Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Rsv: wat een "intelligente positieve mensen" lopen er toch in dit landje rond...... Vraag me af wat deze lui zouden zeggen als ze letterlijk konden zien wat de energie en opbrengsten, door hard werkende mensen als jij, voor hun allemaal mogelijk maakt. laat ze je ramen maar wassen de volgende keer als je bij het stoplicht staat en beloon ze met een stukje burning rubber
 
Ik heb heb zulke fijne vrienden op Twitter. Een greep uit de reacties op een tweet van mij over een tankbeurt met de MS bij Fastned.

Heb je ze wel netjes bedankt voor hun bijdrage aan jouw Model S? ;-) Ik moet zeggen dat ik nog geen enkele serieus negatieve reactie heb gehad. Niet via Twitter en zeker niet in het echte leven. Eerder het tegenovergestelde.
 
Heb je ze wel netjes bedankt voor hun bijdrage aan jouw Model S? ;-) Ik moet zeggen dat ik nog geen enkele serieus negatieve reactie heb gehad. Niet via Twitter en zeker niet in het echte leven. Eerder het tegenovergestelde.

heb inmiddels geleerd niet meer te reageren op dit soort hatetweets. Olie op het vuur... Hun probleem komt voort uit een diepgewortelde haat tegen windenergie. En laat ik nou dat soort projecten doen. En daarom ook vaak de publieke arena moet betreden in allerlei (politieke) discussies. En lui als ik bij hun als rode lap op een stier werken. Tsja, dan is je Model S vanzelf een keer aan de beurt... Misschien moet ik ze een proefrit aanbieden :)
 
Beste Frank, ongelofelijke smaakmaker van dit onvolprezen forum,

Ik begrijp je volkomen. Het valt me op dat veel "oudgedienden" minder reageren en een nieuwe generatie opstaat. De oudgedienden hebben hun Model S en weten alles al, de nieuwkomers hebben terecht alle vragen die wij hadden maar al lang gesteld hebben en gemeenschappelijk beantwoord of gefantaseerd/gespeculeerd hebben. Vooral dat laatste.

We hebben de auto's gereserveerd vanaf een video en wat foto's. Proefrit? Kleuren zien? No way. Geld stoppen in een onzeker avontuur dat een Apple waardige hype kreeg terwijl wij er al in waren gestapt. De frontiers. De eerste gekken die dit aandurfden en lotgenoten troffen op dit forum die onzekerheden probeerden weg te nemen, vragen beantwoorden waar men kon of soms de antwoorden gaven aan Tesla, of daar rechtstreeks gingen halen. Andere tijden.

Nu is Tesla hier. Kan je de auto's zien, kan je de kleuren zien, proefrijden. Kun je mensen van Tesla spreken en een antwoord krijgen. Een andere tijd. Dezelfde vragen blijven. Opladen? Fiscaliteit? Levertijd? Hoe werkt dit? Geruchten.

Echter, sinds mijn levering wordt dit forum voor mij een beetje een déjà vu. Seen it, read the book, have the t-shirt.

Ik spreek daarbij geen enkel waarde-oordeel uit want vragen zijn vragen en die moeten beantwoord worden. Maar voor mij is een andere generatie opgestaan die dit forum gebruikt waarvoor het is bedoeld: vragen en informeren. Ik voel me alleen minder deel van die generatie omdat ik qua Tesla Model S al een ouwe lul ben (niet alleen qua MS by the way ;-). Ik herken je gevoel Frank, op mijn manier.

Afscheid nemen is het niet. Iedere week F5 ik het forum nog wel even maar skip veel omdat dat stadium voorbij is. Dat F5'en blijft denk ik wel.

Wel zou ik het ongelofelijk leuk vinden met een ieder van jullie -oud én nieuw - in contact te blijven. Met sommigen ben ik dat een beetje, het idee van een rally of een jaarlijkse get-together vind ik super en ben ik zeker bij. Juist omdat er, ondanks de diverse pluimages, relaties gesmeed zijn. Als ik aan die happenings kan bijdragen: say the word, graag!

Frank, dank voor je fantastische bijdragen zonder welke dit forum een stuk saaier was geweest. Ik ben soms vroeg opgestaan of laat naar bed gegaan om weer een 1.000ste post van je te bekijken. Super. Je garage, je kabelhouder, je rode accenten en nep tattoo's. Je bent een complete freak maar wel een van de leukste soort. Ik ga ook op een lager pitje maar heb nog wel een klein verrassing voor jullie morgen.

XFrank: GROTE DANK!
Wiebe, mooie verwoording van een gevoel dat mij ook de laatste tijd bekruipt. Hoewel ik niet veel gepost heb is het lezen van het forum toch het afgelopen jaar een dagelijkse gewoonte geworden. Een constante bron van nuttige en minder nuttige maar soms zeer vermakelijke informatie. XFrank en jij (e.v.a.) hebben hebben daar zeer aan bijgedragen. Dank daarvoor! Ik rijd nu ruim 2 maanden in mijn dolfijngrijze smooth and silent killer rond en ieder ritje blijft een plezier. Ik hoop dat je net zo van je nieuwe speeltje gaat genieten als wij XFrank, ik vrees alleen dat je naast het forum er een nieuwe verslaving bij krijgt. Dat kan een zware wissel trekken op vrouw en kinderen. Enige remedie is hen deelgenoot te maken van je multicoat red getinte probleem: laat ze er zo snel mogelijk ook in rijden! Dan hoef je niks meer uit te leggen.
Rally/bijeenkomst lijkt me een mooi plan, het succes van de launch party bij Jetje toonde al aan dat er waarschijnlijk veel belangstelling is. Misschien is zo'n fysieke bijeenkomst ook wel een goede manier om het elektrisch rijden nog verder te propageren en om de verbetering van laadinfrastructuur in Nederland onder de aandacht te brengen.
 
Wiebe, Frank, schrijf de oudgedienden en dit forum niet te snel af.

Het is nu even een hectische twee maanden, met dagelijks tientallen afleveringen en dus de bekende posts van nieuwe ongedurige en daarna blije Tesla-fans. En dan komen inderdaad wel eens vragen voorbij die tijdens de vorige 12.500 posts al eens gesteld zijn. Maar er is niks mis mee elkaar te kunnen helpen, zelfs als het antwoord al eerder eens is gegeven.

Vanaf januari zal het rustiger worden, als de stroom aflevering afneemt, en dan zal het weer meer gaan over het uitwisselen van ervaringen. Er is nog zoveel te beleven rond onze auto's, van software updates tot nieuwe Supercharger-locaties en van Model S-tips en -trucs tot Tesla-meetings. En soms ook gewoon wat geklets.

Ik heb al 6000 km achter de rug in mijn auto, maar geniet nog steeds van het forum, en denk hier nog jaren te zullen rondhangen. Tesla is voor mij meer dan een auto.
 
Belangrijke mededeling.

Beste vrienden van dit forum.
Samen hebben we toffe, maar ook moeilijke momenten gekend. maar steeds hebben we elkaar gesteund en geholpen waar we konden.
Het was uitkijken naar de eerste leveringen in de US. Wachten op de EU prijzen. Dan waren er de testritten, de aankondigingen van Elon.
Dan schoten de aandelen weer als een raket de hoogte in. Of zaten we te smachten naar het verschijnen van de "finalize" knop. Daarna waren we gefixeerd op de verschillende statussen in onze "my Tesla" omgeving.
Toen kwamen de eerste leveringen er aan en begonnen we boten te traceren.
We kwamen toen in de ban van de "delivery windows" en hoe flexibel deze wel waren.
ieder van ons had wel zijn eigen manier van inbreng op dit forum of zijn eigen specialiteit?
Ikzelf heb de 15 lange maanden opgevuld met onnozelheden en visualisaties. de duizendtallen van de posts voor mijn rekening proberen krijgen.
tussendoor mijn garage verbouwd, stickers ontworpen, kabelhouders ontworpen en geproduceerd.
De uren die ik op dit forum heb rondgehangen zijn eindeloos en ik moet eerlijk toegeven dat mijn werk er bij momenten heeft onder geleden.
Deze manier om aan een auto te komen wil ik eigenlijk niet meer meemaken. maar wat voorbij is, is voorbij. Een dankwoordje aan mijn echtgenote en mijn gezin is hier ook wel op zijn plaats.
Ze hebben afgezien met mij.
De tijd is nu gekomen dat we elkaar los moeten laten, we gaan elkaar een tijd niet meer horen of zien denk ik. Ik hoor velen de vraag stellen, wat is er? wat hebben we misdaan?
het antwoordt is: niets hebben jullie misdaan, maar ik ga morgen eindelijk mijn auto halen!
Straks ga ik een flesje kraken om niet de ganse nacht naar de klok te kijken...

Ps: als ik toch terug op het forum kom is dat waarschijnlijk omdat er iets mis is met de auto, of omdat ik iets niet weet. Of omdat ik iets wil delen met jullie, of omdat de auto moet opladen en ik niet kan rondrijden, of misschien als ik leuke foto's heb genomen. Of omdat ik dit gewoon niet meer kan missen.

Het gaat jullie goed!
Xfrank


Hei Frank,

het forum zonder jou zal nooit meer hetzelfde zijn.

bedankt voor al die goeie momenten dat je mij zo hebt doen lachen!!
En voor je aanstekelijk optimisme, ook toen je vorige zaterdag nog vergeefs naar je auto zocht in zaventem..

heel veel plezier morgen! Een mijlpaal in je leven en geloof me, na 1 week is het verlangen om weer te gaan rijden enorm. En dan nog even forumlezen

geniet van je rode s!
En wie weet, tot een eerste dinsdag...
 
