Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens dit artikel 3 packs en vier drive units.

Citaat:

As far as we know, the original battery pack had an issue after 290,000 km (180,000 miles) and was replaced under warranty. However, Tesla was initially figuring out the issue and installed a loaner battery, which was used for half a year or 150,000 km (93,000 miles). Then, Tesla installed a new, final battery. We don't have any info about any further replacements, so it might be the first 1 million km battery?

In terms of drive units. The Tesla Model S P85 is a single-motor, rear-wheel-drive car. High power and torque was an issue in the early Teslas, which caused a few motor replacements. Three units were replaced by 680,000 km and the fourth one was running up to 1,000,000 km. We don't have any info on whether anything happened after that.





Mjah ik onderga elke twee jaar een uitgebreide sportkeuring met ECG inspanningstest inclusief ademanalyse. Op het moment dat ik daar het gebouw uitloop kan ik een hartaanval krijgen, dat is de essentie van tests, het zijn momentopnames.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de hoogste kilometerstand van de iets recentere Tesla's.
Sinds 2015 zijn de drive-units veel betrouwbaarder en ook de 90/100 packs zijn van een nieuwe generatie t.o.v. de 85.
Iemand op de hoogte van high-mileage 90/100 Tesla's?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de hoogste kilometerstand van de iets recentere Tesla's.
Sinds 2015 zijn de drive-units veel betrouwbaarder en ook de 90/100 packs zijn van een nieuwe generatie t.o.v. de 85.
Iemand op de hoogte van high-mileage 90/100 Tesla's?

400.000 Miles ModelX 90D met een complete break-down van het onderhoud


 
Last edited:
400.000 Miles ModelX 90D met een complete break-down van het onderhoud


Nice. Het battery-pack van deze 90D is vervangen bij 325.000 miles, t.w. 523.000 km.
En de achterste motor is vervangen bij ongeveer 500.000 km.
Prima prestatie!
 
Leuk, maar ga maar niet off-road met de 20" velgen want dan kun je de volgende dag alle banden op gaan pompen. Dat peobleem had ik met mijn Land Rover Disco 3 al met 19" velgen en meer rubber dan bij mijn X. OK ik deed iets meer dan je in het Tesla fimpje ziet. Maar zand zit heel snel tussen je band en velg en dat gaat er alleen maar tussen uit als je de band van de velg haalt.
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Xfrank
Zo, is dat ook helder



IMG_6143.jpeg
IMG_6144.jpeg
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Frank C
De refereer credits zijn aardig verhoogd. Ik heb op 30 juni 2000 credits ontvangen, nu zouden dat er 7500 zijn geweest 😇

View attachment 953950
Ze zijn continue bezig om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Door de afwezigheid van grote kortingen eind Q2 had ik al het vermoeden dat ze de target van Wall Street sowieso al gingen halen. Ook nu proberen ze door extra credits demand gelijk voor Q3 aan te zwengelen. Leuk om te zien hoe ze dat doen.