Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Kom vervelend probleem tegen - auto reageert niet op de fob - deuren gaan niet open. Model S P85 uit 2013. Staat sinds 5 dagen stil met oorspronkelijk circa 200km typical SoC. Ook tweede fob, nieuwe batterij... geen verschil. Omdat ik deze auto net verkocht heb staat hij niet meer in mijn App en nieuwe eigenaar heeft het overzetproces nog niet afgerond. Helaas kan Tesla niet meekijken omdat "het systeem er op dit moment uitligt". eMMC is maand geleden in Eindhoven vervangen - daarna geen issues gehad.

Iemand enig idee voor een oplossingsrichting??
 
Kom vervelend probleem tegen - auto reageert niet op de fob - deuren gaan niet open. Model S P85 uit 2013. Staat sinds 5 dagen stil met oorspronkelijk circa 200km typical SoC. Ook tweede fob, nieuwe batterij... geen verschil. Omdat ik deze auto net verkocht heb staat hij niet meer in mijn App en nieuwe eigenaar heeft het overzetproces nog niet afgerond. Helaas kan Tesla niet meekijken omdat "het systeem er op dit moment uitligt". eMMC is maand geleden in Eindhoven vervangen - daarna geen issues gehad.

Iemand enig idee voor een oplossingsrichting??

Mijn vrouw is de laatste weken ook al twee keer met die boodschap terug binnen gekomen. Als ik dan buiten ga en op de klinken druk, gaat hij open. Ik vermoed dat hij bij lange stilstand in deze lockdown tijden, in nog een diepere slaap gaat. Tegen dat ik buiten kom is hij ondertussen wellicht toch wakker geworden. Of is het toch de druk op de klink die het hem doet?
Het valt wel op dat hij zo goed als geen phantom drain meer heeft, dus toch deep sleep? In elk geval is er iets veranderd met een of andere update.
 
Kom vervelend probleem tegen - auto reageert niet op de fob - deuren gaan niet open. Model S P85 uit 2013. Staat sinds 5 dagen stil met oorspronkelijk circa 200km typical SoC. Ook tweede fob, nieuwe batterij... geen verschil. Omdat ik deze auto net verkocht heb staat hij niet meer in mijn App en nieuwe eigenaar heeft het overzetproces nog niet afgerond. Helaas kan Tesla niet meekijken omdat "het systeem er op dit moment uitligt". eMMC is maand geleden in Eindhoven vervangen - daarna geen issues gehad.

Iemand enig idee voor een oplossingsrichting??
sleutel bij voorruit houden, meen links voor onderaan.
 
hier dus
 

Attachments

  • 7FF207DD-4163-4E72-9F9C-4426F4266F6E.png
    7FF207DD-4163-4E72-9F9C-4426F4266F6E.png
    1.2 MB · Views: 58
Kom vervelend probleem tegen - auto reageert niet op de fob - deuren gaan niet open. Model S P85 uit 2013. Staat sinds 5 dagen stil met oorspronkelijk circa 200km typical SoC. Ook tweede fob, nieuwe batterij... geen verschil. Omdat ik deze auto net verkocht heb staat hij niet meer in mijn App en nieuwe eigenaar heeft het overzetproces nog niet afgerond. Helaas kan Tesla niet meekijken omdat "het systeem er op dit moment uitligt". eMMC is maand geleden in Eindhoven vervangen - daarna geen issues gehad.

Iemand enig idee voor een oplossingsrichting??
Wellicht auto stil gezet op plek met veel stralingen/andere netwerken?
 
Blijkt inderdaad
IMG_1134.jpeg
12V of 12V-gerelateerd probleem. 12V aangesloten op externe accu van andere auto en toen kwam langzaam systeem weer op - met een reeks van foutmeldingen. Auto blijkt ook toch 13 dagen stil te hebben gestaan en in die tijd geen connectie met Tesla te hebben gehad - verklaarbaar omdat systeem van de auto met een niet-functionerend "KPN Fon" wifi-netwerk bleek te contacten. Omdat er geen app was aangesloten zijn er ook geen - eventuele - foutmeldingen doorgegeven. Heb hier nu alleen een 12V lader (is wel erg traag) - morgen even een booster lenen en die aansluiten. Wat ik nog niet begrijp is onder welke condities de 12V door de 85kWh-accu wordt geladen... Tesla service gaf aan dat je daarvoor moet rijden... maar was er bij navraag ook niet zo zeker van. Betwijfel dat.
 
