Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een S85 met 19" velgen, het valt mij op dat de auto op hoge snelheden (120+) niet zo stabiel is, in de zin dat de auto heel lichtjes heen en weer schuift, je merkt er heel weinig van, maar het is toch irritant, gisteren ook nog mijn BMW 545i uit 2004 gereden, met 285/25/20 banden achteren en 245/30/20 voren, maar op hoge snelheden snelweg rijdt de wagen super comfortabel. Merken andere mensen dit ook met hun 19"ers?
 
Ik heb een S85 met 19" velgen, het valt mij op dat de auto op hoge snelheden (120+) niet zo stabiel is, in de zin dat de auto heel lichtjes heen en weer schuift, je merkt er heel weinig van, maar het is toch irritant, gisteren ook nog mijn BMW 545i uit 2004 gereden, met 285/25/20 banden achteren en 245/30/20 voren, maar op hoge snelheden snelweg rijdt de wagen super comfortabel. Merken andere mensen dit ook met hun 19"ers?
Wat ik wel weet is dat mijn auto stukken beter reed nadat ik bij Tesla had geklaagd over trillingen in het stuur bij dergelijke snelheden, en zij een flinke misalignment in de wielen constateerden.
 
Ik heb een S85 met 19" velgen, het valt mij op dat de auto op hoge snelheden (120+) niet zo stabiel is, in de zin dat de auto heel lichtjes heen en weer schuift, je merkt er heel weinig van, maar het is toch irritant, gisteren ook nog mijn BMW 545i uit 2004 gereden, met 285/25/20 banden achteren en 245/30/20 voren, maar op hoge snelheden snelweg rijdt de wagen super comfortabel. Merken andere mensen dit ook met hun 19"ers?

kan dat te maken hebben met de brede wielbasis, waardoor je last hebt van de spoorvorming in de weg?
 
Ik stond pas naast zo'n fiat bij de oprit van de A5, een hoop herrie en gerammel naast me maar ik heb hem niet meer gezien :smile:.

Mijn buurman heeft ook zo'n rommelende herriebak, een Austin... o nee, Aston. Een Vantage. Maar ik zag het ding al een paar weken niet meer. Wat blijkt: hij heeft hem verkocht - verbruikte te veel - en krijgt in de derde week van december een Zoë!! Van een Aston naar een Zoë, da's een moedige stap. De Tesla had hij ook nog overwogen, maar die kon dit jaar niet meer geleverd worden.

- - - Updated - - -

Ik heb een S85 met 19" velgen, het valt mij op dat de auto op hoge snelheden (120+) niet zo stabiel is, in de zin dat de auto heel lichtjes heen en weer schuift, je merkt er heel weinig van, maar het is toch irritant, gisteren ook nog mijn BMW 545i uit 2004 gereden, met 285/25/20 banden achteren en 245/30/20 voren, maar op hoge snelheden snelweg rijdt de wagen super comfortabel. Merken andere mensen dit ook met hun 19"ers?

Ik heb met de 21 inch-velgen geen enkele last van weglopen in sporen, niet op zomer- en niet op winterbanden.
 
Last edited:
De Tesla reageert inderdaad anders dan mijn andere auto's op dezelfde stukken weg met spoorvorming.

Vergeet ook niet dat een voertuig dat aërodynamisch heel goed is vormgegeven ook meer hinder van variaties in de windsterkte heeft. Een uitstekend aërodynamisch vormgegeven lichaam zoekt continue de minste weerstand op en dat merk je in extra bewegingen in de koets. Ik doe iets met extreem gestroomlijnde fietsen (VeloTilt) en daar is dit gegeven een 'major concern'.
Een slecht gevormde auto, en dat zijn de meesten, trekt zich van windsterktevariaties veel minder aan. Deze auto's raggen er gewoon doorheen.
 
Voor mij ook aflevering op 2 december en wel om 14.00 uur te Tilburg.

Zoals beloofd neem ik een gebakje mee voor de Tesla crew, ik raad iedere forummer mij hierin te volgen.......wie weet hoe hard we ze nog nodig hebben.

Gaaf!!
Ik hoor morgen vd DS wanneer mijn auto geleverd gaat worden. Dan krijgt hij nieuwe informatie.
Mbt gebak hier kan ik me wel in vinden!
 
Mijn verzekeringsagent wist mijn nummerplaat al.

1-FWO 458
kan er niet onmiddellijk iets mee bedenken
staat blijkbaar voor: fonds wetenschappelijk onderzoek (Vlaanderen)
iemand leuke ideetjes?
nu nog bericht afwachten van mijn DS dat de fysieke nummerplaat in Brussel is en dat auto ook terug uit Tongeren aangekomen is.

normaal nog 2days 17:36:42
 
Ben vandaag na een zakelijk afspraak in de buurt toch maar eens gaan kijken in Tilburg ter (verdere) verhoging van de voorpret. Er stond een flinke hoeveelheid S'en. Een vriendelijke medewerker die buiten even stond te roken wilde desgevraagd op basis van mijn VIN wel even kijken of mijn auto al aanwezig was voor assemblage. Dit was nog niet het geval. Bij het wegrijden reed ik achter een oplegger met 3 S'en die richting Amsterdam ging. 1 x zwart, 1 x dolfijngrijs en 1 bruine met grijs 21 inch wiel. Fraaie combi de laatste. Misschien voor 1 van de forumleden die morgen of overmorgen gaat ophalen?:)