Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
heb ze drie keer doorbladert
enkel stukje over outlander.

voor de liefhebbers van range/verbruik. geafficheerd werd 1l/100km ; reeel was 4 liter/100km

4* meer verbruik dus.

Ik kan daar nog wel een correctie op aanbrengen.
Mijn vrouw rijdt inmiddels in een Outlander PHEV. Wij hebben deze meegenomen op een trip naar Duitsland via Maastricht.
Electrische range is na 30-40 km op. Daarna brandstof. 1 op 10 doet gewoon mee (120-140)
Op een gecombineerde trip (elektrisch op 'safe' modus) waarbij 100-110 gereden wordt kwamen wij niet verder dan 7,5 liter op de 100 km.

Stel dat voor met een 45 liter tank.
Ik heb nog nooit zoveel bij een tank station gestaan (zeker nu met de Tesla ben ik natuurlijk niets meer gewend).
Het deed gewoon zeer om af te moeten rekenen na het tanken, de PHEV heeft geen voorziening dat je gewoon zonder te betalen weg kan rijden. :wink:
 
GSM is al een beetje gelukt... (Apple ?)

Grappig dat je Apple erbij haalt...

Zij hebben in mijn ogen de bal misgeslagen met hun nieuw stekkertje voor de iPhone 5 en alle andere devices die erna gekomen zijn.
Ik zie GEEN ENKELE toegevoegde waarde voor de consument in deze stekker: geen nieuwe features, niks, nada...
Enkel een welgemikte poging van Apple om de stekker te patenteren en de licentie rechten te kunnen opstrijken op bij elke (niet Apple) fabrikant die een iPhone accessoire op de markt brengt.

Noteer dat de Europese GSM stekker standaard pas binnen een paar jaar verplicht wordt, dus dan weet je wel hoe laat het is.
Ondertussen kunnen de stekkerboeren nog wat € verdienen aan ons.

Nu we aan het begin staan van een (r)evolutie in wagenland, had/heeft Europa de kans om al die mooie (groene) beloften een praktische hand toe te steken door de stekker aan de laadpaal te reguleren en de consument hierin ten dienste te zijn.
We zullen dan maar onze vakantieplannen aanpassen in functie van de laadmogelijkheden/moeilijkheden zeker ?

Zo gaan we beduidend minder op verlof naar landen waar geen € heerst als munt (UK, CH,...).
Eindelijk van dat gedoe met het buitenlands geld af.
Hoe lang heeft het geduurd voor dat de muntunie er was ?
40 jaar ?

Faites vos jeux...
 
Last edited:
Grappig dat je Apple erbij haalt...

Zij hebben in mijn ogen de bal misgeslagen met hun nieuw stekkertje voor de iPhone 5 en alle andere devices die erna gekomen zijn.
Ik zie GEEN ENKELE toegevoegde waarde voor de consument in deze stekker: geen nieuwe features, niks, nada...
Enkel een welgemikte poging van Apple om de stekker te patenteren en de licentie rechten te kunnen opstrijken op bij elke (niet Apple) fabrikant die een iPhone accessoire op de markt brengt.

Noteer dat de Europese GSM stekker standaard pas binnen een paar jaar verplicht wordt, dus dan weet je wel hoe laat het is.
Ondertussen kunnen de stekkerboeren nog wat € verdienen aan ons.

Nu we aan het begin staan van een (r)evolutie in wagenland, had/heeft Europa de kans om al die mooie (groene) beloften een praktische hand toe te steken door de stekker aan de laadpaal te reguleren en de consument hierin ten dienste te zijn.
We zullen dan maar onze vakantieplannen aanpassen in functie van de laadmogelijkheden/moeilijkheden zeker ?

Zo gaan we beduidend minder op verlof naar landen waar geen € heerst als munt (UK, CH,...).
Eindelijk van dat gedoe met het buitenlands geld af.
Hoe lang heeft het geduurd voor dat de muntunie er was ?
40 jaar ?

Faites vos jeux...

Over het Apple stekkertje ben ik het met je oneens, dat is echt veel duurzamer en handiger (tweezijdig, geen fragiel klik/ontklik systeem, gegoten ipv gelijmde delen).

Aan de auto zijde is er toch wel een tendens naar type 2. Voor snelladen zou de SCC de standaard moeten zijn, helaas is daar de diversiteit groter. Met name Frankrijk en in mindere mate Italie hebben type 3 gekozen, vervelend, maar veel vervelender is het gebrek aan laadpalen. West Frankrijk is een no man's land met weinig en doorgaans trage laadpalen. Dat ik een extra kabeltje mee moest nemen vond ik nog het minst erg. Het gebrek aan enige roaming voorzieningen voor laadpassen is storender, helemaal omdat Frankrijk tussen 12-14 uur gesloten is (en laden dan op veel locaties ook).

