Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat je hier anders tegenaan moet kijken. Menig auto van heden ten dage haalt deze kilometer stand niet voordat er overal roest opgetreden is. Er zijn echt geen auto's die na 300k nog met originele onderstel componenten rijden die nog volledig goed functioneren. Of waar uberhaupt nog de eerste verbrandingsmotor in hangt. Des te meer toch een prestatie van formaat van de eerste echte auto die door een beginnend merk wordt gebouwt en die nu nog rond rijdt en niet volledig is weggeroest na 1.9 miljoen kilometers.
 
Ik denk dat je hier anders tegenaan moet kijken. Menig auto van heden ten dage haalt deze kilometer stand niet voordat er overal roest opgetreden is. Er zijn echt geen auto's die na 300k nog met originele onderstel componenten rijden die nog volledig goed functioneren. Of waar uberhaupt nog de eerste verbrandingsmotor in hangt. Des te meer toch een prestatie van formaat van de eerste echte auto die door een beginnend merk wordt gebouwt en die nu nog rond rijdt en niet volledig is weggeroest na 1.9 miljoen kilometers.

Ik heb toch echt een aantal auto's (ICE) naar de 300k km gereden met de eerste motor/versnellingsbak/onderstel. Alleen standaard onderhoud (incl. remblokken ) maar verder helemaal geen bijzonderheden. En nog in goede staat rond de 300k.
Daarbij wel opgemerkt dat er veel snelweg km's tussen zaten en alles netjes ingereden en warm gereden werd.
 
  • Like
Reactions: OttoR and horta
Ik denk dat je hier anders tegenaan moet kijken. Menig auto van heden ten dage haalt deze kilometer stand niet voordat er overal roest opgetreden is. Er zijn echt geen auto's die na 300k nog met originele onderstel componenten rijden die nog volledig goed functioneren. Of waar uberhaupt nog de eerste verbrandingsmotor in hangt. Des te meer toch een prestatie van formaat van de eerste echte auto die door een beginnend merk wordt gebouwt en die nu nog rond rijdt en niet volledig is weggeroest na 1.9 miljoen kilometers.
Roest hangt niet zozeer af van de gereden km, maar vooral van de leeftijd. Teslas zijn maximum 11 jaar oud.
De roestbestendigheid van wagens is al zeker de laatste 20 jaar enorm verbeterd en geen issue meer. Zelfs voor stalen wagens.
Er rijden veel wagens van 15 jaar en ouder, waarvan de carrosserie nog intakt is. Op die tijd rij je gemakkelijk 300000km.
 
Ik denk dat je hier anders tegenaan moet kijken. Menig auto van heden ten dage haalt deze kilometer stand niet voordat er overal roest opgetreden is.
Roest is meer iets van de jaren. 10 jaar moet een moderne auto toch wel meekunnen zonder weggeroest te zijn.
Dat de rest van een 10 jaar oude auto moet 1,9 miljoen kilometers dan ook allemaal vervangen is ben ik helemaal met je eens. Maar met 190.000 km per jaar ben je ook elke maand olie aan het verversen en dat hoef je in een EV dan weer niet. :)
 
Even een vraag, ik heb een S Performance, van af nieuw heb ik al een trilling in het stuur, heeft verschillende keren in Tilburg gestaan voor reparatie aan dit euvel. Er zijn al 2 maal nieuwe draagarmen onder gezet. Ik heb ze alle keren gezegd dat het niet de armen zijn maar dat er mechanisch iets niet in orde is, ik voel de trillingen ook niet aan een stuk maar voel het komen en gaan en boven de 100km/u is het ook sterker aanwezig, dan weer harder en weer zachter, dus voor mij 100% mechanisch probleem.
Heb laatst een monteur aan huis gehad omdat laadklep niet wilde sluiten, gevraagd of hij een test-rit in mijn auto wilde maken i.v.m. het geluid.
Commentaar, meneer het zit in de banden, zaten 2 dagen nieuwe banden op, heeft er dus ook geen verstand van ! Ze zeggen nu dat het bij de auto hoort, gelukkig zit er 8 jaar garantie op de aandrijfunit maar het is vervelend. En het punt is ik heb ook nog een 90D deze is muis-stil zonder trillingen dus ze kunnen mij niet gek verklaren omdat ik een tik heb.
Heeft iemand ervaring met dit trillen bij een Performance, zo ja, hoe is dit opgelost ?
 
Nieuwe banden kunnen ook een probleem hebben. Is er correct gecalibreerd? Is het calibratielood er weer af gevallen? Gebeurt wel
eens.

Ik vrees dat jouw probleem niets met de aandrijfunit te maken heeft.
Dat is allemaal al gebeurd, geen kromme velg, zie je ook direct op de balanceermachine. Banden gewisseld zelfs de velgen met die van de 90D gewisseld. Dus ..........
 
  • Like
Reactions: Phil V
Merry Christmas 2.jpg