Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nog 13 dagen
Nog twee dagen.
nog max. 12 dagen, 5 uur, 59min, en 30 sec.
of 293 uur
of 17639 min.
of 1058380sec.
Nog 5 minuten, dan is de auto hopelijk opgewarmd en ga ik onderweg naar hotel van der Valk in Houten.

Yeah, dit forum begint daardoor de allures te krijgen van een veredelde bol.com :wink:

En ik dacht mij te herinneren dat Fisker intussen bij de Chinezen terechtgekomen is.
Het zou wat zijn als je je Model S op bol.com kon bestellen. Zou wel bizar zijn.
 
Dinsdagavond 26/11 kom ik toe in Parijs. (Saint-Lazare, Gare) Als je daar ook bent en iets wilt gaan eten... Laat me iets weten.
Ik kom pas woensdagavond of donderdagmiddag aan. Ben je er dan nog?

Wist ik niet, goede tip! Even kijken of ik zo'n kaartje kan ophalen als ik in de buurt van het loket ben. Ook handig voor volgende bezoeken.

Er zijn 1100 EV laadpalen van Autolib in Parijs. Het is mij alleen niet duidelijk of wij daar ook met onze Tesla Model S kunnen laden omdat ze vooral Type 1 & 3 ondersteunen. Ze hebben misschien ook een gewone domestic plug? TBC ter plaatsen: http://www.paris.fr/pratique/deplac...rge-electrique/rub_381_stand_107767_port_1199
Met een schuko laden lijkt me wel erg langzaam. Hoop dat iemand binnenkort kan bevestigen dat een type 2 - type 3 verloopkabel werkt, dan is het wellicht de moeite waard deze aan te schaffen. Zie ook de discussie hier: Can a Model S charge at Autolib Stations (Paris, France) ? - Page 2
 
nee geen model s bestellen op bol.com dan word hij waalwijk uit een schap gehaald door polen (bol.com logistiek zit hier) en door tnt afgeleverd! dan krijg je nog meer problemen met schade en zo :)

peter hoe laat moet ik vrijdag worstenbrood klaarleggen? ik ben zo i zo eerst lunchen dus weet niet of ik alles ga halen!

deze ochtend: 2 graden boven nul, ijs op de voorruit app openen temp naar vol 5 minuten later auto lekker warm ramen ontdooit, ik stap in pak een krabber en help mijn vrouw om haar auto schoon te krabben :( nu die seat nog inruilen dus
 
Nog 5 minuten, dan is de auto hopelijk opgewarmd en ga ik onderweg naar hotel van der Valk in Houten.

En bedankt, vriend! :biggrin:

- - - Updated - - -

nog max. 12 dagen, 5 uur, 59min, en 30 sec.
of 293 uur
of 17639 min.
of 1058380sec.

Frankie nog éven volhouden. Je haalt 't wel. De laatste loodjes. Probeer andere dingen te doen. Dat helpt. Werken ofzo? :biggrin:
 
Klopt het inderdaad dat Tesla een oplaadkaart van Blue Motion meelevert?

Niet Blue Motion maar The New Motion (thenewmotion.com), helaas niet zonder een paar kanttekeningen:
- Mijn kaart werkt nog niet (niet duidelijk waarom, geen haast voor mij want ik heb nog drie andere van TNM die wel werken)
- TNM zelf heeft voornamelijk oplaadpunten van het type "lolo" staan, die max. 1-fase 16A laden (maar de TNM kaart geeft ook toegang tot andere netwerken die wel snellere laders hebben)
- Op de lolo's moet je die 16A elke keer instellen (anders blijft hij op 6A hangen), volgens widodh (die ik nog nooit op onjuiste info heb kunnen betrappen) vanwege gebrek aan standaardisatie van de Model S. Dit ligt dus niet aan TNM, maar aan Tesla, hoewel andere laadstations hier blijkbaar wel mee om kunnen gaan.

