Ik heb er geen belang bij om een andere partij schuld in de schoenen te schuiven, maar ik kan wel bevestigen dat in de laatste periode de problemen met defecte voertuigen onze dagelijkse realiteit was geworden. Chris, ik en de rest van het team deden er alles aan om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Onze klanten waren tot een diverse groep uitgegroeid van steeds meer zakelijke klanten. Waaronder velen die vanuit de voorkeur voor elektrisch rijden bij ons terug-/terechtkwamen. Klanten die bij ons eerder kennismaakte met een Tesla en dan terugkwamen voor een ander merk. Zoals voorheen en voornamelijk in het eerste jaar mensen voor een langere proefrit in een Tesla kwamen, was dat de laatste jaren een klein percentage boekingen. Terwijl onze witte Tesla’s onverminderd populair waren bij bruiloften, zette we daarnaast steeds meer in op events en marketingacties.
Aan alle reacties en vragen ook recent nog, rond de komst van de Model 3 en andere EVs, merkte we ook dat er niet van droogte sprake was. Het glas was lang halfvol wat ons betreft, de grotere vloot (met meer problemen) bood soms uitkomst om zelf boekingen te redden met andere eigen auto’s. Ik en Chris hebben hierdoor veel kilometers gemaakt om auto’s te wisselen, los van ritten naar service centers. Hier zijn we veel tijd aan kwijt geweest.
Ik kan denk ik voor iedereen in het team spreken als ik zeg dat ik hoop dat het snel beter gaat met Tesla. Zoals ik op dit forum en andere fora verhalen lees, hoor ik ook verhalen vanuit Tesla waar er enorm hard wordt gewerkt, maar waar een aantal dingen echt snel beter moeten.