Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu bijna 340.000 km op de teller staan en heb nog steeds het originele pack.
Wel zijn recent de contactors en pyrofuse vervangen, zie dit verhaal.
Daarbij gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de afdichting van het pack op orde te brengen bij de zgn. umbrella's en O-ringen.

Waterindringing schijnt het grootste probleem te zijn m.b.t. levensduur van het batterypack.
Ik heb de auto vanaf het begin en hij staat bij mij eigenlijk altijd droog geparkeerd; ik vermoed dus dat dat scheelt.
Als ik een tweedehands Tesla zou kopen, zou in ieder geval het droog parkeren van de auto bij de vorige eigenaar een randvoorwaarde voor mij zijn.
 
  • Like
Reactions: Rla and Dikkie Dik
Volgens dit artikel 3 packs en vier drive units.

Citaat:

As far as we know, the original battery pack had an issue after 290,000 km (180,000 miles) and was replaced under warranty. However, Tesla was initially figuring out the issue and installed a loaner battery, which was used for half a year or 150,000 km (93,000 miles). Then, Tesla installed a new, final battery. We don't have any info about any further replacements, so it might be the first 1 million km battery?

In terms of drive units. The Tesla Model S P85 is a single-motor, rear-wheel-drive car. High power and torque was an issue in the early Teslas, which caused a few motor replacements. Three units were replaced by 680,000 km and the fourth one was running up to 1,000,000 km. We don't have any info on whether anything happened after that.



maar waar hij morgen weer mee aan de kant staat.

Mjah ik onderga elke twee jaar een uitgebreide sportkeuring met ECG inspanningstest inclusief ademanalyse. Op het moment dat ik daar het gebouw uitloop kan ik een hartaanval krijgen, dat is de essentie van tests, het zijn momentopnames.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Volgens dit artikel 3 packs en vier drive units.

Citaat:

As far as we know, the original battery pack had an issue after 290,000 km (180,000 miles) and was replaced under warranty. However, Tesla was initially figuring out the issue and installed a loaner battery, which was used for half a year or 150,000 km (93,000 miles). Then, Tesla installed a new, final battery. We don't have any info about any further replacements, so it might be the first 1 million km battery?

In terms of drive units. The Tesla Model S P85 is a single-motor, rear-wheel-drive car. High power and torque was an issue in the early Teslas, which caused a few motor replacements. Three units were replaced by 680,000 km and the fourth one was running up to 1,000,000 km. We don't have any info on whether anything happened after that.





Mjah ik onderga elke twee jaar een uitgebreide sportkeuring met ECG inspanningstest inclusief ademanalyse. Op het moment dat ik daar het gebouw uitloop kan ik een hartaanval krijgen, dat is de essentie van tests, het zijn momentopnames.
Vadaar dat er wel degelijk een verschil is tussen de Duitse tekst en de Engelse vertaling.
 
[snip]



Mjah ik onderga elke twee jaar een uitgebreide sportkeuring met ECG inspanningstest inclusief ademanalyse. Op het moment dat ik daar het gebouw uitloop kan ik een hartaanval krijgen, dat is de essentie van tests, het zijn momentopnames.
Nee, de essentie is dat niet de hele auto is getest. Nogal een verschil. Een APK keuring is maar een heel beperkte blik.
 
Nee, de essentie is dat niet de hele auto is getest. Nogal een verschil. Een APK keuring is maar een heel beperkte blik.

De essentie is dat er een model S rondrijd met 1.8 miljoen kilometer op de teller.

Dat het vervolgens gaat over in hoeverre een test volledig is of niet en of er onderdelen vervangen zijn heeft daar weinig mee te maken.
 
Het is (nog) niet zo'n gekkenhuis als aan het einde van Q1 met kortingen. Zou dat betekenen dat ze met de reguliere bestellingen op schema liggen en derhalve niet hoeven te stunten?

Of zouden ze de kortingen op vooral de M3 willen bewaren tot de komst van de nieuwe M3 ?
Met Berlijn up to speed zijn ze minder afhankelijk van transport en kunnen ze vanaf dag 1 van het kwartaal al pieken.
 
Voor zover ik weet komen alle LFP's nog steeds uit China, is jouw opmerking dan nog steeds valide of worden er dan wel LFP's uit Berlijn geleverd of is het LR/P aandeel groter dan ik denk?
Ja, maar vroeger was er de eerste weken van een kwartaal niets leverbaar.
Nu vanuit Duitsland wel. Misschien voldoende om geen piek meer nodig te hebben op het einde om de kwartaalcijfers te halen.
Elon had in september al aangekondigd dat hij niet meer zo zou focussen op de kwartaaleindes omdat de delivery hell niet menselijk meer was voor de delivery centers en ten koste ging van de kwaliteit van aflevering.
We hebben nog geen gevolg gezien van deze uitspraak. Eind maart was het echter toch weer van dat. De druk van de aandeelhouders weet je.
Of misschien ziet hij een dip aankomen in bestellingen en wil hij nu niet doorduwen.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH