kwitfit uitgevoerde APK keuring.

Wil je de rekeningen zien van het onderhoud aan mijn Audi S6? Daar werd ik behoorlijk ziek van. De laatste bedroeg 4.200 euro. Daar zaten wel 4 banden, distributie vervangen en een nieuwe radiator bij. Audi presteerde het zelfs om twee keer 185 euro te berekenen voor het vervangen van de defecte radiator. Die radiator moest er sowieso af voor het vervangen van de distributie.
Toen ik voorstelde om de rekening te verlagen tot 4.000 euro omdat 2x een radiator vervangen berekenen echt krankzinnig is, ging de Audi dealer daar niet op in. Dat was mijn laatste bezoek aan Audi.

Het gras bij de buren is altijd groener ;)