Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben onze BMW M2 ingeruild op een Model 3 nadat mijn logge Model X zoveel beter reed dan die 370pk benzinestoker van BMW. Probleem is niet het vermogen, wel de vermogensafgifte die door een benzinemotor met turbo en een automatische versnellingsbak moest. En dan heb ik het nog niet over alle telematica die je in een BMW mist tov een Tesla.
Nu we toch ah plagen zijn... dit is ook een leuke, notabene van Jalopnik De incomplete kop vh artikel luid BMW Engines Are Gigantic Pieces O....
 
Belangrijkste reden is gebrek aan vertrouwen in de auto en in Tesla. Krijg nu voor 3e keer nieuwe drive unit en ook andere storingen blijven komen. Reparaties zijn schreeuwend duur en ook onnodig duur omdat Tesla niets repareert, maar alles vervangt. De organisatie is niet meer wat het in het begin was. Als je goed naar de kwaliteit en de afwerking van de auto's kijkt, dan zie je een wereld van verschil t.o.v. vrijwel ieder ander merk. maar zeker t.o.v. Mercedes, BMW en Audi.

Fiscaal klimaat is daarnaast niet echt gunstig meer. Laden kost steeds meer tijd, waarschijnlijk door verouderen van de batterij. Ook zal het bij SC steeds drukker worden door toenemend aantal Tesla's.

Maar zoals gezegd is het vertrouwen in de auto en het merk er niet meer. Heb nog wel overwogen om nog een keer te investeren in een nieuwe Model S. Maar de laatste ervaring met de service van Tesla gaf de doorslag. Helaas geen Tesla meer voor mij. Misschien een electrische auto van een ander merk?

Het fantastische enthousiasme en de fantastische service van 2013 behoren intussen tot een ver verleden, ervaar ik ook, en kwalitatief ontbreekt er ook nog steeds wat (al kan ik zeggen dat een 2016 MS al iets helemaal anders is dan een 2013 MS). Het probleem van drivetrains (mijn eerste MS had er ook drie nodig) hebben ze dacht ik al lang opgelost, en de rest van de problemen los ik op door me telkens een andere MS te kopen (zelfs tweedehands, waarom niet) met vier jaar garantie. Inruilprijzen zijn niet slecht (vergeleken met een ICE), en voor pakweg 15.000 EUR heb je daarmee opnieuw drie of vier jaar rust/garantie, een nieuwere generatie MS met een betere AutoPilot, een betere batterij/drivetrain (zelfs een 75 uit 2016 is efficiënter dan een 85 uit 2013), en het gevoel van een nieuwe wagen te hebben :). Hier bijvoorbeeld.
 
  • Like
Reactions: Pug
Ik rij zelf graag tesla, maar begrijp wel als mensen voor een andere auto kiezen. Mijn vrouw vind tesla ook niets. Een keer een phantom break gehad (met 2 kinderen achterin), dus ap vertrouwd zij niet meer.

Dan mag een ICE duurder zijn, maar bijvoorbeeld bij mijn vrouw gaat het om vertrouwen. Spotify liep een keer vast in de tesla en al dat soort dingen vind zij nu “logisch” bij een tesla.

Als het vertrouwen weg is, maakt het soms niet uit dat het wel goedkoper is.

Iedereen zal zo zijn eigen keus maken waar hij zich prettig bij voelt.
 
Het fantastische enthousiasme en de fantastische service van 2013 behoren intussen tot een ver verleden, ervaar ik ook, en kwalitatief ontbreekt er ook nog steeds wat (al kan ik zeggen dat een 2016 MS al iets helemaal anders is dan een 2013 MS). Het probleem van drivetrains (mijn eerste MS had er ook drie nodig) hebben ze dacht ik al lang opgelost, en de rest van de problemen los ik op door me telkens een andere MS te kopen (zelfs tweedehands, waarom niet) met vier jaar garantie. Inruilprijzen zijn niet slecht (vergeleken met een ICE), en voor pakweg 15.000 EUR heb je daarmee opnieuw drie of vier jaar rust/garantie, een nieuwere generatie MS met een betere AutoPilot, een betere batterij/drivetrain (zelfs een 75 uit 2016 is efficiënter dan een 85 uit 2013), en het gevoel van een nieuwe wagen te hebben :). Hier bijvoorbeeld.

Mooie wagen, maar ik zou wel voor een AWD gaan ;)
 
  • Disagree
Reactions: Wim S.
Ik rij zelf graag tesla, maar begrijp wel als mensen voor een andere auto kiezen. Mijn vrouw vind tesla ook niets. Een keer een phantom break gehad (met 2 kinderen achterin), dus ap vertrouwd zij niet meer.

Mijn vrouw vindt de phantom brake (laat ik het maar eens goed schrijven) ook verschrikkelijk en ze gebruikt de AP en zelf de cruise control, maar helaas is ze verder verpest met haar eigen Tesla..:)
 
Ik moet zeggen dat ik het ook bijzonder kinderachtig gedrag vind wat lijkt op pesten. Onbegrijpelijk
Je kent de geschiedenis niet. Timmm, vrijwel altijd samen met Ominoreg en FredBlack hebben mij vele ongemotiveerde disagrees gegeven. Als dat niet ophoudt, en dat doet het nog steeds niet, krijgt Timmm ze van mij gewoon terug. Pas als Timmm ermee ophoudt doe ik dat ook.
 
  • Like
Reactions: Karel
Je kent de geschiedenis niet. Timmm, vrijwel altijd samen met Ominoreg en FredBlack hebben mij vele ongemotiveerde disagrees gegeven. Als dat niet ophoudt, en dat doet het nog steeds niet, krijgt Timmm ze van mij gewoon terug. Pas als Timmm ermee ophoudt doe ik dat ook.
Die ken ik wel want die is in iedere subgroep al aangehaald. Laten we het leuk houden en gewoon weer ademhalen en doorgaan met het leuke actieve forum.
 
  • Like
Reactions: Tom X
Die ken ik wel want die is in iedere subgroep al aangehaald. Laten we het leuk houden en gewoon weer ademhalen en doorgaan met het leuke actieve forum.
Het is niet leuk als er steeds disagrees worden gegeven, steeds door dezelfde drie deelnemers, steeds alledrie tegelijk, en zonder verdere verantwoording.
Er kan dan een moment komen dat het niet meer aantrekkelijk is om te posten. Dat heb ik een keer geuit maar die lieden gaan gewoon door. Ik heb ze een tijdje geblokt maar de disagrees blijven komen en zijn dan nog het enige dat je ziet. Nu heb ik me verlaagd om met dezelfde middelen te reageren.
 
Het is iets van een gevoel dat de goede sfeer wordt bedorven. Dat is niet prettig en als het ergens niet prettig is heb ik de neiging om daar niet meer te komen.

Je kan het exact nagaan. Op de disagrees die ik heb gegeven, volgt altijd een comment met mijn mening. Dat jij vervolgens automatisch een disagree geeft op alles wat ik post (zonder uitleg) vind ik zeer kinderachtig. Dat je ook nog gaat beweren dat ik zelf mijn disagrees niet toelicht, is ook nogeens onwaar.

Nu hou ik erover op. Mocht je ergens een toelichting op wensen van mij, stuur mij dan een Pm.
 
  • Like
Reactions: Tom X
Ik vermoed dat Chris heeft moeten stoppen omdat zijn markt gewoon opgedroogd is. Tot vorig jaar was een elektrische auto nog iets heel bijzonders, waar je een premium voor neertelde als je daarin een dagje kon rijden. Nu zijn er intussen zo veel en kan je ook niemand meer de ogen uitsteken met een Tesla. Daarmee vervalt gewoon het bestaansrecht van zijn bedrijf, hoe spijtig dat ook is.