Sinds gisteren eerste kilometers gemaakt. In de nacht publiek geladen maar toen kon ik de app niet gebruiken dus niet opgemerkt. Nu twee publieke palen geprobeerd en op beide laad ie maar met 230V terwijl ik 400V verwacht :( 40 km/hr is dan wel weer best netjes. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Lijkt alsof ie maar 1 fase pakt. Iemand in Amsterdam met rode stekker om 3 fase mobile charger te testen? Was er niet iemand met kapotte fase in lader?

Dat waren Arthur en ik. Maar dan gaat dat wel gepaard met een foutmelding op het dashbord.
 
Ik kan dit hoesje aanbevelen: Abstract Ocean

Thanks for the plug. I had quite a surge of orders from NL and NO last night, so I guess this is why! If there's any other requests (colours, other widgets) PM me, I'm always open to ideas, and I hope you agree that the shipping is as reasonable as it can be. Some items (i.e. the USB rotators) force me to send it as a package, which increases the shipping cost a little, but the FobPockets are nice and flat :)
 
Toch straf dat ze dat de dag zelf pas zien. Dat is echt wel wachten tot het laatste moment en te kijken of die container er toch niet gaat doorkomen.
Voor de Belgen zit er nog transport naar België tussen, dus ik neem aan dat die het wel vroeger gaan doorhebben.
Ik ga me straks toch eens langs het Service Center begeven om eens te zien of hij er al staat.

Zie een van mijn vorige posts over de risico's die ze nemen en wat de prijs is die ze daar voor betalen (en hun klanten)
Maar ik vind het echt niet kunnen dat dit pas de dag van aflevering gemeld wordt. Klanten hebben een vrije dag genomen, hun auto al verkocht, de halve vriendenkring gemobiliseerd voor een demo ritje die avond, etc. etc.
Maar kennelijk laten jullie ze er nog steeds mee weg komen...

- - - Updated - - -



XFrank: GROTE DANK!

Wiebe, wel herkenbaar. Ik ben eigenlijk vooral nog geinsteresseerd is hoe Tesla het doet. Wel benieuwd wat de 'nieuwe generatie' aan service issues gaat raporteren. (gaat het nu beter of genereren ze een lawine aan issues)

Om het weer een beetje spannend te maken zullen we nu moeten gaan voor een Model X (Sig) reservering. Die gedachte is pas serieus bij mij opgekomen (als vervanging van de huidige Touran 7-zitter). Maar of het haalbaar en praktisch is, is nog de vraag.

Hou me zeker ook aanbevolen voor een volgende get-together.
Zuidpark in Amsterdam met 40 laadpalen leek me een interessante lokatie. Niet echt praktisch voor alle zuiderlingen, maar ze kunnen wel bijladen voor ze weer naar huis gaan.

Frank, voor een tribute aan jezelf is wat mij betreft 13.000 nog wel voor jou gereserveerd. Moet een foto van jou met de auto worden. Maar 'gewoon' een foto kun je ons niet mee afschepen. (bovendien verwacht ik de gewone foto morgen al).

Have Fun!
 
@RSVArthur Goedemorgen speciaal voor jou (lukte niet via twitter :wink:)
BYjCEIiCMAAGQIv.jpg-large.jpeg
 
Frank. Al wakker denk ik. Slecht geslapen? Bang om je te verslapen. Ik wens je een schitterende dag. En aan alle Founding fathers van dit Forum dank voor jullie bijdragen die ons latere deelnemers heel veel hebben geholpen. We zien elkaar ongetwijfeld ergens onderweg, bij een supercharger of op een bijeenkomst die er ongetwijfeld zal komen.
 
Frank. Al wakker denk ik. Slecht geslapen? Bang om je te verslapen. Ik wens je een schitterende dag. En aan alle Founding fathers van dit Forum dank voor jullie bijdragen die ons latere deelnemers heel veel hebben geholpen. We zien elkaar ongetwijfeld ergens onderweg, bij een supercharger of op een bijeenkomst die er ongetwijfeld zal komen.




+5 Agree.
Sinds juli aanwezig hier en alles is zeer fijn geweest goede nuttigeo tips te krijgen, lezen etc etc van deze groep. Terwijl dit juist de groep is die echt hun nek hebben uitgestoken om een nog niet bestaande auto te kopen......
 
Frank. Al wakker denk ik. Slecht geslapen? Bang om je te verslapen. Ik wens je een schitterende dag. En aan alle Founding fathers van dit Forum dank voor jullie bijdragen die ons latere deelnemers heel veel hebben geholpen. We zien elkaar ongetwijfeld ergens onderweg, bij een supercharger of op een bijeenkomst die er ongetwijfeld zal komen.

+1
Ik kan me niet voorstellen hoe het is om zo lang op je auto te wachten en dan is dat moment eindelijk aangebroken. Het Tesla virus is een pittige zo heb ik afgelopen maanden ervaren, laat staan 15 maanden! GENIET ERVAN