Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
:biggrin::biggrin::biggrin: Heerlijk rustig, vraag maar aan Daniel74:rolleyes:

Wegens storm uitgeweken naar Noord-Ierland en dan een alleen bij rechtshandige oplaadpunten kunnen laden die overigens nergens te vinden zijn ;)

Maar on topic: ik moet begin juni naar een bruiloft in Denemarken. Puttgarden Rødby veer is prima, 1 keer tussen Bremen en Hamburg laden. Maar Denemarken is echt een soort West Frankrijk qua laadinfra! Ik weet dat ze daar het Better Place fiasco hadden, maar toch had ik wat meer verwacht. Zou mooi zijn als de route naar Noorwegen via de Oresund brug ge-SC'd zou worden
 
Wegens storm uitgeweken naar Noord-Ierland en dan een alleen bij rechtshandige oplaadpunten kunnen laden die overigens nergens te vinden zijn ;)

Maar on topic: ik moet begin juni naar een bruiloft in Denemarken. Puttgarden Rødby veer is prima, 1 keer tussen Bremen en Hamburg laden. Maar Denemarken is echt een soort West Frankrijk qua laadinfra! Ik weet dat ze daar het Better Place fiasco hadden, maar toch had ik wat meer verwacht. Zou mooi zijn als de route naar Noorwegen via de Oresund brug ge-SC'd zou worden

Over laden in Denemarken kwam ik toevallig de volgende info tegen op het Duitse forum:
Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa
Wellicht heb je er wat aan.
 
Ik heb een juridische vraag. Mijn vrouw heeft de BMW i3, sinds ruim n week. We hebben er een aantal ritten in gemaakt. De range is de helft of zelfs 3 keer minder dan hij aangeeft. Net nog 20km gereden, 50km range er af. Een ritje over de snelweg, Max 100, in de Eco Pro stand. Eergisteren een rit van 44 km, verlies aan range: 96km. Mijn vrouw wordt er gek van en wil nog maar 1 ding: er van af. Ok, ik weet dat we eerst eens moeten gaan praten daar, maar goed. Is het juridisch mogelijk om een product als een auto te ruilen omdat: hij niet doet wat geadverteerd wordt? Is dat dwaling? We hebben heel specifiek gevraagd naar de bruikbaarheid en de real world range. Of moeten we dit als een mankement behandelen? Iemand hier ervaring mee?

Hier staat wat info over de garantie op voertuigen en het recht op een deugdelijk product: Vervoer | ConsuWijzer.nl
Is wel heel erg Jip-en-Janneketaal, maar wel duidelijk dat het product moet voldoen aan de geadverteerde en de door de verkoper genoemde kenmerken. Als dat niet zo is, moet de verkoper eerst de kans krijgen het product te vervangen of repareren. Kan of lukt dat niet dan kan de koop ontbonden worden. Het is wel zaak de auto niet te lang te gebruiken; hoe eerder retour hoe beter.
Wel jammer om te horen, want het leek me best een leuke auto...
Sterkte ermee!
 
Ik zie net dat er een Supercharger in Bern (Zwitserland) staat.
Dat betekent dat je via de Super Charger in Bad Rappenau met rustig rijden in Bern kunt komen (afstand Bad Rappenau - Bern is 364 km, eventueel op de route nog een half uurtje 22kW bijladen) en vandaar met een volle accu kunt doorrijden naar Lyon voor een overnachting (afstand Bern-Lyon 300 km). Tegen die tijd is het ook warmer, zijn de efficiëntere zomerbanden gemonteerd en zullen we daardoor meer actieradius hebben.

Niet ideaal, maar wel gratis.

Houd er wel rekening mee dat er maar twee staan op die locatie in Zwitserland, met vermoedelijk één Supercharger-kast (te weinig fysieke ruimte waarschijnlijk, net als in St. Anton). Dus als het tegenzit sta je te wachten of laad je halve kracht omdat de Supercharger gedeeld wordt. Ik hoop dat er niet veel te veel locaties komen met minder dan acht laadpunten.
 
Ben benieuwd of ze dat doen. Mijn auto wilden ze niet eens uitlijnen omdat er achter een afwijkende bandenmaat op ligt...
Gok van wel :crying:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    817.8 KB · Views: 327
  • image.jpg
    image.jpg
    668.1 KB · Views: 309
Hier staat wat info over de garantie op voertuigen en het recht op een deugdelijk product: Vervoer | ConsuWijzer.nl
Is wel heel erg Jip-en-Janneketaal, maar wel duidelijk dat het product moet voldoen aan de geadverteerde en de door de verkoper genoemde kenmerken. Als dat niet zo is, moet de verkoper eerst de kans krijgen het product te vervangen of repareren. Kan of lukt dat niet dan kan de koop ontbonden worden. Het is wel zaak de auto niet te lang te gebruiken; hoe eerder retour hoe beter.
Wel jammer om te horen, want het leek me best een leuke auto...
Sterkte ermee!

Het is een hele leuke auto. Maar hij moet wel praktisch zijn. Mijn vrouw is ook ondernemer en als ondernemer is je leven niet elke dag hetzelfde. Ze hield rekening met een range van 120km zonder de hele tijd 80 te hoeven rijden. Volgens BMW was 160 reëel. Ik lees op het BMW i3 forum wel mensen die er verder mee komen, maar die kiezen dan bijvoorbeeld voor binnendoorwegen in plaats van de snelweg. Dan komen ze een kwartiertje later maar met voldoende range. Dat is sympathiek, maar niet echt praktisch.

