Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb Dunlop 3D bij kicken in Voerendaal besteld maar nog niet bepaald wanneer ze er onder moeten. Wacht ook even de weerberichten af. Vandaag auto laten uitlijnen. Bleek nog niet zo eenvoudig te zijn omdat stelmoeren slecht toegankelijk waren. Uiteindelijk wel gelukt en ik weet/hoop nu in iedergeval dat mijn banden niet scheef afslijten.

Waar heb je laten uitlijnen ?
En wat was de aanleiding om dit te laten doen ? (Ik kan bij mij geen rede vinden, auto blijft netjes rechtdoor rijden als ik het stuur los laat).

- - - Updated - - -

Heeft iemand al iets gemerkt van vermeende verbetering van geluidskwaliteit na de update van vandaag?

Ik merkte wel verschil na de update vandaag (Heb de update afgelopen nacht laten draaien).
Ik heb altijd internet radio op staan en normaal is volume 5 al behoorlijk hard, maar vandaag had ik de neiging om toch naar 6 te gaan.
Kan niet zeggen dat het beter is of slechter, enkel dat het iets anders reageert.
Ik zal nog eens goed luisteren bij het terug rijden vanavond...

Wat is verandert naar jou mening ?

- - - Updated - - -

Hmm,
Wel knullig moet ik zeggen, kan niet wachten tot SC Den Haag open gaat, ik moet ook die chromen diffuser nog laten vervangen.

SC Den Haag ? heb ik iets gemist ???
 
SC Den Haag ? heb ik iets gemist ???

Dat is uitdaging met afkortingen, SuperCharger of ServiceCenter, ga uit het het laatste. In Den Haag komt een Service Centrum, geen Super Charger helaas.[/QUOTE]

ahh.. duidelijk.

Ben benieuwd of er nog een SuperCharger gaat komen in de buurt van Maastricht.

Ik geloof dit licht toch wel precies op de weg (vanuit nederland) richting het zuiden (Frankrijk/Spanje) etc.
 
Besprak met de "floormanager" het kwispelgedrag van mijn Tesla. Hij vertelde dat er al een andere klant was geweest met hetzelfde probleem. Deze had net als ik niet-originele velgen. Hiervan bleken de meegeleverde moeren niet goed aan te sluiten waardoor er speling op zat wat al een behoorlijke schade had aangericht..... Toch maar gauw ff met Tilburg contact opnemen om te laten checken of het aan de auto of aan mn rechtervoet ligt:scared:
Ik heb de originele 19" velgen met winterbanden. Eind vorig jaar had ik ook een "kwispelgedrag" met de Model S. Vanaf 75km/u. Als ik dan de accelerator in drukte trok mijn Model S naar links. Alsof mijn rechter achterwiel net iets sneller op trok dan het linkse wiel. Als ik de accelerator dan los liet dan trok mijn Model S naar links tijdens de ReGen. En in beide gevallen toch wel een meter. Echt gevaarlijk tijdens regenachtig weer. Laat staan met sneeuw.
Tesla Brussels Service Center gebeld en ik mocht twee dagen later de Model S binnen brengen. Na een korte fix van 30 min. was het opgelost. Ze hebben hem van 100nm naar 130nm bijgesteld. En het is opgelost. Tnx Tesla.

Als je twijfelt of jij ook datzelfde probleem hebt... Dan heb je het niet. Er is geen twijfel mogelijk. Hij trok echt een meter opzij vanaf 75km/u en sneller.
Tesla verwacht wel dat er nog Model S zijn die dat probleem kunnen krijgen. Ik had het pas na 5.000 km.
 
nieuwste versie :

laden met Schuko hier begrensd tot 10A, voordien 13A.

laden met 32A nu beperkt tot 24A ! we gaan achteruit...

nog iemand dezelfde ervaring ?

Heb de update gisteren laten lopen en heb net vanwege jullie ervaringen even een laadcheck gedaan. Aan mijn 3x22kW EV-BOX laad ik op 32A nog steeds met 26A dus geen teruggang (gelukkig:smile:)
Wordt wel tijd dat we de 32A eens terug krijgen trouwens!
 
Raar verhaal met die nieuwe software. Voorlopig lijkt het geen verbetering.
Vanochtend aan de 11kW paal waar hij altijd staat overdag. Altijd 16A geweest (duo charger). Zie nu op mijn app dat hij 'dynamisch' met 11A staat te laden.
Ik had er voordat ik wegliep bij de auto nog wel opgelet wat hij deed. Hij leep in eerste instantie gewoon door tot 16A.
Zo wordt de benodigde oplaadtijd wel erg onvoorspelbaar/onbetrouwbaar/onberekenbaar.

Er is nog iets raars aan de hand. Laadstroom staat op 11A, maar hij geeft 46 km/h aan. Als het echt 11A zou zijn verwacht ik 34 a 35 km/h te laden.
Als ik naar de resterende laadtijd en het balkje kijk dan klopt de 11A en de 46km/h niet.
Wellicht dat het ding bedacht heeft om maar weer over te gaan op rated range voor die aanduiding (auto staat zeker weten op typical range, de 80% balk geeft in ieder geval 285km aan, dus dat moet typical zijn).

Conclusie: voorlopig geen vooruitgang die laatste update.

- - - Updated - - -

Op afstand met app laden gestopt en opnieuw gestart. Nu terug op 16A...
 
Ik hoop het niet zeg! Niet toevallig die nieuwe "adaptive laad mogelijkheid" die je kabel te dun vind en daarom terug schakelt?


Kabels zouden geen probleem mogen zijn.

* aankomst netbeheerder is 4*10mm²
* vanaf verdeelbord naar garage is 4mm²
* alle stopcontacten zijn 2.5mm²

ik heb een klein beetje :wink: overdreven in mijn verdeelbord (gezien prof. achtergrond) : al mijn stopcontacten zijn apart gekableerd naar de verdeelkast, op die 2.5mm² zit maw geen andere verbruiker.
(en in verdeelkast zit PLC :wink: met individuele contactoren per verbruikspunt)


De TeslaUMC met Schuko was aangesloten -uiteraard- op een standaard stopcontact en dus 2.5mm²
mijn DYI-UMC voorlopig rechtstreeks op de verdeelkast in de garage en dus op 4mm². EPC staat vast op 32A
 
Volgens mij is die sectie van 4mm2 te weinig voor 32A. In elk geval schrijft ZE-ready van Renault 6mm2 voor en zijn ook de laadkabels zelf uitgevoerd in 6mm2.
Ik vermoed ook dat de afstand van het verdeelbord tot aan de garage vrij groot is, dus zou de spanningsval wel eens kunnen tegenvallen.
 
Volgens mij is die sectie van 4mm2 te weinig voor 32A. In elk geval schrijft ZE-ready van Renault 6mm2 voor en zijn ook de laadkabels zelf uitgevoerd in 6mm2.
Ik vermoed ook dat de afstand van het verdeelbord tot aan de garage vrij groot is, dus zou de spanningsval wel eens kunnen tegenvallen.

Ik laad dan ook niet met 32A; maar met 20A. (manueel begrensd in de S)

Punt is dat de max. stroom in de S op 24A. stond; terwijl de pilot wel degelijk op 32A staat.



(hopelijk vrijdag een nieuwe aansluiting : 4*25mm² op 63A; en dan met 4*10mm² naar de garage en een vaste Mennekes Home Charger 22kW.)
 
Mijn vriendin wil eind april 2014 met de MS naar Zuid Frankrijk.
Weet iemand wellicht of er tegen die tijd al Super Chargers langs de Franse autowegen staan ?
Mijn vrouw begon ook al plannen te maken voor een autovakantie naar Frankrijk of Italië (terwijl we normaal nooit met de auto gaan...). Ik heb haar toch maar gezegd dat een jaartje uit te stellen.
Ik acht de kans niet groot dat er komende zomer al genoeg SC's zijn om in Zuid Frankrijk te komen. Ik zie nog geen berichten over voorbereidingen ofzo. Maar wie weet....
 
Ik kan me er iets bij voorstellen. toen ik mijn eerste, niet originele velg plaatste zat het wiel ook los. de bouten zijn vrij lang en de meegeleverde moeren waren niet diep genoeg.
op de foto links de originele tesla moeren en rechts de meegeleverde moeren bij de velgen. beide tot het einde gedraaid. De speling op het wiel was echter zo groot dat je er niet kon naast kijken. de originele moeren kon ik niet gebruiken omdat deze te dik waren en niet in de gaten van de velgen paste. Ik heb dan deze foto naar online-velgen.nl gestuurd en ze hebben me direct nieuwe moeren gezonden. Dit waren open moeren.
Hierop heb ik dan kunststof chroom look kapjes gekocht om over de moeren te duwen.

dit zijn de wielmoerkapjes
Wielmoerkapjes Covers chroomd Steel 19mm/20pcs online bestellen
Hmmm mijn velgen komen ook bij online-velgen vandaan... Heb een afspraak staan in Tilburg voor de 22e om alles goed te controleren.
 
Mijn vriendin wil eind april 2014 met de MS naar Zuid Frankrijk.
Weet iemand wellicht of er tegen die tijd al Super Chargers langs de Franse autowegen staan ?

Onzeker, misschien dat ze het voor elkaar hebben gekregen er gedeeltelijk een SC neer te zetten.
Ik hoop het wel voor je, maar ik zou er zeker niet van uit gaan.
Zorg voor een type 3 -> Type 2 adapter in ieder geval.
 
Mijn vrouw begon ook al plannen te maken voor een autovakantie naar Frankrijk of Italië (terwijl we normaal nooit met de auto gaan...). Ik heb haar toch maar gezegd dat een jaartje uit te stellen.
Ik acht de kans niet groot dat er komende zomer al genoeg SC's zijn om in Zuid Frankrijk te komen. Ik zie nog geen berichten over voorbereidingen ofzo. Maar wie weet....


Ik zie net dat er een Supercharger in Bern (Zwitserland) staat.
Dat betekent dat je via de Super Charger in Bad Rappenau met rustig rijden in Bern kunt komen (afstand Bad Rappenau - Bern is 364 km, eventueel op de route nog een half uurtje 22kW bijladen) en vandaar met een volle accu kunt doorrijden naar Lyon voor een overnachting (afstand Bern-Lyon 300 km). Tegen die tijd is het ook warmer, zijn de efficiëntere zomerbanden gemonteerd en zullen we daardoor meer actieradius hebben.

Niet ideaal, maar wel gratis.