Last edited:
Wat ik nog niet begrijp is onder welke condities de 12V door de 85kWh-accu wordt geladen... Tesla service gaf aan dat je daarvoor moet rijden... maar was er bij navraag ook niet zo zeker van. Betwijfel dat..


Ja want als je rijdt dan draait de dynamo :rolleyes:

Tot een 5% SoC van je HV batterij wordt de 12V batterij altijd bijgeladen. Zodra je lager dan 5% komt niet meer dit om je HV pack te beveiligen op totale ontlading.

Aantal oorzaken van een lege 12V batterij:

-Kapotte DC/DC converter (lees: kapotte fuse)

-Of je 12V accu is gewoon spontaan overleden.

Zijn nog wel meer oorzaken maar dit komt naar mijn idee het vaakst voor.

Als je na het opstarten de auto weer tot leven hebt moet je DC/DC converter het volledig over kunnen nemen, sterker nog als je de 12V accu los maakt zodra de auto wakker is (bijv de radio aan staat) moet het systeem gewoon blijven 'draaien'. Zoniet verwacht ik een kapotte DC/DC converter of de fuse.

Edit: doet de airco het wel? Koude en warme lucht?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg
Blijkt inderdaad View attachment 533892 12V of 12V-gerelateerd probleem. 12V aangesloten op externe accu van andere auto en toen kwam langzaam systeem weer op - met een reeks van foutmeldingen. Auto blijkt ook toch 13 dagen stil te hebben gestaan en in die tijd geen connectie met Tesla te hebben gehad - verklaarbaar omdat systeem van de auto met een niet-functionerend "KPN Fon" wifi-netwerk bleek te contacten. Omdat er geen app was aangesloten zijn er ook geen - eventuele - foutmeldingen doorgegeven. Heb hier nu alleen een 12V lader (is wel erg traag) - morgen even een booster lenen en die aansluiten. Wat ik nog niet begrijp is onder welke condities de 12V door de 85kWh-accu wordt geladen... Tesla service gaf aan dat je daarvoor moet rijden... maar was er bij navraag ook niet zo zeker van. Betwijfel dat.
De standaard 12V accu (C&D Technologies type AGM) is maar 33 Ah en Is dus zelfs met een klein ladertje weer snel op een behoorlijk peil. Geen booster nodig, want er is uiteraard geen old-skool startmotor...
 
Heb er vandaag 6 uur lang een CTEK MXS 3.6 aan gehangen. Auto deed ook na die uren nog steeds helemaal niets - best guess lijkt dan dat de 12V het heeft begeven.... morgen eerst maar eens wat langer een ander accu er aan hangen, wellicht kan service dan van afstand contact krijgen en diagnose stellen. Dank iedereen voor het meedenken. Meest waardevolle onderdeel van TMC!
 
Heb er vandaag 6 uur lang een CTEK MXS 3.6 aan gehangen. Auto deed ook na die uren nog steeds helemaal niets - best guess lijkt dan dat de 12V het heeft begeven.... morgen eerst maar eens wat langer een ander accu er aan hangen, wellicht kan service dan van afstand contact krijgen en diagnose stellen. Dank iedereen voor het meedenken. Meest waardevolle onderdeel van TMC!
Dat ladertje heeft geen specifieke AGM stand, maar wel een ‘koud weer’ stand. Die stand doet precies hetzelfde, namelijk met 14,7 Volt laden i.p.v. met 14,4 Volt. Toch nog wel even het proberen waard; baat het niet, schaadt het ook niet. Accu lijkt inderdaad plus-que-parfait.