Ik heb er geen belang bij om een andere partij schuld in de schoenen te schuiven, maar ik kan wel bevestigen dat in de laatste periode de problemen met defecte voertuigen onze dagelijkse realiteit was geworden. Chris, ik en de rest van het team deden er alles aan om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Onze klanten waren tot een diverse groep uitgegroeid van steeds meer zakelijke klanten. Waaronder velen die vanuit de voorkeur voor elektrisch rijden bij ons terug-/terechtkwamen. Klanten die bij ons eerder kennismaakte met een Tesla en dan terugkwamen voor een ander merk. Zoals voorheen en voornamelijk in het eerste jaar mensen voor een langere proefrit in een Tesla kwamen, was dat de laatste jaren een klein percentage boekingen. Terwijl onze witte Tesla’s onverminderd populair waren bij bruiloften, zette we daarnaast steeds meer in op events en marketingacties.

Aan alle reacties en vragen ook recent nog, rond de komst van de Model 3 en andere EVs, merkte we ook dat er niet van droogte sprake was. Het glas was lang halfvol wat ons betreft, de grotere vloot (met meer problemen) bood soms uitkomst om zelf boekingen te redden met andere eigen auto’s. Ik en Chris hebben hierdoor veel kilometers gemaakt om auto’s te wisselen, los van ritten naar service centers. Hier zijn we veel tijd aan kwijt geweest.

Ik kan denk ik voor iedereen in het team spreken als ik zeg dat ik hoop dat het snel beter gaat met Tesla. Zoals ik op dit forum en andere fora verhalen lees, hoor ik ook verhalen vanuit Tesla waar er enorm hard wordt gewerkt, maar waar een aantal dingen echt snel beter moeten.
 
Ik heb er geen belang bij om een andere partij schuld in de schoenen te schuiven, maar ik kan wel bevestigen dat in de laatste periode de problemen met defecte voertuigen onze dagelijkse realiteit was geworden. Chris, ik en de rest van het team deden er alles aan om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Onze klanten waren tot een diverse groep uitgegroeid van steeds meer zakelijke klanten. Waaronder velen die vanuit de voorkeur voor elektrisch rijden bij ons terug-/terechtkwamen. Klanten die bij ons eerder kennismaakte met een Tesla en dan terugkwamen voor een ander merk. Zoals voorheen en voornamelijk in het eerste jaar mensen voor een langere proefrit in een Tesla kwamen, was dat de laatste jaren een klein percentage boekingen. Terwijl onze witte Tesla’s onverminderd populair waren bij bruiloften, zette we daarnaast steeds meer in op events en marketingacties.

Aan alle reacties en vragen ook recent nog, rond de komst van de Model 3 en andere EVs, merkte we ook dat er niet van droogte sprake was. Het glas was lang halfvol wat ons betreft, de grotere vloot (met meer problemen) bood soms uitkomst om zelf boekingen te redden met andere eigen auto’s. Ik en Chris hebben hierdoor veel kilometers gemaakt om auto’s te wisselen, los van ritten naar service centers. Hier zijn we veel tijd aan kwijt geweest.

Ik kan denk ik voor iedereen in het team spreken als ik zeg dat ik hoop dat het snel beter gaat met Tesla. Zoals ik op dit forum en andere fora verhalen lees, hoor ik ook verhalen vanuit Tesla waar er enorm hard wordt gewerkt, maar waar een aantal dingen echt snel beter moeten.
Dank je voor deze eerlijke en uitgebreide update. Ik vind het jammer dat het niet lukt, jullie hebben geweldig werk geleverd voor de adoptie van elektrisch rijden in Nederland.
 
Was deze al langs gekomen?
Een Model 3 aan een vangrail geregen. Inzittenden hebben veel geluk gehad.
Zou de aanwezigheid van een ouderwetse ICE motor in zo'n geval hebben kunnen bijdragen aan de veiligheid?

2019-05-06 09_43_20-Tesla Model 3 gets impaled by guardrail and no one knows why _ DriveTribe.jpg

Tesla Model 3 gets impaled by guardrail and no one knows why | DriveTribe
 
Last edited: