Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind eerlijk gezegd de Porsche Panamera hybrid een serieuzere concurent dan de i8. Die mag dan misschien 14% bijtelling hebben ipv de 7% van de i8. Maar is wat betreft ruimte, prijs en gebruiksgemak veel meer vergelijkbaar. Daarnaast is de i8 natuurlijk ook gewoon een hybrid.. En ik vermoed dat je na twee stoplichtsprintjes door de capaciteit van de accu heen bent :tongue:
+1 Niet voor niets heeft Autovisie vorig jaar een dubbeltest gedaan tussen de MS en de Porsche Panemera Hybrid. Waarschijnlijk vonden ze het eindresultaat verbluffend en onthutsend, want de Tesla was de winnaar!! Volgens mij hadden ze vooraf gedacht, we zoeken de allerbeste ICE/hybrid die er op de markt is en enigszins vergelijkbaar bij, die moet toch beter zijn dan een Tesla... :biggrin::scared:
 
Ik was op Assen zondag en dacht ook ff een paar rondjes met de S te draaien.
Daarvoor moest ik echter wel even bijladen om ook weer naar huis te kunnen.
Overal mooie rode krachtstroompluggen dus geen probleem dacht ik.
Maar passen op onze adapter, ho maar!
Ons plugje is alleen voor 16A weet ik nu, en niet voor 32A...
Ging het feest dus mooi niet door. Dat onderdeel althans;-)
Ik had jullie graag deelgenoot gemaakt van de eerste circuittest met een Model S, incl. mooie beelden van mijn Go-Prootjes.

Duuuus.....zijn er ook 32A plugjes???
:smile:
Assen 2014.jpg
 
Ik was op Assen zondag en dacht ook ff een paar rondjes met de S te draaien.
Daarvoor moest ik echter wel even bijladen om ook weer naar huis te kunnen.
Overal mooie rode krachtstroompluggen dus geen probleem dacht ik.
Maar passen op onze adapter, ho maar!
Ons plugje is alleen voor 16A weet ik nu, en niet voor 32A...
Ging het feest dus mooi niet door. Dat onderdeel althans;-)
Ik had jullie graag deelgenoot gemaakt van de eerste circuittest met een Model S, incl. mooie beelden van mijn Go-Prootjes.

Duuuus.....zijn er ook 32A plugjes???
:smile:

Je kan:

ofwel een verloopstekker maken van 3x32A naar 3x16A. De UMC trekt toch maar 3x16A.
ofwel een mobiel laadstation kopen dat wel 3x32A kan opladen.

Aan jou de keuze Peter.
 
Ik was op Assen zondag en dacht ook ff een paar rondjes met de S te draaien.
Daarvoor moest ik echter wel even bijladen om ook weer naar huis te kunnen.
Overal mooie rode krachtstroompluggen dus geen probleem dacht ik.
Maar passen op onze adapter, ho maar!
Ons plugje is alleen voor 16A weet ik nu, en niet voor 32A...
Ging het feest dus mooi niet door. Dat onderdeel althans;-)
Ik had jullie graag deelgenoot gemaakt van de eerste circuittest met een Model S, incl. mooie beelden van mijn Go-Prootjes.

Duuuus.....zijn er ook 32A plugjes???
:smile:

Volgens mij niet voor rechtstreeks op de UMC, maar wel een simpele korte verloopkabel van 32A stekker naar 16A contra-stekker. (enkele tientjes: sorry, geen link bij de hand).
 
Vraagje over de The Newmotion kaart die je van Tesla bij je auto krijgt. Betaalt Tesla dan de stroom? Of moet je deze kaart zelf activeren en koppelen aan je eigen betaalrekening bij TNM? Totaal onduidelijk en geen uitleg hierover gehad.
Gisteren even TNM gebeld, maar daar konden ze het me ook niet 1-2-3 vertellen omdat het weekend is.
 
Volgens mij moet je die activeren via de website van TNM (my.thenewmotion.com). Kan nog niet uit ervaring spreken maar ons oplaadpunt van TNM hangt er al, zat een pasje bij, die moesten we activeren via de website (met eigen bankrek.)


Je kunt activeren via deze link: My The New Motion
Het duurt enige dagen voordat je bericht krijgt van TNM dat de pas werkelijk geactiveerd is en je hem kunt gebruiken.
Met een pas van TNM kan je in Nederland bij alle publieke palen laden. Ook kan je in België bij de laadpunten van BlueCorner laden.
Uiteraard moet je voor de stroom betalen. Het wordt automatisch van je rekening afgeschreven.
 
http://www.marketwatch.com/story/only-4-teslas-have-ever-been-stolen-in-us-2014-05-07

Toch al 4 keer gestolen.... Al 2 keer in Nederland toch...
:wink:

Qua diefstal ben ik geïnteresseerd in de gevallen waar de dief geen gebruik heeft gemaakt van de sleutel en dan met name of de auto weer is getraceerd of niet. Dat wordt uit dit verhaal helaas niet duidelijk.

De twee gevallen in NL die ik via het forum ken betroffen een joyride waarbij de sleutel in de auto was blijven liggen en een actie van parkeerbeheer Amsterdam waarbij de auto was weggetakeld. Geen van beide zeggen iets over de beveiliging van de Tesla. Of juist wel, omdat in beide gevallen de auto was te traceren.

Een snelle search op Google kom ik op 1 geval van diefstal in de US uit waar het een joyride betrof door de zoon van de eigenaar van een garage waar de Tesla verbleef. Ook daar is gewoon de sleutel gebruikt en was de Tesla te traceren.

Heeft iemand anders meer interessante achtergrond info achter deze cijfers?
 
Last edited:
Met de i3 had ik het gevoel dat er heel hard geprobeerd is om niet één potentiele 3-5-7 serie koper van die aanschaf af te houden, en alleen maar "alien" kopers te trekken (van die rare geitenwollen-sokken mensen die niets om auto's geven, alleen maar om het milieu).
Hahaha. Dat ben ik dan zeker? Wat je er ook van vindt, ook auto liefhebbers kunnen een i3 mooi vinden en er zelfs een betoog over houden (zal ik niet meer doen, scroll maar een paar duizend Posts terug ;)

[rant mode on] Ik vind de i8 echt een aanfluiting. Gericht op slappingen die innovatie niet durven te omarmen en die door 100 jaar vormentaal in autodesign niet meer in staat zijn om onbevangen naar een ontwerp te kijken. De i8 is onpraktisch, duur, traag en qua uiterlijk ouderwets. Dat moet ook wel, want er moet een benzineslurper in de frunk en batterijen eronder, oh hoe innovatief. Als ik er een tegenkom op een laadplek dan beschouw ik dat als ICEn en krijgt hij een stikker met het verzoek zijn 150.000 euro kostende penisverlenger te verplaatsen. [rant mode off]