Gebrek aan standaarden heeft uiteindeljk nooit veel effect gehad op vakantievoorkeuren, maar een paar extra pluggen op die laadpalen schroeven zou het wel een stuk aangenamer maken en dan kan iedereen zijn eigen kabel houden als dat blijkbaar zo belangrijk is.
 
Gisteren ben ik van Erps-Kwerps naar Scheveningen (bij Den Haag) gereden via de Supercharger in Oosterhout.
Kijk ook eens na de "credits" op het einde van het filmpje. Daar had een vrouw van een, niet nader genoemde, Tesla rijder samen met een vriendin en twee dochters hun groene Tesla Model S nogal speciaal geparkeerd om te laden ;-)
 
Last edited by a moderator:
Gisteren ben ik van Erps-Kwerps naar Scheveningen (bij Den Haag) gereden via de Supercharger in Oosterhout.
Kijk ook eens na de "credits" op het einde van het filmpje. Daar had een vrouw van een, niet nader genoemde, Tesla rijder samen met een vriendin en twee dochters hun groene Tesla Model S nogal speciaal geparkeerd om te laden ;-)

Als Tesla dit zelf (laat) installeren, moeten ze toch weten hoe groot ze de vakken moeten schilderen om de auto er in te passen. Vandaar dat de dame in de war was.:wink:
 
Last edited by a moderator:
Na bovenstaande moest ik even terugdenken aan dit:

At a recent computer expo, Bill Gates reportedly compared the computer industry with the auto industry and stated "If GM had kept up with technology like the computer industry has, we would all be driving $25.00 cars that got 1,000 miles to the gallon.

In response to Bill's comments, General Motors issued a press release stating: If GM had developed technology like Microsoft, we would all be driving cars with the following characteristics:

For no reason whatsoever, your car would crash twice a day.

Every time they repainted the lines in the road, you would have to buy a new car.

Occasionally your car would die on the freeway for no reason. You would have to pull over to the side of the road, close all of the windows, shut off the car, restart it, and reopen the windows before you could continue. For some reason you would simply accept this.

Occasionally, executing a maneuver such as a left turn would cause your car to shut down and refuse to restart, in which case you would have to reinstall the engine.

Macintosh would make a car that was powered by the sun, was reliable, five times as fast and twice as easy to drive - but would run on only five percent of the roads.

The oil, water temperature, and alternator warning lights would all be replaced by a single "General Protection Fault" warning light.

The airbag system would ask "Are you sure?" before deploying.

Occasionally, for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to let you in until you simultaneously lifted the door handle, turned the key and grabbed hold of the radio antenna.

Every time GM introduced a new car, car buyers would have to learn to drive all over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car.

You'd have to press the "Start" button to turn the engine off.

:biggrin:
 
en ook interessant: mijn auto hangt aan de oplader, dacht, ik warm hem voor de grap eens op. van 6 naar 18 graden opgewarmd. laden was al klaar toen ik begon, stond op 350 Km, en na het laden.... nogsteeds.... kost het opwarmen van het interieur dermate weinig kracht?
 
en ook interessant: mijn auto hangt aan de oplader, dacht, ik warm hem voor de grap eens op. van 6 naar 18 graden opgewarmd. laden was al klaar toen ik begon, stond op 350 Km, en na het laden.... nogsteeds.... kost het opwarmen van het interieur dermate weinig kracht?

Dat kost tussen 2 en 3 kW. Dat het je range niet beïnvloedt komt door deze voorverwarming uit het net komt en niet uit je accu.
 
Volgens mij is XFrank...
- ofwel een uitbater van een krantenwinkel
- ofwel een commerciële medewerker van de Corelio groep

;-)
nee, momenteel ben ik de sponsor van een krantenwinkel.
Ik had er me deze morgen twee stuks meegebracht van dezelfde krant.En in geen van beide stond het in:wink:
ze liggen al bij het oud papier, want ik heb geen tijd om de krant te lezen.
Ik heb al te veel werk met het forum te lezen.
 
nee, momenteel ben ik de sponsor van een krantenwinkel.
Ik had er me deze morgen twee stuks meegebracht van dezelfde krant.En in geen van beide stond het in:wink:
ze liggen al bij het oud papier, want ik heb geen tijd om de krant te lezen.
Ik heb al te veel werk met het forum te lezen.

Waarschijnlijk wisten ze dat je 2 extra kranten ging kopen en hebben ze het daarom er niet in gezet.
Waarschijnlijk met de uitspraak : Probeer het morgen eens ? :biggrin: