Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Deze middag in Sint-Niklaas (BE).

minimaal 16 wagons (of 192 stuks) model Y, er zatten in de eerste (niet op beeld) ook enkele Cherry Red. dus waarschijnlijk MIG.

Ik vermoed at ze onderweg zullen zijn naar Zeebrugge om vandaar ergens in Europa te worden geleverd.



IMG_9522.gif
 
Iemand een idee hoe ik het land in factuur adres kan bewerken?
In mijn account kan ik het land aanpassen in de contactgegevens maar dan wordt het factuuradres voor het abonnement connectivity niet aangepast. Wanneer ik daar het adres wil aanpassen kan ik alles veranderen behalve het land. Heb ook al geprobeerd om af te melden en nieuw abonnement te nemen maar dat verandert niets.
IMG_0637.jpeg
 
Misschien wordt er op postcode gecontroleerd. Deze is correct?
Is je betaalkaart een Nederlandse of een Duitse?
Geef eens een Belgische stad is. Kan je zien of dit invloed heeft op de landkeuze.

Bij mij staat standaard België en is ook niet aan te passen.
Precies dat is het probleem. En een postcode van een ander land wordypt niet geaccepteerd. Je kunt dus alles aanpassen behalve het land als het om de factuur gaat.
waar het rekeningnummer geregistreerd staat maakt niets uit. Ik had al een Duits rekeningnummer gekoppeld, een Nederlandse creditcard en nu een Engels rekeningnummer. Dat gaat zonder problemen.
 
Gisteren weer een leuk opmerkingen mogen ontvangen. Eén monteur (van een andere dealer) riep dat ik een oude Tesla had. Gezien mijn S net een maand oud is, vroeg ik hoe hij daarbij kwam. Hij wees naar de deurhendels en zij dat die dingen vast vriezen en de oude varianten zijn. Dit had hij op een Youtube filmpje gezien. Ik heb hem getracht uit te leggen dat dit amper voorkomt op de S en dat die filmpjes (is een Y en een 3) niet helemaal kloppen omdat je bij die auto's de App kan gebruiken om de deuren te openen. Sowieso verwarm of "defrost" je de auto eerst. Hij vond het grote onzin en die Tesla's maar allemaal "meuk"... Hij liep daarna weg.

Ik blijf het bizar vinden hoeveel mensen, dus ook mensen van wie je wat meer kennis zou verwachten, zich geroepen voelen om iets negatiefs over jouw auto tegen je te zeggen... Gelukkig krijg ik ook veel positieve reacties, waarvan die van mijzelf de grootste is :cool:.
 
Na 10 jaar Tesla is nu de derde MS gearriveerd. Van P85+ via de P100DL+ naar de Plaid. Mét Track Package.
De aanvankelijke aflevering in Tilburg december was geen succes. "Als ik u was zou ik deze auto niet accepteren" zeiden ze tegen ons. "Zo'n slechte heb ik niet vaak gezien", hoorden mijn zoon en ik ze even later nog tegen elkaar zeggen. Glazen dak lag millimeters verzonken tov. de voorruit, enorme naden bij de frunk, meedere deukjes rondom. Afgesproken dat ik de aflevering van een andere nieuwe in Zwolle kon laten doen. Dat kon vrij snel gelukkig. Vervolgens hebben ze het reeds gearriveerde Track Package erop geschroefd. Dat komt erop neer dat het hele remsysteem wordt vervangen. Schijven, klauwen, remleidingen en de software in de auto waardoor de track mode beschikbaar is incl. de topsnelheid van 320km/u. De 20inch gesmede velgen met de Goodyear Semislicks liggen te wachten tot het beter weer is. De banden zijn in de EU overigens niet toegelaten, dus daar kun je officieel alleen het circuit mee op. Ik zal tzt. mijn circuit ervaringen nog wel een keer vermelden hier. Ben ik zeer benieuwd naar. Tot slot gekozen voor een wrap in een minder saaie kleur dan wat leverbaar is. Azzuri, noem ik het zelf.

Mijn bevindingen.

Eerst zeuren.
Ik wil mijn richtingaanwijzer stengeltje terug! En ook de andere hendeltjes aan de stuurkolom! De claxon weer in het midden. Alles via het stuur bedienen, wat een bullshit. Het voegt niets toe. De richtingaanwijzers op een rotonde bedienen is een dagelijks terugkerende ergenis. Zodra er een retrofit is voor de stengels ben ik de eerste. Ook op het scherm zijn een aantal specifieke Model S lay-outs verdwenen. Links en rechts van de snelheidsmeter kon je neerzetten wat je wilde; nu niet meer. Heel stom. De verbruiksgrafiek van de laatste 10-25-50km is verdwenen. Heel stom. En het schuifdak is verdwenen. Na 10 jaar is dat wel even wennen straks in de zomer. Binnen de bebouwde kom had ik 'm in de zomer altijd open. Altijd. Maar andere merken doen het ook niet meer. Eikels zijn het.

