Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Een G55 AMG? Van een zwaar overgemotoriseerde baksteen-op-wielen naar de S. Wow. Dat is echt een quantum leap. Heb je psychologische ondersteuning voor na de aflevering. :biggrin:
De "G" is nu twee maanden weg, ik hoop dat de MS het gemis kan compenseren.Wordt geen eenvoudige opgave, een G is verslavend en ongeëvenaard.De techniek van de Tesla heeft me destijds overtuigd, maar die psych sluit ik niet uit,als ik vandaag weer moest kiezen dan...:scared:
 
Verplaatst vanuit Actieradius model S Nederlandse snelweg

vet, die ga ik inlijsten.... ik heb trouwens een keer een poging gedaan iets van korting te krijgen vanwege mijn PR effecten, 0 resultaat. Dus ik ben wel blij met mijn 3x16 stekkertje inderdaad :)
:biggrin: Mijn vader wilde al een paar jaar een elektrische auto vanwege het comfort. Had ooit eens in een hybrid in Canada gereden en was m erg goed bevallen. We hebben een proefrit gemaakt in een Leaf. Reed best aardig maar wat is die lelijk! Ik vond alle (half)elektrische auto's trouwens lelijk. Op enig moment kwam hij op het spoor van de Tesla model S. Na wat twijfel heeft ie toch een aanbetaling via internet gedaan ondanks dat hij nog nooit iets via internet gekocht had, nu een auto... In februari werd hij uitgenodigd voor een eerste proefrit in Antwerpen en vroeg of ik mee wilde. Als echte auto idioot was ik wel benieuwd naar dat elektrische ding. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was. Afwerkingsniveau vond ik nog niet top maar schijnt inmiddels beter te zijn. Ik had wel eens gehoord dat er mogelijk wat fiscale voordelen te behalen waren en stelde voor dat voor hem uit te zoeken. De volgende dag gedaan en op jou spreadsheet gestuit. Ondanks dat ik het niet kon geloven toch maar direct ook een eigen aanbetaling gedaan:biggrin:.
 
:biggrin: Mijn vader wilde al een paar jaar een elektrische auto vanwege het comfort. Had ooit eens in een hybrid in Canada gereden en was m erg goed bevallen. We hebben een proefrit gemaakt in een Leaf. Reed best aardig maar wat is die lelijk! Ik vond alle (half)elektrische auto's trouwens lelijk. Op enig moment kwam hij op het spoor van de Tesla model S. Na wat twijfel heeft ie toch een aanbetaling via internet gedaan ondanks dat hij nog nooit iets via internet gekocht had, nu een auto... In februari werd hij uitgenodigd voor een eerste proefrit in Antwerpen en vroeg of ik mee wilde. Als echte auto idioot was ik wel benieuwd naar dat elektrische ding. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was. Afwerkingsniveau vond ik nog niet top maar schijnt inmiddels beter te zijn. Ik had wel eens gehoord dat er mogelijk wat fiscale voordelen te behalen waren en stelde voor dat voor hem uit te zoeken. De volgende dag gedaan en op jou spreadsheet gestuit. Ondanks dat ik het niet kon geloven toch maar direct ook een eigen aanbetaling gedaan:biggrin:.

Ik ben ook langs Maarten's spreadsheet langsgeweest. En daarna eens uitgezocht hoe het nu eigenlijk in België zat. Ook daarna mijn aanbetaling gedaan. Een stekkertje lijkt me wel het minste wat ze kunnen doen
 
De "G" is nu twee maanden weg, ik hoop dat de MS het gemis kan compenseren.Wordt geen eenvoudige opgave, een G is verslavend en ongeëvenaard.De techniek van de Tesla heeft me destijds overtuigd, maar die psych sluit ik niet uit,als ik vandaag weer moest kiezen dan...:scared:

Ik houd m'n G320CDI er bij - voor langere afstanden en meer personen en honden - maar zal inderdaad ook flink moeten wennen aan de lagere zitpositie en het niet meer zwaaien naar iedere andere G. Maar wellicht dat Tesla rijders ook naar elkaar blijven zwaaien...

Als je afkickverschijnselen teveel worden mag je altijd even in onze G komen zitten !
 
De "G" is nu twee maanden weg, ik hoop dat de MS het gemis kan compenseren.Wordt geen eenvoudige opgave, een G is verslavend en ongeëvenaard.De techniek van de Tesla heeft me destijds overtuigd, maar die psych sluit ik niet uit,als ik vandaag weer moest kiezen dan...:scared:
Niet meer je dagelijkse rit naar je persoonlijke oliebron zal ook wel ff wennen zijn:biggrin:.
 
Ik heb vandaag voor het laatst benzine getankt. In plaats van mijn normale "automatische piloot, snel wegwezen" routine heb ik al mijn zintuigen eens goed opengezet om me te realiseren wat ik ga "missen". En ik was echt stomverbaasd, ik meen het. Die lucht. Hoe smerig alles is. De stank die aan je handen kleeft en in je leren zolen trekt. Het stompzinnige wachten terwijl je naar een te traag oplopend aantal liters, en te snel oplopende prijs kijkt. En dan 110 Euro aftikken voor dit "premium entertainment".. God god wat ga ik dat allemaal missen.. :)
 
Ik ben ook langs Maarten's spreadsheet langsgeweest. En daarna eens uitgezocht hoe het nu eigenlijk in België zat. Ook daarna mijn aanbetaling gedaan. Een stekkertje lijkt me wel het minste wat ze kunnen doen

Same here.. Vond ook de spreadsheet van Maarten, na in eerste instantie de auto veel te duur te vinden. Wilde een jonge 5-Touring aanschaffen en heb daarvan de data ingeklopt in het spreadsheet. Het verschil was/is onthutsend. Scheelde in mijn geval ruim € 500,- per maand op de totale gebruikskosten voor een periode van 5 jaar !! De keuze was toen makkelijk..
 
Hij is in productie!

image.jpeg
 
@Pebell,
Prachtig, zie daar ook naar uit! Deze kwam ik nog tegen beetje zelfde gevoel:
2013-09-09_15-52-47.png

Ik heb vandaag voor het laatst benzine getankt. In plaats van mijn normale "automatische piloot, snel wegwezen" routine heb ik al mijn zintuigen eens goed opengezet om me te realiseren wat ik ga "missen". En ik was echt stomverbaasd, ik meen het. Die lucht. Hoe smerig alles is. De stank die aan je handen kleeft en in je leren zolen trekt. Het stompzinnige wachten terwijl je naar een te traag oplopend aantal liters, en te snel oplopende prijs kijkt. En dan 110 Euro aftikken voor dit "premium entertainment".. God god wat ga ik dat allemaal missen.. :)
 
Ik heb vandaag voor het laatst benzine getankt. In plaats van mijn normale "automatische piloot, snel wegwezen" routine heb ik al mijn zintuigen eens goed opengezet om me te realiseren wat ik ga "missen". En ik was echt stomverbaasd, ik meen het. Die lucht. Hoe smerig alles is. De stank die aan je handen kleeft en in je leren zolen trekt. Het stompzinnige wachten terwijl je naar een te traag oplopend aantal liters, en te snel oplopende prijs kijkt. En dan 110 Euro aftikken voor dit "premium entertainment".. God god wat ga ik dat allemaal missen.. :)

Mooi moment hè? Nu rijden wij ook langs die benzinestations en denken: wat een ouderwetse onzin... Heb de kinderen bij de laatste tankbeurt wel moeten beloven dat we ook met de Tesla af en toe iets lekkers gaan halen bij de pomp... Ik kijk er nu al naar uit: "Welk pompnummer? -O, nee, u bent die meneer met de Tesla, alleen de koffie en de stroopwafels maar weer dus..."
 
Daarom gaf ik inderdaad in mijn oorspronkelijke post aan dat het in mijn geval om "operational lease" gaat. Voor financial lease werkt Athlon wel met individuele berijdersaccounts. Maar voor O.L. Is het dus niet zo simpel als Wiebe zegt: we krijgen niet zomaar een nieuw accountje waar onze auto aan gekoppeld is. "Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar onze prio is het uitleveren van alle auto's", is de strekking van de mail die ik vandaag kreeg. Oftewel: "don't hold your breath".

Klinkt logisch - maar ik denk niet dat de mensen die dit probleem moeten/kunnen oplossen dezelfde zijn die het druk hebben met het uitleveren van auto's. Ik heb per mail duidelijk mijn ongenoegen geuit, en daar werd snel en strikt genomen netjes op gereageerd, maar tussen de regels door viel wel héél duidelijk te lezen: waar maakt u zich druk over, wat maakt dat appje nou uit, het is toch vooral informatief, meer niet. Ik hoop dat als meer mensen die remote access toch wel belangrijk vinden, ze dit ook aan Tesla laten weten..

Reken maar dat ik dit ook belangrijk vind. Tot nu toe heb ik alleen contact met Athlon. Als je mij laat weten met wie ik moet mailen bij Tesla zal ik ze dat graag laten weten