Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dan is het wel zuur en heb je je goed laten foppen. Als er 500 auto's per week worden geproduceerd en verkocht, zal de levering van de gewone versie kort daarop volgen. Tesla laat de auto's echt niet op het terrein staan totdat alle Signatures uitgeleverd zijn. Het belangrijkste koopargument voor een Signature is mijn inziens voornamelijk dat je een gelimiteerde en exclusievere uitvoering rijdt.
Achteraf kun je dat inderdaad zo stellen. Maar ja achteraf had je ook beter voor een paar ton aandelen Tesla kunnen kopen :smile:. Toen ik hem bestelde had ik echter nog alle vertrouwen in de jongens en meisjes van Tesla.
 
Wat doen we - een collectieve aflevering op 21/9 arrangeren ? Waalwijk is toch vlakbij Tilburg dus dan hoeven ze ook geen toastjes te regelen. Daar zou toch ook voor Tesla wel wat moois aan zitten - gewoon 10 of zo SIGs op zaterdag afleveren ?

Heb net eindelijk contact gehad met de DS - allereerste mogelijkheid was inderdaad 21/9 in Tilburg - en dat staat dus nu in de agenda...
 
De vraag is of we de interne lader(s) veel buitenhuis gaan gebruiken, ik verwacht dat dit niet het geval is.
Thuis gebruik je de interne lader dus daar heb je een voordeel met een dubbele lader (22kW), maar buitenhuis zullen we veelal snelladers gebruiken.
Fastned gaat om de 50km een laadstation bouwen langs de snelweg en dat zijn toch DC-laders?

Vooralsnog had ik begrepen dat de Fastned laadpalen voorzien zijn van DC Chademo en AC Type 2 (van meer dan 22 kW). Dus om snel te kunnen laden heb je of een Chademo adapter nodig (waarvan nog niet zeker is of deze er komt) of een duolader.
Fastned zou wel in gesprek zijn met Tesla over compatible DC laden voor de Model S. Weet iemand hier al meer over?
 
Heb je zelf gebeld of kreeg je het verlossende telefoontje? (zo ja welk net nummer :) )

Flink lopen doorhijgen in hun nek via het 040 nummer...met een spontaan telefoontje terug als gevolg. Maar de DS zei dat hij pas gisteravond de datum bevestigd had gekregen van de mensen die het echt weten - en dat in dat window deze zaterdag echt de allereerste mogelijkheid is. Kennelijk gaat die vrijdag een hele bups aan Athlon afgeleverd worden.
 
Flink lopen doorhijgen in hun nek via het 040 nummer...met een spontaan telefoontje terug als gevolg. Maar de DS zei dat hij pas gisteravond de datum bevestigd had gekregen van de mensen die het echt weten - en dat in dat window deze zaterdag echt de allereerste mogelijkheid is. Kennelijk gaat die vrijdag een hele bups aan Athlon afgeleverd worden.


thnx. zal me nog een dag of wat beheersen voordat ik weer eens bel..
 
Flink lopen doorhijgen in hun nek via het 040 nummer...met een spontaan telefoontje terug als gevolg. Maar de DS zei dat hij pas gisteravond de datum bevestigd had gekregen van de mensen die het echt weten - en dat in dat window deze zaterdag echt de allereerste mogelijkheid is. Kennelijk gaat die vrijdag een hele bups aan Athlon afgeleverd worden.

Zo zie je maar, wie geduldig wacht tot de DS belt krijgt het deksel op de neus. Daar gaat mijn levering vóór de 21e/22e dus. Alles is gewoon al volgepland. Door Athlon of de 'brutalen' die dagelijks in hun nek hijgen. Het wordt voor Tesla nu krap om al die Sigs nog in te plannen tussen de 21e en de 26e (wanneer de eerste - voor zover bekend - productieauto wordt afgeleverd). Dat wordt een dure grap voor ze.
 
Zo zie je maar, wie geduldig wacht tot de DS belt krijgt het deksel op de neus. Daar gaat mijn levering vóór de 21e/22e dus. Alles is gewoon al volgepland. Door Athlon of de 'brutalen' die dagelijks in hun nek hijgen. Het wordt voor Tesla nu krap om al die Sigs nog in te plannen tussen de 21e en de 26e (wanneer de eerste - voor zover bekend - productieauto wordt afgeleverd). Dat wordt een dure grap voor ze.

Deze brutale heeft niet dagelijks lopen hijgen - maar wel met enige aandrang. Ik ben waarschijnlijk de week van de 23e september zakelijk in de VS en pas daarna afleveren ging me wel erg ver.
 
Na de eerste MS uitleveringen groeit bij mij de nieuwsgierigheid met de dag.
Meld mij bij deze ook aan als in blijde verwachting van de P85.

Ik heb deze in mei ergens definitief gemaakt maar nog geen VIN gekregen of gezien.
Volgens de opdrachtbevestiging zou het oktober - november zijn.
Afgelopen week met Roxana in UK contact gehad en die had het verrassende nieuws december 2014 (slik). Echter na correctie blijkt het gelukkig wel 2013 te zijn. Ik hoop van eerder...

Voor de liefhebbers.
Ik heb vandaag nog maar even gebeld, want december zit mij niet lekker.
De volgende info informeel ontvangen: Ik heb seqnr. 3129 staat in de planning 14 okt. einde productie. Dan nog 4/6 weken transport
Ziet de wereld van Tesla er weer iets zonniger uit.
Mocht je in de buurt van dit seqnr zitten dan mogelijk op dezelfde boot? :cool:
 
Deze brutale heeft niet dagelijks lopen hijgen - maar wel met enige aandrang. Ik ben waarschijnlijk de week van de 23e september zakelijk in de VS en pas daarna afleveren ging me wel erg ver.
Hijgen heeft pas nut als je auto ook daadwerkelijk geproduceerd is en onderweg naar Nederland. Dan zou het een paar dagen kunnen schelen. De productievolgorde bepalen ze in Californië en die trekken zich geen zak aan van welke Nederlandse hijgers dan ook :smile:
 
Hijgen heeft pas nut als je auto ook daadwerkelijk geproduceerd is en onderweg naar Nederland. Dan zou het een paar dagen kunnen schelen. De productievolgorde bepalen ze in Californië en die trekken zich geen zak aan van welke Nederlandse hijgers dan ook :smile:

Bij mij ging het zo: met DS allerlei akkefietjes doorgenomen, fijn contact. Ik heb dan vervolgens gewoon gewacht tot hij me zou contacteren over afleverdatum, en enkele dagen na het laatste mailverkeer plots een telefoontje van DS: "Ik realiseer me dat we nog geen datum hebben afgesproken !". Inderdaad, dacht ik dan. Maar eind goed, al goed op 18 september :rolleyes:
 
Bij mij ging het zo: met DS allerlei akkefietjes doorgenomen, fijn contact. Ik heb dan vervolgens gewoon gewacht tot hij me zou contacteren over afleverdatum, en enkele dagen na het laatste mailverkeer plots een telefoontje van DS: "Ik realiseer me dat we nog geen datum hebben afgesproken !". Inderdaad, dacht ik dan. Maar eind goed, al goed op 18 september :rolleyes:
Bij mij is de auto nog niet eens klaar dus september gaat het sowieso niet meer worden :mad:. Ik hoop ooit nog eens van iemand van Tesla te horen wat er echt gebeurd is en waarom mijn auto zoveel later komt.