Ik heb nu bijna 340.000 km op de teller staan en heb nog steeds het originele pack.
Wel zijn recent de contactors en pyrofuse vervangen, zie dit verhaal.
Daarbij gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de afdichting van het pack op orde te brengen bij de zgn. umbrella's en O-ringen.
Waterindringing schijnt het grootste probleem te zijn m.b.t. levensduur van het batterypack.
Ik heb de auto vanaf het begin en hij staat bij mij eigenlijk altijd droog geparkeerd; ik vermoed dus dat dat scheelt.
Als ik een tweedehands Tesla zou kopen, zou in ieder geval het droog parkeren van de auto bij de vorige eigenaar een randvoorwaarde voor mij zijn.
Wel zijn recent de contactors en pyrofuse vervangen, zie dit verhaal.
Daarbij gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de afdichting van het pack op orde te brengen bij de zgn. umbrella's en O-ringen.
Waterindringing schijnt het grootste probleem te zijn m.b.t. levensduur van het batterypack.
Ik heb de auto vanaf het begin en hij staat bij mij eigenlijk altijd droog geparkeerd; ik vermoed dus dat dat scheelt.
Als ik een tweedehands Tesla zou kopen, zou in ieder geval het droog parkeren van de auto bij de vorige eigenaar een randvoorwaarde voor mij zijn.