Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
BEBE6FE4-3CC6-43A6-875D-C68D5652A9B2.jpeg
Strakke frunk voor een oude neus hè?!
 
Tijdens de Portugal trip was de SoC van mijn batterij een heel stuk vermindert. Dus vandaag maar eens de batterij helemaal leeg gereden dan weer volledig vol laden. Er stonden nog 170 km op de teller. Ik had een redelijk goed doel gekozen want ik zou met 3 km thuis komen.
20190623_164436.jpg 20190623_165220.jpg
In de straat nog even over en weer gereden tot de teller op nul stond. Dan een dagteller op nul gezet om eens te kijken hoe ver we onder nul konden geraken. De vermogen meter gaf nog boven de 150kW aan.
Dus begon ik nog wat over en weer te rijden. Eerst lusjes van 2 km daarna 1 km.
20190623_170341.jpg

20190623_170424.jpg

Na 7 km zakte het vermogen snel weg.
20190623_170440.jpg

Toen het vermogen helemaal weg was, kon ik nog net de oprit opdraaien met 7.4 km onder nul.
20190623_170450.jpg

Enkele meters verder schakelde de auto zich uit.
20190623_170533.jpg

30 meter van het oplaadpunt;)
20190623_171010.jpg

En de verlengkabel was ook net niet lang genoego_O
Dan maar een andere aansluiting genomen in de tweede garage.
Het heeft bijna een half uur geduurd eer de eerste km erbij waren en dat ik hem in de garage kon rijden.
Screenshot_20190623-172824.png

Don't try this at home...
No! Only try this at home:)
 
het heeft dus allemaal geen fluit opgebracht. nog steeds kom ik op 335km.
20190624_075427.png

Bij aanvang op 16/12/2015, was dit 396km. Bij de laatste meting die ik heb van 13/10/2018 was nog 383. dus zou ik nu een verlies hebben van 15.5% waarvan 12.2% in de laatste 8 maand en dit vooral na de laatste update.
zoals @PaulusdB al aan gaf, zou er in 2019.16.2 (waar ik nu op zit) een nieuwe manier van berekenen zitten. maar enkel voor een 85 batterij.
Hopelijk krijg ik weer een stukje terug bij een volgende update.
 
Last edited:
Frank, heb je van 0-100% ook minder kWh geladen dan een jaar geleden? Als dat het geval is, is de capaciteit van het accupakket werkelijk beperkt. Anders zou het ook een wijziging van de berekeningswijze kunnen zijn die verder niet van invloed is je reikwijdte.
 
Frank, heb je van 0-100% ook minder kWh geladen dan een jaar geleden? Als dat het geval is, is de capaciteit van het accupakket werkelijk beperkt. Anders zou het ook een wijziging van de berekeningswijze kunnen zijn die verder niet van invloed is je reikwijdte.
dat heb ik jammer genoeg niet echt bij gehouden. Maar op onze Portugal trip kon ik alle afstanden ook wel halen die Dirk aflegde. Niettegenstaande ik op 21" en AP reed en dirk op 19" zonder AP
Dat geeft me wel hoop.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Gewoon weergave op procenten zetten. Wen je heel snel aan en die km's slaan toch nergens op ;)
FYI: bij een Model 3 in ieder geval is die km-weergave prima te gebruiken! Net weer als zeer goed ervaren tijdens een 2000km vv Dk. Uiteraard als je (te) hard rijdt op de autobahn ( dus boven het gemiddelde Wh/km dat bij die Typical range hoort en via de swipe venstertjes linksonder perfect is te volgen.. ) 'teer je in' op je Typical Range. Ga je dan de snelweg af, zie je dat het weer terug corrigeert. :cool: Heel eenvoudig te volgen en on-the-fly uit te rekenen via de Navigatie km's die pal rechts van je batterijweergave in km's staan.. ( dit alles op een M3 dus... ).
 
Last edited:
FYI: bij een Model 3 in ieder geval is die km-weergave prima te gebruiken! Net weer als zeer goed ervaren tijdens een 2000km vv Dk. Uiteraard als je (te) hard rijdt op de autobahn ( dus boven het gemiddelde Wh/km dat bij die Typical range hoort en via de swipe venstertjes linksonder perfect is te volgen.. ) 'teer je in' op je Typical Range. Ga je dan de snelweg af, zie je dat het weer terug corrigeert. :cool: Heel eenvoudig te volgen en on-the-fly uit te rekenen via de Navigatie km's die pal rechts van je batterijweergave in km's staan.. ( dit alles op een M3 dus... ).
Dat rekenen hoef je ook niet zelf te doen want in de navigatie geeft ie onderaan het “route overview” scherm aan met welk percentage accu je op je bestemming aankomt.
En verder kun je in het “laadscherm” in het tabblad “trip” zien of je boven of onder de geplande verbruikt curve zit.

Die weergaven zijn overigens veel nauwkeuriger en verschillen dus van de “typical range” naast het batterij icoontje.
 
geen idee of dit het goede topic is maar ik zoek een mat om de telefoons draadloos op te laden in de M en de 3. Ik kwam ergens al tegen dat voor de 3 de Nomad heel geschikt is, past die ook in de X of hebben jullie ervaring met andere types
 
Dat rekenen hoef je ook niet zelf te doen want in de navigatie geeft ie onderaan het “route overview” scherm aan met welk percentage accu je op je bestemming aankomt.
En verder kun je in het “laadscherm” in het tabblad “trip” zien of je boven of onder de geplande verbruikt curve zit.

Die weergaven zijn overigens veel nauwkeuriger en verschillen dus van de “typical range” naast het batterij icoontje.

Begrijp en weet ik ook wel, maar dan hoef je niet tijdens het rijden steeds weer ah schern te zitten en % weergave is toch iets anders dan in rechttoe rechtaan km's.. Mbt nauwkeurigheid... tja! Als de Typical Range afwijking in km's tov de echte navigatiekm's die je rijdt bijv. 10km is en bij langzamer rijden weer exact gelijk is, is ook heel nauwkeurig en in één oogopslag te zien. :D