You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In het begin heeft Tesla in de US een probleem gehad omdat de supplier het niet bij kon benen met chrome strips.. Tja, daar zit je dan met auto's die 99% af zijn.Blijft toch wel apart dat een auto, zelfs een Tesla, uit tienduizenden onderdelen bestaat die allemaal op voorraad moeten zijn als de auto wordt gemaakt, maar dat dat trivale rode stukje plastic met een paar metalen pennen erin zo'n onoverkomelijk logistiek probleem lijkt te zijn.
Ik heb de mijne ook uitgeleend, maar wil binnenkort naar een vriend in Groningen (>200km enkele reis + obligatoire proefritjes) die alleen een rode aansluiting in zijn garage heeft. Ik regel wel wat (geen zorgen, Robert ;-D) maar het blijft suf. Een paar dagen later nazenden is één ding, maar "eind van het jaar" is eigenlijk onacceptabel, toch?
NIET DOEN! In de adapter van Tesla zit een codering die aan geeft hoe veel A er geladen mag worden met die adapter.volgens mij hebben ze in de eerste productiereeks ondervonden dat de rode stekker bij het laden op 16A zeer heet werd. en zijn er nu aanpassingen gebeurd in matrijs of materialen.
ik denk dat je beter de tesla aansluiting gewoon er af knipt en er een degelijke Mennekes stekker aan zet (zo stonden ze ook te laden in het service center van Brussel)
dan kun je nog altijd een verloopstukje maken naar een gewoon stopcontact.
Nee, juist niet. Want als je dan weer een adapter maakt naar een reguliere schuko ga je met 16A laden over een "normale stekker". Hoewel dat volgens de specs zou mogen wordt dat bloedheet, daarom zijn de Roadster en Model S beide op 13A gelimiteerd op een normaal stopcontact, anders smelt die echt weg.waarschijnlijk is het geheel minder mooi, maar misschien iets veiliger.
En inderdaad is men hier nu in Tilburg mee bezig. Maar pas nu ik er om vroeg, nadat ik deze oplossing hier las.Ik denk nu dat iemand in Tilburg dit - as we speak - voor mij aan het uitpionieren is...
Wel graag incl. een 230V verloopstukje dan.
Als dat verknippen maar goed afloopt...Deze discussie hoort vast in een ander draadje thuis, maar dat lost zich vanzelf op.
En inderdaad is men hier nu in Tilburg mee bezig. Maar pas nu ik er om vroeg, nadat ik deze oplossing hier las.
Dankzij Widodh zie ik af van het 230V verloopstukje en heb gewoon een tweede UMC gevraagd. Kan ik er eentje (laten) verknippen en een 400V 3-fase steker erop monteren en heb de andere (ongeschonden) dan nog voor 230V laden.
De verknipte krijgt Tesla dan terug bij het leveren van het adaptertje. Kunnen ze er nog anderen blij mee maken.
Deze discussie hoort vast in een ander draadje thuis, maar dat lost zich vanzelf op.
Dinsdagavond 26/11 kom ik toe in Parijs. (Saint-Lazare, Gare) Als je daar ook bent en iets wilt gaan eten... Laat me iets weten.Haal zelf de Model S ook op 18 november op en ga ook over twee weken naar Parijs.
Heb je niet nodig,Aan de S-eigenaren:
Hoeveel dagen vantevoren kregen jullie en kopie van het kentekenbewijs (om 'm te kunnen verzekeren)?
Krijg zojuist een tweede UMC aangeboden voor de helft van de prijs (€ 250,00 ofzo) om die zelf te kunnen verkloten.En inderdaad is men hier nu in Tilburg mee bezig. Maar pas nu ik er om vroeg, nadat ik deze oplossing hier las.
Dankzij Widodh zie ik af van het 230V verloopstukje en heb gewoon een tweede UMC gevraagd. Kan ik er eentje (laten) verknippen en een 400V 3-fase steker erop monteren en heb de andere (ongeschonden) dan nog voor 230V laden.
De verknipte krijgt Tesla dan terug bij het leveren van het adaptertje. Kunnen ze er nog anderen blij mee maken.
OK, een praktische dan: zo ziet parkeren in Amsterdam eruit. :frown:Mag ik iedereen verzoeken foto's te plaatsen van zijn pas geleverde auto? Ik moet nog een dikke maand!
Ik gebruik de rode stekker wel eens in het weekend maar dat gaat echt perfect. Laad ongeveer 50km per uur en wordt absoluut niet warm. Als je niet meer dan 3x16A wilt laden heb je eigenlijk geen laadpaal nodig.volgens mij hebben ze in de eerste productiereeks ondervonden dat de rode stekker bij het laden op 16A zeer heet werd. en zijn er nu aanpassingen gebeurd in matrijs of materialen.
ik denk dat je beter de tesla aansluiting gewoon er af knipt en er een degelijke Mennekes stekker aan zet (zo stonden ze ook te laden in het service center van Brussel)
dan kun je nog altijd een verloopstukje maken naar een gewoon stopcontact.
waarschijnlijk is het geheel minder mooi, maar misschien iets veiliger.
Mijn dochter heeft nu twee keer gehad dat de gordel midden achter zich langzaam aanspant tot ze het echt benauwd begint te krijgen. Losklikken en opnieuw aandoen lost dat op. Inderdaad wel een idee om dat ook even aan Tesla te melden :smile:Tijdens mijn eerste weekend tripje door het land met de familie bleef de veiligheidsgordel van de bijrijder ineens vastzitten. Rolt niet meer op of af. Te kort om vast te doen en dus onbruikbaar. Na wat gemopper toch maar rustig naar huis gereden. Vandaag gebeld met Tesla service, moet even langskomen in Tilburg of Amsterdam.
Iemand anders al een dergelijk probleem gehad?
Ze kunnen wel handmatig ingeklapt worden, hè. Doe ik structureel in dit soort situaties. Ik denk dat het maanden zou duren voordat Tesla een nieuwe spiegel in de juiste kleur heeft - nog los van de kosten en het gedoe.OK, een praktische dan: zo ziet parkeren in Amsterdam eruit. :frown:
Ik heb eens lopen zoeken naar auto's die even breed zijn, maar de Quattroporte, Panamera en S-klasse komen geen van alle aan de breedte van de Model S. Ja, een Rolls-Royce Phantom, die is breder, wel 3 cm.
Ik hoop dat die inklapspiegels achteraf ingebouwd kunnen worden...
Ze kunnen wel handmatig ingeklapt worden, hè. Doe ik structureel in dit soort situaties. Ik denk dat het maanden zou duren voordat Tesla een nieuwe spiegel in de juiste kleur heeft - nog los van de kosten en het gedoe.
- - - Updated - - -
Vraagje aan de Athlon rijders: ik krijg net een mailtje van een bedrijf "Mobile RED", dat ze in opdracht van Athlon bij mij nog een "SCM-klasse 4 volgsysteem" in willen bouwen. Hebben jullie dat ook (mailtje en/of third party volgsysteem)?
Ze kunnen wel handmatig ingeklapt worden, hè. Doe ik structureel in dit soort situaties. Ik denk dat het maanden zou duren voordat Tesla een nieuwe spiegel in de juiste kleur heeft - nog los van de kosten en het gedoe.
Mij volledig onbekend. Maar misschien krijg ik nog mail, zodra ik mijn auto heb. Vanuit Athlon is hierover nooit iets naar mij gemeld. Je kunt je auto tocht volgen vanuit je Tesla App? En wie draait op voor de kosten van dit grapje?
Ik hoop eigenlijk dat ze alleen twee motortjes moeten inbouwen en wellicht wat aan de software aanpassen. Ben ik naïef?
Remote access via de app wel. Maar daarmee blokkeer je niet dat Tesla je auto remote kan monitoren. Die gebruiken niet hetzelfde "kanaal" als de app.Een Tesla-opgeleide dief (of een vreemdgaande echtgenoot) kan op het touchscreen de GPS-locatie op de app uitzetten.
Samen komen we verder!
Ik heb mijn rode adapter gisteren ook op de post gedaan naar een mede-forummer. Mijn collega heeft er nog een en die delen we dan wel. We gebruiken die adapter overigens amper.
...Gaaf dat mensen zo met elkaar kunnen en willen omgaan, in een tijd waarvan men soms zegt dat het alleen nog maar om individuen gaat!
Dat is inderdaad heel erg leuk, een beetje internet zoals het vroeger was (Opa spreekt). De Tesla verbind mensen in hun gemeenschappelijke passie. Ik vermoed wel dat dezelfde passie en intimiteit er niet meer is als we bij de Model E zijn aangekomen. Hoeveel posts zou dit draadje dan hebben :tongue:
karlvhilst;493985Ik moet n.l. het "roze DIV" formulier van Tesla (of "partner") krijgen of de invulgegevens.. I zanik er nu al weken en dagen over.. 4 werkdagen voor aflevering: nog steeds niets.... Normaal is de aflevering van mijn wagen nu maandag.. maar het loopt serieus mank wat aanvraag nieuwe nummerplaat (en verzekering) betreft... Ik hou m'n hart dus vast... [/QUOTE said:Karl,
Het gaat hier over een nieuw bedrijf dat nogal wat katten te geselen heeft en inderdaad op administratief vlak nog niet de ervaring en soepelheid heeft om strakke procedures elders (vb. DIV) juist in te schatten.
Zelf heb ik voor mij neigen dossier de inschrijving door Tesla laten afhandelen. Ik heb hiertoe simpelweg een kleefetiket van mijn huidige verzekeraar doorgestuurd naar DS. De inschrijving is correct gebeurd - weliswaar op het laatste moment-, maar door de krappe timing heb ik pas mijn nummerplaatcombinatie avond voor levering ontvangen. Kon dus niet met geldige groene kaart auto afhalen. Ook subrogatiekwijtschrift nodig voor mijn kredietdossier was -ondanks herhaalde belofte- achtergebeleven in Tilburg en lag niet ter beschikking in Brussel.
Dat in Belgie de verzekeringsbemiddelaar gehouden is om de aanvraag tot inschrijving in zijn eigen dossiers bij te houden en hij hierop gecontroleerd kan worden, was er ook onbekend. Het is allemaal ergerlijk, maar heb wel de indruk dat het personeel van Tesla bereid is om bij te leren en hun procedures aan te passen. Dat in deze pioniersperiode van alles mis kan gaan, is een realiteit waar je niet buiten kan.