Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hi P, welkom! Paar snelle antwoorden:

Niemand heeft nog in een Perf Plus gereden voor zover ik weet. Het is dus moeilijk beoordelen of je dit prettig vindt of niet. Mijn persoonlijke afweging hierin is dat de Perf toch af een scheurijzer pur sang is, dat beetje extra hoeft niet. Ook omdat ik veel km's maak, dan wil je ook comfort.

Die duolader is het zeker wel waard. Anders kan je geen 22Kwh uur laden maar slechts 11Kwh. Er zijn best veel laadpalen met 22Kwh.

Tijdens de opening in Tilburg ook een grijze performance + gereden. Tja, ik merk het verschil niet echt, maar dat is binnen de bebouwde misschien ook wat lastig...
 
Welcome to Google Docs

Model S Launch Party 72dpi.jpg


Welcome to Google Docs
 
Pffff….Het ziet er naar uit dat je toch zelf je S naar de overkant moet varen. Het is inmiddels duidelijk dat het copy-paste van de Sigs 1 op 1 van USA naar EU een enorme miskleun is. Als ze dit nu gewoon zouden zeggen. Want dit is inmiddels geen grapje meer. Maar alles lijkt erop dat ze inschatten dat ze er wel mee wegkomen. En dat doen ze, want ondanks de scheve gezichten en de verontwaardiging is er niemand (althans zeer weinigen) die daadwerkelijk zijn S teruggeeft. Dus. Een soort early-adapter-accept-all-failures-phase ofzo. Heb je nu al 'ns iets gehoord dat op een uitleg lijkt?
Moeten ze hem toch eerst produceren :smile:

- - - Updated - - -

Wil niks afdoen aan de gedane 'valse' beloftes, maar door de verhoging van de productie van nog geen 5.000 auto's vorig jaar naar meer dan 20.000 stuks dit jaar (was het geen 500 auto's per week?) de tijd tussen de levering van de 500 Signatures en gewone productiemodellen wel een heel stuk minder wordt. Kortom, volgens mij zijn degenen met een bestelde Signature grotendeels het slachtoffer van de grote vraag....
Leuk bedacht Billy maar die 20.000 was vanaf het begin al de bedoeling en is ook veel later bereikt dan oorspronkelijk gepland. Wel was het de bedoeling om de Europese Sigs direct na de amerikaanse te produceren. Vandaar ook de beperkte keuze. Het is makkelijker om een fabriek op te starten met 4 kleuren en bijna gelijke auto's dan met de volle range die ze nu hebben. Nu de fabriek volop draait is dat natuurlijk onzin. Straks gaan ze ook nog Signatures in Engeland, Australië en Japan leveren :smile:
 
2. Duolader wel / niet? Wat doen we hiermee. 1.600 euro is veel geld. overdag laad ik de auto op de zaak of bij klanten op, of bij een laadpaal in het land. s avonds altijd een laadframe van 23.00 tot 7.00. nwat zijn jullie keuzes en waarom?

Dag Willemse, welkom op dit forum!

Ik heb de duolader niet besteld. Ik mijn situatie heeft de duolader - voor zover ik nu kan overzien - geen meerwaarde. Ik kan thuis de hele nacht opladen op 3*16A (11 kW). Daarmee is een volledig lege accu in 8 uur vol. Op het werk kan ik ook laden, ook daar is 3*16A genoeg. De noodzaak om overdag te laden is bij mij sowieso afwezig, want ik rijd nooit meer dan 250 km op een werkdag (en normaliter niet meer dan 100 km).

Voor het snelladen heb je de duolader ook niet nodig, dat gaat op gelijkstroom en die loopt niet via de lader van de auto.

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
sig premie terug vragen of iets extra krijgen heb ik reeds geprobeerd vandaar de mail terug

kreeg ook nog deze antwoorden

I think a car like the model is is not collectible ! Unless you don’t drive it!
Sale value in 5 years is if you ask me no difference between a sig. and a normal one

antwoord
I personally know people who have already sold Model S Signature in the US for significant profit margins. At the end of the day, Model S Signature will always be significant, as it is the product that launched Tesla into the next level. Regardless of whether it's kept in a garage or driven, it will be historically significant to those who appreciate the global impact it will inevitably make on the energy and transportation industry.


Where can I see my name in history! I see model s in history and tesla not model s signature lat alone model s signature holder ……….
antwoord
Your name certainly won't be posted in lights in Time Square, but your family, friends, colleagues, neighbors, and everyone who actually knows you will understand your role in the EV revolution.
Ik weet niet wie die antwoorden geeft maar volgens mij heeft hij/zij hele goeie pillen geslikt :smile:

- - - Updated - - -

Dag Willemse, welkom op dit forum!

Ik heb de duolader niet besteld. Ik mijn situatie heeft de duolader - voor zover ik nu kan overzien - geen meerwaarde. Ik kan thuis de hele nacht opladen op 3*16A (11 kW). Daarmee is een volledig lege accu in 8 uur vol. Op het werk kan ik ook laden, ook daar is 3*16A genoeg. De noodzaak om overdag te laden is bij mij sowieso afwezig, want ik rijd nooit meer dan 250 km op een werkdag (en normaliter niet meer dan 100 km).

Voor het snelladen heb je de duolader ook niet nodig, dat gaat op gelijkstroom en die loopt niet via de lader van de auto.

Met vriendelijke groet,

Daniel
Het gaat natuurlijk om die ene keer dat je het wel nodig hebt.
 
Ik las op het Tesla forum nog het volgende over de spoilert:

I was at the Hawthorne supercharger and I pulled up and there were three guys working on one Tesla. I asked them what they did and they told me that they were aerodynamic engineers and that they helped design the Tesla from day one. I spoke to one them for like 30 mins and he noticed that I had the old style glossy spoiler on my car. He said that the talk of the spoiler being cosmetic was totally false and that he designed the spoiler himself and it took him 10 weeks to design and wind tunnel test. He said it gives a HUGE improvement in performance at high speed. He said that they were pushing for Tesla to advertise that to consumers in the beginning but in the end most of the sales team were saying that it was cosmetic.

Toch wel blij dat ik hem nog even heb laten zitten :smile:

- - - Updated - - -

Suggestie voor als er weer eens een of andere mercedes voor een laadpaal parkeert:

998097_577758415619615_1673168004_n.jpg
 
Dag Willemse, welkom op dit forum!

Ik heb de duolader niet besteld. Ik mijn situatie heeft de duolader - voor zover ik nu kan overzien - geen meerwaarde. Ik kan thuis de hele nacht opladen op 3*16A (11 kW). Daarmee is een volledig lege accu in 8 uur vol. Op het werk kan ik ook laden, ook daar is 3*16A genoeg. De noodzaak om overdag te laden is bij mij sowieso afwezig, want ik rijd nooit meer dan 250 km op een werkdag (en normaliter niet meer dan 100 km).

Voor het snelladen heb je de duolader ook niet nodig, dat gaat op gelijkstroom en die loopt niet via de lader van de auto.

Met vriendelijke groet,

Daniel
Ik ben niet zeker maar denk ergens te hebben gelezen dat je de Duo Lader nodig hebt om 3 fase te kunnen laden.
Iemand anders daar iets over. Gelezen?
Ik heb in ieder geval wel de Duo Lader besteld voor als ik laad waar er geen laad paal staat en dus twee keer zo snel kan laden.
... Tot dat hun zekering springt... ?
 
Ik ben niet zeker maar denk ergens te hebben gelezen dat je de Duo Lader nodig hebt om 3 fase te kunnen laden.
Iemand anders daar iets over. Gelezen?
Ik heb in ieder geval wel de Duo Lader besteld voor als ik laad waar er geen laad paal staat en dus twee keer zo snel kan laden.
... Tot dat hun zekering springt... ?

met duo lader kun je 3x32 A laden. Met single lader 3x16A. Beide 3 fasen dus, maar duo is 2 keer zo snel. Moet je wel een laadpunt hebben dat 3x32 levert. De meesten zitten op 3x16.