Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...10/15/Brussel-krijgt-elektrische-taxi-s.dhtml

Eerste 49 100% elektrische taxi's in Brussel. Op termijn zou men ook de uitbouw van laadpunten promoten.
Laat ons hopen dat het snel verdere uitbreiding neemt in Brussel en andere steden want België loopt helaas wat
achter als het op 100 EV's aankomt.

Ik kon op 20 september aanwezig zijn bij de officiële opening van de GDF-Suez snellaadzuil vlakbij Brussel Noord. Deze biedt volgens mijn informatie de enige werkende AC snellaadmogelijk van België.
De BYD-taxis maken er al enkele weken dankbaar gebruik van. Wanneer een ander elektrisch voertuig zich aan de laadzuil aanbiedt, maken zij plaats. Niet dat dat veel zal gebeuren want een Renault Zoe is het enige model dat 43 kW AC-energie kan laden.
GDFSUEZ_2.jpg
 
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...10/15/Brussel-krijgt-elektrische-taxi-s.dhtml

Eerste 49 100% elektrische taxi's in Brussel. Op termijn zou men ook de uitbouw van laadpunten promoten.
Laat ons hopen dat het snel verdere uitbreiding neemt in Brussel en andere steden want België loopt helaas wat
achter als het op 100 EV's aankomt.


Gaat hard in de Benelux, op Schiphol ook weer 50 in gebruik genomen.
Recordaantal elektrische taxis op Schiphol | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
 
Last edited:
Ik kon op 20 september aanwezig zijn bij de officiële opening van de GDF-Suez snellaadzuil vlakbij Brussel Noord. Deze biedt volgens mijn informatie de enige werkende AC snellaadmogelijk van België.
De BYD-taxis maken er al enkele weken dankbaar gebruik van. Wanneer een ander elektrisch voertuig zich aan de laadzuil aanbiedt, maken zij plaats. Niet dat dat veel zal gebeuren want een Renault Zoe is het enige model dat 43 kW AC-energie kan laden.
View attachment 61534

De BYD kan om en nabij de 30kW laden... Bijzonder maar waar. Werd verteld door henzelf op de EV mobility beurs...
 
Last edited:

Teslataxis zijn vandaag gestart op Schiphol - Groen7
"Omdat de laadvoorzieningen nog niet toereikend zijn, kon dit aantal nog niet in één keer de weg op. Binnenkort komt hier verandering met de opening van “het grootste laadstation van Europa” op Schiphol-Rijk."

Binnenkort?? Heeft iemand meer informatie? Ik zit vrijwel dagelijks op Schiphol en zou mij erg goed uitkomen..
 
Teslataxis zijn vandaag gestart op Schiphol - Groen7
"Omdat de laadvoorzieningen nog niet toereikend zijn, kon dit aantal nog niet in één keer de weg op. Binnenkort komt hier verandering met de opening van “het grootste laadstation van Europa” op Schiphol-Rijk."

Binnenkort?? Heeft iemand meer informatie? Ik zit vrijwel dagelijks op Schiphol en zou mij erg goed uitkomen..

Ik zie de witte tesla's inderdaad al een tijdje rijden hier; wilde eens een chauffeur vragen hoe/waar ze laden. Mijn kantoor zit op schiphol (WTC) en zou erg mooi zijn als er een makkelijke laadmogelijkheid in de buurt zou komen; houdt vooralsnog niet over. Schiphol Rijk is dan op zich een logische plek, maar zou van mij dicht(er) bij schiphol WTC mogen zijn. Maar al met al wel mooi al die witte S-en. :biggrin:
 
Teslataxis zijn vandaag gestart op Schiphol - Groen7
"Omdat de laadvoorzieningen nog niet toereikend zijn, kon dit aantal nog niet in één keer de weg op. Binnenkort komt hier verandering met de opening van “het grootste laadstation van Europa” op Schiphol-Rijk."

Binnenkort?? Heeft iemand meer informatie? Ik zit vrijwel dagelijks op Schiphol en zou mij erg goed uitkomen..

Dit een afgesloten terrein van het taxibedrijf BIOS groep. Alleen hun taxi's kunnen hier laden.
Het idee is dat een chauffeur kan overstappen van een Tesla met lege accu in een Tesla met volle accu.
Net zoals bij de Formula-E: Formula E Beijing 2014 Pit stop - YouTube
 

Als het al waar is, hoe wil je dan een 120kW accu laden in paar minuten tot 70%? Met welk vermogen moet dit wel niet... Limitatie gaat de kabel zijn. De dikke kabel voor de SuC kan je max denk ik verdubbelen en dan zou je 270kW kunnen laden. Zie je het al voor je? 8-16 stalls welke +2000kW moeten kunnen opbrengen. En dan hebben we het pas over een verdubbeling. En die 70%, hoe grote accu? Het Engelse artikel spreek over 20x sneller laden dan bij de huidige technieken. Ok, welke techniek hanteren ze dan? Zal niet 20x die van Tesla zijn. 20x 11kw? 22kW? 43kW? 50kW?
 
Last edited:
Als het al waar is, hoe wil je dan een 120kW accu laden in paar minuten tot 70%? Met welk vermogen moet dit wel niet... Limitatief gaat de kabel zijn. De dikke kabel voor de SuC kan je max denk ik verdubbelen en dan zou je 270kW kunnen laden. Zie je het al voor je? 8-16 stalls welke +2000kW moeten kunnen opbrengen. En dan hebben we het pas over een verdubbeling. En die 70%, hoe grote accu? Het Engelse artikel spreek over 20x sneller laden dan bij de huidige technieken. Ok, welke techniek hanteren ze dan? Zal niet 20x die van Tesla zijn. 20x 11kw? 22kW? 43kW? 50kW?
Ik had het op facebook ook al aangegeven :

"70% in 2 minuten? Dat is voor een Model S 59.5 kWh laden in 2 minuten ofwel aan 1.785 kW."
 
Dat is ook niet de eerste keer dat er een nieuwe batterijtechniek wordt voorgesteld die zogezegd binnen korte termijn terug zal te vinden zijn in producten. Eerst zien en dan geloven inderdaad.
Trouwens 70% van 85KWh in 5 minuten zou laden met een vermogen van 720KW betekenen. Bereken voor de grap de sectie van die laadkabel maar eens, ze zullen niet om laden met hoogspanning heen kunnen dan. Ben benieuwd, ik zeg nooit nooit...

- - - Updated - - -

Dju, JoeNe was me voor...

- - - Updated - - -

Trouwens: http://insideevs.com/tesla-says-sub-10-minute-supercharging-is-possible-we-doubt-it/
 
Als het al waar is, hoe wil je dan een 120kW accu laden in paar minuten tot 70%? Met welk vermogen moet dit wel niet... Limitatief gaat de kabel zijn. De dikke kabel voor de SuC kan je max denk ik verdubbelen en dan zou je 270kW kunnen laden. Zie je het al voor je? 8-16 stalls welke +2000kW moeten kunnen opbrengen. En dan hebben we het pas over een verdubbeling. En die 70%, hoe grote accu? Het Engelse artikel spreek over 20x sneller laden dan bij de huidige technieken. Ok, welke techniek hanteren ze dan? Zal niet 20x die van Tesla zijn. 20x 11kw? 22kW? 43kW? 50kW?
Vaak weet de pers niet waar het over schrijft als het om EV's gaat..... Als dat hier ook het geval is zou het zomaar kunnen zijn dat ze uitgaan van 20x3,7kW=74kW.... Dat doen wij al een poosje:rolleyes:
 
Gaat niet over de praktische haalbaarheid maar heeft ook invloed op de levensduur van de accu bij snel laden.
Denk dat voor een handelbare kabel en stekker het dubbele van nu het maximum is. Maar kan ook b.v. met automatische koppeling zoals ik al bij elektrische bus projecten gezien heb en dan kan alles zwaarder uitgevoerd worden.
Max vermogen kan smart opgelost worden, als alle stalls bezet zijn zal je niet volledig vermogen krijgen maar dat geld nu al bij de Tesla SuC's.

Als het al waar is, hoe wil je dan een 120kW accu laden in paar minuten tot 70%? Met welk vermogen moet dit wel niet... Limitatief gaat de kabel zijn. De dikke kabel voor de SuC kan je max denk ik verdubbelen en dan zou je 270kW kunnen laden. Zie je het al voor je? 8-16 stalls welke +2000kW moeten kunnen opbrengen. En dan hebben we het pas over een verdubbeling. En die 70%, hoe grote accu? Het Engelse artikel spreek over 20x sneller laden dan bij de huidige technieken. Ok, welke techniek hanteren ze dan? Zal niet 20x die van Tesla zijn. 20x 11kw? 22kW? 43kW? 50kW?
 
Vaak weet de pers niet waar het over schrijft als het om EV's gaat..... Als dat hier ook het geval is zou het zomaar kunnen zijn dat ze uitgaan van 20x3,7kW=74kW.... Dat doen wij al een poosje:rolleyes:

Als ze het over percentages per uur hebben hebben ze het over de C-rates van batterijen.
Battery (electricity) - Wikipedia, the free encyclopedia

Vooruitgang hierin doet auto's met grote batterijcapaciteit op de volgende bottleneck lopen, namelijk hoe breng je die energie in de batterij.
Voor een batterij van 12.5 kWh valt dit best mee, maar eentje van 85kWh is een ander verhaal.
Het opent wel de deur om in de toekomst minder grote batterijen te plaatsen. Je verliest dan wat minder tijd bij het opladen, maar je hebt wel een denser netwerk snelladers nodig.