We zijn nu wat materiaal aan het verzamelen met beloftes/specs/uitspraken. Ondertussen staat er pas 213 km op de teller. Is best een interessante auto voor anderen: Nieuwe i3 direct leverbaar en mét 0%! (Je moet alleen niet te ver weg wonen)
 
Mijn vrouw begon ook al plannen te maken voor een autovakantie naar Frankrijk of Italië (terwijl we normaal nooit met de auto gaan...). Ik heb haar toch maar gezegd dat een jaartje uit te stellen.
Ik acht de kans niet groot dat er komende zomer al genoeg SC's zijn om in Zuid Frankrijk te komen. Ik zie nog geen berichten over voorbereidingen ofzo. Maar wie weet....

Italie schijnt door mensen van Tesla zelf al gedaan te zijn.
Kan mij voorstellen dat na een volledige laadbeurt in st.Anton je best een eind Italie in kan komen
 
Houd er wel rekening mee dat er maar twee staan op die locatie in Zwitserland, met vermoedelijk één Supercharger-kast (te weinig fysieke ruimte waarschijnlijk, net als in St. Anton). Dus als het tegenzit sta je te wachten of laad je halve kracht omdat de Supercharger gedeeld wordt. Ik hoop dat er niet veel te veel locaties komen met minder dan acht laadpunten.


Op de foto's zie ik inderdaad slechts 2 laadpunten maar er zijn zo te zien wel al voorbereidingen getroffen voor uitbreiding naar 6 laadpunten.
Ik zie nu ook dat de SuperCharger niet in Bern staat maar in Lully. De afstand van Bad Rappenau naar Lully is maar liefst 415 km.
Dat lijkt me zonder tussendoor bij te laden niet haalbaar.

super chargers zwitserland 2.jpg
super chargers zwitserland.jpg
 
Het is een hele leuke auto. Maar hij moet wel praktisch zijn. Mijn vrouw is ook ondernemer en als ondernemer is je leven niet elke dag hetzelfde. Ze hield rekening met een range van 120km zonder de hele tijd 80 te hoeven rijden. Volgens BMW was 160 reëel. Ik lees op het BMW i3 forum wel mensen die er verder mee komen, maar die kiezen dan bijvoorbeeld voor binnendoorwegen in plaats van de snelweg. Dan komen ze een kwartiertje later maar met voldoende range. Dat is sympathiek, maar niet echt praktisch.

We zijn nu wat materiaal aan het verzamelen met beloftes/specs/uitspraken. Ondertussen staat er pas 213 km op de teller. Is best een interessante auto voor anderen: Nieuwe i3 direct leverbaar en mét 0%! (Je moet alleen niet te ver weg wonen)

Het valt op dat BMW toch in behoorlijk duidelijk taal op de website aangeeft wat je mag verwachten:

Met deze ervaringen werd in de ontwikkeling van het aandrijfsysteem van de BMW i3 rekening gehouden, waarbij bij typisch forenzengebruik, naladen van de HV-accu slechts om de twee of drie dagen nodig bleek - wat bij de BMW i3 met zijn actieradius van 130-160 km dagelijks gebruik meer dan garandeert.

Da's toch wat anders dan iets van "een theoretische afstand van 130 km volgens NEDC norm" of iets dergelijk. 130 tot 160 is meer dan gegarandeerd zelfs! Als je soms de 100 niet haalt heb je absoluut een verhaal. Zou even een screenshotje maken van de website voordat ze deze tekst aanpassen :).
 
Hier staat wat info over de garantie op voertuigen en het recht op een deugdelijk product: Vervoer | ConsuWijzer.nl
Is wel heel erg Jip-en-Janneketaal, maar wel duidelijk dat het product moet voldoen aan de geadverteerde en de door de verkoper genoemde kenmerken. Als dat niet zo is, moet de verkoper eerst de kans krijgen het product te vervangen of repareren. Kan of lukt dat niet dan kan de koop ontbonden worden. Het is wel zaak de auto niet te lang te gebruiken; hoe eerder retour hoe beter.
Wel jammer om te horen, want het leek me best een leuke auto...
Sterkte ermee!

De particulier heeft veel meer bescherming dan een zakelijke koper, als zakelijke koper wordt een miskoop al snel als ondernemersrisico gezien. Wil niet zeggen dat een koop niet ontbonden kan worden als er niet geleverd wordt wat afgesproken is.
 
Op de foto's zie ik inderdaad slechts 2 laadpunten maar er zijn zo te zien wel al voorbereidingen getroffen voor uitbreiding naar 6 laadpunten.
Ik zie nu ook dat de SuperCharger niet in Bern staat maar in Lully. De afstand van Bad Rappenau naar Lully is maar liefst 415 km.
Dat lijkt me zonder tussendoor bij te laden niet haalbaar.

View attachment 40191View attachment 40192

als ze overal niet nog eentje tussen plaatsen, dan is het zeker nooit haalbaar met een 60kwh batterij
Dan moeten ze die optie ook niet aanbieden voor de 60kwh S aan €2300/€2800