 
Last edited:
Niet Blue Motion maar The New Motion (thenewmotion.com), helaas niet zonder een paar kanttekeningen:
- Mijn kaart werkt nog niet (niet duidelijk waarom, geen haast voor mij want ik heb nog drie andere van TNM die wel werken)
- TNM zelf heeft voornamelijk oplaadpunten van het type "lolo" staan, die max. 1-fase 16A laden (maar de TNM kaart geeft ook toegang tot andere netwerken die wel snellere laders hebben)
- Op de lolo's moet je die 16A elke keer instellen (anders blijft hij op 6A hangen), volgens widodh (die ik nog nooit op een onjuiste info heb kunnen betrappen) vanwege gebrek aan standaardisatie van de Model S. Dit ligt dus niet aan TNM, maar aan Tesla, hoewel blijkbaar andere laadstations hier wel mee om kunnen gaan.


En als ik me niet vergis moeten die kaarten van "The New Motion" nog geactiveerd worden. Je kan er dus niet direct mee opladen.
En ik heb me net een 'Blue Corner' kaart besteld voor opladen in België.
 
Ik moet bekennen dat ik pas sinds heel kort weet dat Tesla een laadpas meelevert (dat maakt het nog vreemder dat er geen Mennekes bij zit). Waar staat dat eigenlijk op de website? Voor mezelf had ik al een kaart besteld zonder abbo, maar verwacht die weinig te gebruiken, want ik maak niet vaak lange ritten dwars door het hele land. Is die Tesla kaart nodig om de suprchargers in de toekomst te gebruiken?

Het is een New Motion kaart met een Tesla-fotootje en logo erop, maar voor zover ik kan nagaan, verschilt hij in niets van de twee Ampera-passen en een "witte" pas die ik van New Motion gebruik. Ik gebruik gewoon de drie laatste passen om de Tesla te laden.
De superchargers hebben helemaal geen pas nodig volgens mij. Ik heb er tenminste niets over gezien in enige instructie of beschrijving van de superchargers. De auto wordt gewoon herkend via de laadkabel, neem ik aan.

- - - Updated - - -

En als ik me niet vergis moeten die kaarten van "The New Motion" nog geactiveerd worden. Je kan er dus niet direct mee opladen.
Dat klopt, daarvoor moet je naar de lovetoload.com website. Je kan daar ook alvast een kaart aanvragen. Ze zijn gratis en dan kan je hem al geactiveerd hebben als je de auto ophaalt. Het kan sowieso geen kwaad om er meer dan een te hebben, en zolang je de kaarten op dezelfde account zet, houd je toch alles op dezelfde rekening.
En het doodt misschien weer een beetje de tijd van het wachten. ;-)
 
Thimo, Gefeliciteerd! Welke kleur hebben jullie? Ik hoop dat ik m een keer in Arnhem rond zie rijden: zo mooi...
Einde jaar ben ik aan de beurt... dan komt er een donkerblauwe/tan bij in Arnhem.

Dank je. We hebben een donkergrijze op de standaard 19" velgen en met open dak. Hij is in het echt, in het dagelijkse leven, nog veel mooier dan ik me kon herinneren van de testrit of wat je kunt afzien van foto's. Wat een supergave wagen.
 
Mijn dochter studeert in Leuven, en die haal/breng ik zo af en toe wel eens ;) Begrijp ik dat Kinepolis Leven een goede laadplek heeft?
Dat weet ik niet. Maar op de parking van het station in Leuven kan je wel opladen (http://www.b-parking.be/info/nl/faciliteiten/opladen/164-oplaadfaciliteiten). En er is nog een Blue Corner laadpunt voor het stadskantoor op het Professor Van Overstraetenplein. Dat is het laadpunt waar Mik bedoelt.

Trouwens van Heverlee tot Leuven zou wel in 1 charge moeten lukken, Mik. Dat is bijna zo erg als ICE'n ;-)