Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Deze zag ik op Facebook:
adery6a4.jpg
 
Last edited:
Tja afspraak al voor de jaarwisseling gemaakt. Maar mijn gevoel zei ook dat ik het allweather beter nog iets erop had kunnen laten
Ik heb Dunlop 3D bij kicken in Voerendaal besteld maar nog niet bepaald wanneer ze er onder moeten. Wacht ook even de weerberichten af. Vandaag auto laten uitlijnen. Bleek nog niet zo eenvoudig te zijn omdat stelmoeren slecht toegankelijk waren. Uiteindelijk wel gelukt en ik weet/hoop nu in iedergeval dat mijn banden niet scheef afslijten.
 
Reden vandaag even langs Tesla Den Haag. Aan de voorkant een bescheiden glazen pui en om de hoek na Bemmel & Croon een achteringang die nog wat opgeknapt dient te worden. Toen we naar binnen tuurden door de etalage leeg het of we wat mensen zagen lopen, en jawel de deur was open. Er liep een man of 10 rond, bleek dat de opnemer net aan het opleveren was. Binnen was de ruimte een heel stuk groter dan verwacht. Zeker zo groot als de ruimte achter die waar de auto's in Tilburg werden uitgeleverd. Kan makkelijk aan 10-20 auto's tegelijk gewerkt worden. Besprak met de "floormanager" het kwispelgedrag van mijn Tesla. Hij vertelde dat er al een andere klant was geweest met hetzelfde probleem. Deze had net als ik niet-originele velgen. Hiervan bleken de meegeleverde moeren niet goed aan te sluiten waardoor er speling op zat wat al een behoorlijke schade had aangericht..... Toch maar gauw ff met Tilburg contact opnemen om te laten checken of het aan de auto of aan mn rechtervoet ligt:scared:
 
Deze had net als ik niet-originele velgen. Hiervan bleken de meegeleverde moeren niet goed aan te sluiten waardoor er speling op zat wat al een behoorlijke schade had aangericht..... :

Ik kan me er iets bij voorstellen. toen ik mijn eerste, niet originele velg plaatste zat het wiel ook los. de bouten zijn vrij lang en de meegeleverde moeren waren niet diep genoeg.
op de foto links de originele tesla moeren en rechts de meegeleverde moeren bij de velgen. beide tot het einde gedraaid. De speling op het wiel was echter zo groot dat je er niet kon naast kijken. de originele moeren kon ik niet gebruiken omdat deze te dik waren en niet in de gaten van de velgen paste. Ik heb dan deze foto naar online-velgen.nl gestuurd en ze hebben me direct nieuwe moeren gezonden. Dit waren open moeren.
Hierop heb ik dan kunststof chroom look kapjes gekocht om over de moeren te duwen.
IMG_3840.JPG


dit zijn de wielmoerkapjes
Wielmoerkapjes Covers chroomd Steel 19mm/20pcs online bestellen
 
Last edited:
Heeft iemand al iets gemerkt van vermeende verbetering van geluidskwaliteit na de update van vandaag?
Oh, heb ik iets gemist? Dacht dat het alleen maar het automatisch verlagen van de laadstroom betrof?

Overigens snap ik er helemaal niets meer van. Het automatisch incidenteel verlagen van de laadstroom als de omstandigheden erom vragen staat wèl in de release notes, maar over het proactief met 20% verlagen van de laadstroom in àlle gevallen is nu al zeker 4 updates lang helemaal _niets_ vermeld? En überhaupt, als de Tesla nu adaptief kan reageren, dan kan die structurele verlaging er nu weer toch af, of ben ik nou gek?
 
Vandaag op de zaak aan de laadpaal naast collega met outlander. Gaf aan dat hij maar ongeveer 20km elektrisch kan rijden. En dan ook weer lang moeten laden. Blij dat ik voor Tesla heb gekozen.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1389137030.852493.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1389137030.852493.jpg
    93.7 KB · Views: 341
Oh, heb ik iets gemist? Dacht dat het alleen maar het automatisch verlagen van de laadstroom betrof?

Overigens snap ik er helemaal niets meer van. Het automatisch incidenteel verlagen van de laadstroom als de omstandigheden erom vragen staat wèl in de release notes, maar over het proactief met 20% verlagen van de laadstroom in àlle gevallen is nu al zeker 4 updates lang helemaal _niets_ vermeld? En überhaupt, als de Tesla nu adaptief kan reageren, dan kan die structurele verlaging er nu weer toch af, of ben ik nou gek?
Ik ben er ook best wel klaar mee. Geef mij die 3x32A terug! Zijn al genoeg momenten gehad waarop ik dat echt wel even kon gebruiken:

- Kwam laatst met lege accu thuis en moest 2 uur later weer 170km rijden
- Bij de LaPlace langs de A4 kan je met 22kW laden en daar ben ik best wel vaak

Het is nog steeds volledige radiostilte hier rondom, dat begint écht vervelend te worden.

nieuwste versie :

laden met Schuko hier begrensd tot 10A, voordien 13A.

laden met 32A nu beperkt tot 24A ! we gaan achteruit...

nog iemand dezelfde ervaring ?
Ik hoop het niet zeg! Niet toevallig die nieuwe "adaptive laad mogelijkheid" die je kabel te dun vind en daarom terug schakelt?

Ik ben weer aan de andere kant van de aardbol, dus ik denk dat zodra ik thuis kom de auto zichzelf al weer geupdate heeft.

Vandaag op de zaak aan de laadpaal naast collega met outlander. Gaf aan dat hij maar ongeveer 20km elektrisch kan rijden. En dan ook weer lang moeten laden. Blij dat ik voor Tesla heb gekozen.
Werknemer bij ons heeft er ook een, haalt gewoon 35 ~ 40km met een accu. Laatst nog mee aan de snellader gestaan :)

Twitter / widodh: Met de @Mitsubishi_NL #Outlander ...