Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dilemma ik krijg een overname bod voor mijn model S van bijna 3 jaar en 50000km. Met het overnamebod zou ik +/-€20000 moeten opleggen voor een nieuwe waar de volgende voordelen aanhangen:

  • Terug 4 jaar garantie op de hele wagen
  • nieuwe generatie motoren
  • nieuwe generatie Autopilot en boordcomputer
  • nieuwe generatie ophanging
  • betere Audio
  • Verwarmde zetels achteraan + verwarmd stuur
  • Grotere accu met minstens 100km meer range
  • Lagere VAA omwille van de lagere catalogus waarde
Twijfel twijfel
Je vergeet vermoedelijk nog het snellere laden.
Voor die prijs zou ik niet twijfelen. Er is nu trouwens ook opnieuw gratis SuperCharging, althans zolang je zelf eigenaar blijft (OK, da's vooral psychologisch veel waard, maar het is meegenomen - er is een psychologische barrière aan een gratis ladend S'je te ruilen voor een nieuwe die niet meer gratis zou laden...).
Je doet mij nu twijfelen; ik moet dringend eens SeC Zaventem bellen :)
EDIT: @wooter: inderdaad, ik vrees dat ik morgen ook heel wat gerammel ga horen! Die slechte niet-Raven luchtvering toch!
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Dilemma ik krijg een overname bod voor mijn model S van bijna 3 jaar en 50000km. Met het overnamebod zou ik +/-€20000 moeten opleggen voor een nieuwe waar de volgende voordelen aanhangen:

  • Terug 4 jaar garantie op de hele wagen
  • nieuwe generatie motoren
  • nieuwe generatie Autopilot en boordcomputer
  • nieuwe generatie ophanging
  • betere Audio
  • Verwarmde zetels achteraan + verwarmd stuur
  • Grotere accu met minstens 100km meer range
  • Lagere VAA omwille van de lagere catalogus waarde
Twijfel twijfel
Je gaat de titanium kleur missen.
 
Wat ik ga missen is het "pouch" zakje bij de voorstoel... Echt stom dat dit er niet meer is.

Rijdend in een AP1 loaner weet ik weer waarom ik mijn classic niet kan inruilen voor een nieuwe: je kan de blijkbaar TACC niet uitschakelen als je op CC rijdt. Bijzonder irritant is dat zeg, ik ga geen bult geld uitgeven om de voor mij belangrijkste functie van een auto in te leveren.

Of ben ik abuis en kan een simpele domme CC zonder enig automatisch ingrijpen wel op de nieuwe modellen? En idd is dat pouch zakje ook bijzonder handig.
 
Rijdend in een AP1 loaner weet ik weer waarom ik mijn classic niet kan inruilen voor een nieuwe: je kan de blijkbaar TACC niet uitschakelen als je op CC rijdt. Bijzonder irritant is dat zeg, ik ga geen bult geld uitgeven om de voor mij belangrijkste functie van een auto in te leveren.

Of ben ik abuis en kan een simpele domme CC zonder enig automatisch ingrijpen wel op de nieuwe modellen? En idd is dat pouch zakje ook bijzonder handig.

Mhh, dat is wel irritant als het zo is. Ik heb ook geen AP en gebruik wel de CC (niet heel vaak) maar wat ik serieus erg ga vinden is de kleine Frunk. Ik heb hier nu een heel groot ding in die perfect past daar je zowat een meter diep kan gaan... Nu zal ik die achterin moeten stoppen maar daar staat nu al een grote accu/omvormer en koel/vrieskist. Dan zit mijn trunk al vol.... :(
 
Ik vermoed dat, zo te lezen, een groot aantal rijders teleurgesteld gaat worden. Tesla zet alles in op FSD. Een 'domme' cruise control hoort daar, net zomin als een simpele regensensor, niet bij.
Net zoals binnen roken niet meer hoort, of zonder gordel op de achterbank, of zonder gordel sturen. Gek hoe je het ene moment progressief bent (een EV kopen) en 5 jaar later conservatief (niks van veiligheidssystemen willen).
 
Mijn echtgenote heeft even twee dagen m'n S'je ingepikt om naar Holland te gaan, dus kreeg ik haar MB SLC in de plaats. Leuk dingetje, heb zelfs binnenwegen genomen om meer van de zon te kunnen genieten, maar wat is de afwezigheid van EAP vervelend zeg! Zelf moeten sturen, zelfs in het midden van een rijbaan! Cruise Control die niet afremt voor een remmende wagen voor je (even schrikken)!
Overigens ook: GPS waar je ongeveer drie minuten over doet om een adres in te geven.
Zo lekker 20e eeuws! (NB: de SLC is modeljaar 2018...)
 
