Duke-U
Member
Poll bij de Petrolhead jochies van BNR Autoshow, moet de bijtelling bevroren worden op 8%. Meederheid vindt van niet...
BNR Autoshow on Twitter
BNR Autoshow on Twitter
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Poll bij de Petrolhead jochies van BNR Autoshow, moet de bijtelling bevroren worden op 8%. Meederheid vindt van niet...
BNR Autoshow on Twitter
Kom vervelend probleem tegen - auto reageert niet op de fob - deuren gaan niet open. Model S P85 uit 2013. Staat sinds 5 dagen stil met oorspronkelijk circa 200km typical SoC. Ook tweede fob, nieuwe batterij... geen verschil. Omdat ik deze auto net verkocht heb staat hij niet meer in mijn App en nieuwe eigenaar heeft het overzetproces nog niet afgerond. Helaas kan Tesla niet meekijken omdat "het systeem er op dit moment uitligt". eMMC is maand geleden in Eindhoven vervangen - daarna geen issues gehad.
Iemand enig idee voor een oplossingsrichting??
sleutel bij voorruit houden, meen links voor onderaan.Kom vervelend probleem tegen - auto reageert niet op de fob - deuren gaan niet open. Model S P85 uit 2013. Staat sinds 5 dagen stil met oorspronkelijk circa 200km typical SoC. Ook tweede fob, nieuwe batterij... geen verschil. Omdat ik deze auto net verkocht heb staat hij niet meer in mijn App en nieuwe eigenaar heeft het overzetproces nog niet afgerond. Helaas kan Tesla niet meekijken omdat "het systeem er op dit moment uitligt". eMMC is maand geleden in Eindhoven vervangen - daarna geen issues gehad.
Iemand enig idee voor een oplossingsrichting??
Wellicht auto stil gezet op plek met veel stralingen/andere netwerken?Kom vervelend probleem tegen - auto reageert niet op de fob - deuren gaan niet open. Model S P85 uit 2013. Staat sinds 5 dagen stil met oorspronkelijk circa 200km typical SoC. Ook tweede fob, nieuwe batterij... geen verschil. Omdat ik deze auto net verkocht heb staat hij niet meer in mijn App en nieuwe eigenaar heeft het overzetproces nog niet afgerond. Helaas kan Tesla niet meekijken omdat "het systeem er op dit moment uitligt". eMMC is maand geleden in Eindhoven vervangen - daarna geen issues gehad.
Iemand enig idee voor een oplossingsrichting??
Kunnen Tesla’s ook besmet raken met COVID-19, dan?Wellicht auto stil gezet op plek met veel stralingen/andere netwerken?
Heb ervaring met de Opel Ampera en die was hier zeker gevoelig voor. Je komt rijdend op een locatie aan en bij vertrek werkt opeens je sleutel niet meer. Als je eenmaal weer op een andere locatie was werkte alles wel weer.Kunnen Tesla’s ook besmet raken met COVID-19, dan?
Wat ik nog niet begrijp is onder welke condities de 12V door de 85kWh-accu wordt geladen... Tesla service gaf aan dat je daarvoor moet rijden... maar was er bij navraag ook niet zo zeker van. Betwijfel dat..
De standaard 12V accu (C&D Technologies type AGM) is maar 33 Ah en Is dus zelfs met een klein ladertje weer snel op een behoorlijk peil. Geen booster nodig, want er is uiteraard geen old-skool startmotor...Blijkt inderdaad View attachment 533892 12V of 12V-gerelateerd probleem. 12V aangesloten op externe accu van andere auto en toen kwam langzaam systeem weer op - met een reeks van foutmeldingen. Auto blijkt ook toch 13 dagen stil te hebben gestaan en in die tijd geen connectie met Tesla te hebben gehad - verklaarbaar omdat systeem van de auto met een niet-functionerend "KPN Fon" wifi-netwerk bleek te contacten. Omdat er geen app was aangesloten zijn er ook geen - eventuele - foutmeldingen doorgegeven. Heb hier nu alleen een 12V lader (is wel erg traag) - morgen even een booster lenen en die aansluiten. Wat ik nog niet begrijp is onder welke condities de 12V door de 85kWh-accu wordt geladen... Tesla service gaf aan dat je daarvoor moet rijden... maar was er bij navraag ook niet zo zeker van. Betwijfel dat.
Volgens mij is je inschatting correct Egbert: 12V accu overleden.Heb er vandaag 6 uur lang een CTEK MXS 3.6 aan gehangen. Auto deed ook na die uren nog steeds helemaal niets - best guess lijkt dan dat de 12V het heeft begeven....
Dat ladertje heeft geen specifieke AGM stand, maar wel een ‘koud weer’ stand. Die stand doet precies hetzelfde, namelijk met 14,7 Volt laden i.p.v. met 14,4 Volt. Toch nog wel even het proberen waard; baat het niet, schaadt het ook niet. Accu lijkt inderdaad plus-que-parfait.Heb er vandaag 6 uur lang een CTEK MXS 3.6 aan gehangen. Auto deed ook na die uren nog steeds helemaal niets - best guess lijkt dan dat de 12V het heeft begeven.... morgen eerst maar eens wat langer een ander accu er aan hangen, wellicht kan service dan van afstand contact krijgen en diagnose stellen. Dank iedereen voor het meedenken. Meest waardevolle onderdeel van TMC!