Haha ja ik had 30 dagen een huurwagen, een Ford Edge Titanium met alle franjes, en zelfs Co-Pilot360 met Assist+. Zo een huurwagen is de beste reclame om elektrisch te blijven rijden, en zelfs bij Tesla te blijven.

Een adres invoeren in de GPS betekent 4 keer op een knop duwen (2 keren voor adresingave, 2 keren om route te bevestigen), gaat supertraag en deze 2019 auto ontbrak zelfs snelwegen die vorig jaar al bestonden, of restaurants in de POI's die 4 jaar geleden van naam veranderd waren. De Assist+ lane centering kreeg een vak van 1x4cm in het dashboard en daaruit moest je maar uit opmaken dat ie de auto voor je kon herkennen en dat ie de lane centering deed. Als lane centering uit viel kreeg je geen waarschuwing. TACC was heel oncomfortabel bij traag filerijden omdat ie niet soepel kon remmen, en het gigantische panoramische dak was niet voldoende verduisterd zodat we overdag altijd met de cover dicht reden.

Maar je kon wel met je voet onder de achterbumper wuiven om de kofferklep open te krijgen. En om de 400km stond je aan een klef tankstation, jaloers op de mensen aan de supercharger in de verte, want die konden wel laden en naar toilet/eten, terwijl ik moest wachten tot de auto volgetankt was om 'm dan te parkeren.
 
TACC doet 2 dingen anders dan een ‘domme, CC.
  1. Vanzelf accelereren als een tragere voorligger plaats maakt.
  2. Remmen/vertragen als er een obstakel is
Voor nr 1: Weten de mensen met heimwee naar de ‘domme’ CC wel dat je de TACC kan overrulen met de Wattpedaal als die niet snel genoeg reageert? Ik zie dan geen nadeel meer. Met CC moet je de CC weer activeren
Voor punt 2: je kan toch niet tegen extra veiligheid zijn. En indien overbodig geremd wordt —> Wattpedaal.
 
  • Like
Reactions: wooter and balblas
TACC doet 2 dingen anders dan een ‘domme, CC.
  1. Vanzelf accelereren als een tragere voorligger plaats maakt.
  2. Remmen/vertragen als er een obstakel is
Voor nr 1: Weten de mensen met heimwee naar de ‘domme’ CC wel dat je de TACC kan overrulen met de Wattpedaal als die niet snel genoeg reageert? Ik zie dan geen nadeel meer. Met CC moet je de CC weer activeren
Voor punt 2: je kan toch niet tegen extra veiligheid zijn. En indien overbodig geremd wordt —> Wattpedaal.

ik snap wel hoe het werkt, maar vind TACC op dit moment niet prettig rijden. Remt veel te vroeg en als je dan op linkerbaan zit, schokt ie met de phantom brakes... dus zoals je omschrijft, ik ben continue aan het overrulen met het wattpedaal, waarmee het voordeel (zowel veiligheid als rij comfort) voor mij teniet gedaan wordt. ik heb er alle vertrouwen in dat het beter zal worden, maar nu vind ik mijn oude CC prettiger
 
....Voor nr 1: Weten de mensen met heimwee naar de ‘domme’ CC wel dat je de TACC kan overrulen met de Wattpedaal als die niet snel genoeg reageert? Ik zie dan geen nadeel meer. Met CC moet je de CC weer activeren...
De domme CC in onze Model 3 is blijkbaar wat slimmer, want die kan dat ook! Dus zelf even extra versnellen, stroompedaal loslaten en dan valt hij vanzelf weer terug op de ingestelde domme CC snelheid.

PS Wat ook wel een gek iets is bij TACC dat hij in principe naar de max toegestane snelheid sprint, als je daaronder zit, bij inschakelen of je moet zoals op dit forum al vaak beschreven een workaround toepassen. Tesla kan dit natuurlijk zo oplossen maar is nog steeds niet gebeurd.
 
PS Wat ook wel een gek iets is bij TACC dat hij in principe naar de max toegestane snelheid sprint, als je daaronder zit, bij inschakelen of je moet zoals op dit forum al vaak beschreven een workaround toepassen. Tesla kan dit natuurlijk zo oplossen maar is nog steeds niet gebeurd.

??
Dat werkt nu ook al goed: door de hendel eenmaal omhoog te doen in plaats van naar je toe, wordt de snelheid ingesteld waarmee je op dat moment rijdt. Dat is geen workaround maar een rechtstreeks commando.

Overigens ben ik het eens met @e-Rik en @Ruudzon : de standaard cruise-control in mijn S uit 2013 vind ik veel relaxter dan de adaptieve versies die naar mijn smaak veel te vaak afremmen.