Wat is beter.
Heel veel. De auto is in alle opzichten (nog) stiller. De audio was al heel goed, is nu echt fabelachtig. Reactietijd van het scherm was al goed, nu nog beter. Stuurgevoel is echt veel beter. Meer gevoel, directer. Hij voelt meer aan als een grote M3 Performance. Interieur beter afgewerkt, mooiere en betere middelconsole. Achterin eindelijk armsteun in het midden. Prestaties zijn next level. Was de P100DL+ al bloed- en bloedsnel, de Plaid is echt Interstellar. Niet normaal, angstaanjagend, verbijsterend. Superlatieven schieten tekort. Ronduit gevaarlijk voor onervaren mensen. Hij gáát ook maar door. Hij blijft maar doorrammen. Tussenacceleratie ook ridicuul. De remmen zijn nu ook echt belachelijk goed. Keramische pannenkoeken rondom met zes zuigers per klauw vóór en vier achter. Keihard pedaal met heel veel gevoel, precies wat ik lekker vind. Je kunt heel exact tegen het blokkeren aan remmen zonder dat het ABS zich ermee gaat bemoeien. Verbruik lijkt ook alleszins mee te vallen. Ik denk dat ik niet veel meer ga verbruiken dan in de P100D en dat was 207Wh/km over de de afgelopen vijf jaar.

Voorlopige conclusie.
Deze auto is eigenlijk een rijdende contradictio interminis. In het leven geroepen door een merk dat zich ten doel heeft gesteld de overgang naar duurzame mobiliteit te versnellen maar tegelijkertijd voorzien van een absurde overvloed aan vermogen. Eigenlijk zou Tesla Aptera moeten kopen. Ik heb daar al jaren een pre-order, maar vraag me af of ze het redden, hoop echt van wel. Dit is de eerste auto waarvan ik me soms afvraag of ik er wel verstandig aan heb gedaan dat ik (weer) all-in ben gegaan met wat er te koop was. To be continued...

4.jpg

5.jpg
 
Last edited:
Na 10 jaar Tesla is nu de derde MS gearriveerd. Van P85+ via de P100DL+ naar de Plaid. Mét Track Package.
De aanvankelijke aflevering in Tilburg december was geen succes. "Als ik u was zou ik deze auto niet accepteren" zeiden ze tegen ons. "Zo'n slechte heb ik niet vaak gezien", hoorden mijn zoon en ik ze even later nog tegen elkaar zeggen. Glazen dak lag millimeters verzonken tov. de voorruit, enorme naden bij de frunk, meedere deukjes rondom. Afgesproken dat ik de aflevering van een andere nieuwe in Zwolle kon laten doen. Dat kon vrij snel gelukkig. Vervolgens hebben ze het reeds gearriveerde Track Package erop geschroefd. Dat komt erop neer dat het hele remsysteem wordt vervangen. Schijven, klauwen, remleidingen en de software in de auto waardoor de track mode beschikbaar is incl. de topsnelheid van 320km/u. De 20inch gesmede velgen met de Goodyear Semislicks liggen te wachten tot het beter weer is. De banden zijn in de EU overigens niet toegelaten, dus daar kun je officieel alleen het circuit mee op. Ik zal tzt. mijn circuit ervaringen nog wel een keer vermelden hier. Ben ik zeer benieuwd naar. Tot slot gekozen voor een wrap in een minder saaie kleur dan wat leverbaar is. Azzuri, noem ik het zelf.

Mijn bevindingen.

Eerst zeuren.
Ik wil mijn richtingaanwijzer stengeltje terug! En ook de andere hendeltjes aan de stuurkolom! De claxon weer in het midden. Alles via het stuur bedienen, wat een bullshit. Het voegt niets toe. De richtingaanwijzers op een rotonde bedienen is een dagelijks terugkerende ergenis. Zodra er een retrofit is voor de stengels ben ik de eerste. Ook op het scherm zijn een aantal specifieke Model S lay-outs verdwenen. Links en rechts van de snelheidsmeter kon je neerzetten wat je wilde; nu niet meer. Heel stom. De verbruiksgrafiek van de laatste 10-25-50km is verdwenen. Heel stom. En het schuifdak is verdwenen. Na 10 jaar is dat wel even wennen straks in de zomer. Binnen de bebouwde kom had ik 'm in de zomer altijd open. Altijd. Maar andere merken doen het ook niet meer. Eikels zijn het.

Wat is beter.
Heel veel. De auto is in alle opzichten (nog) stiller. De audio was al heel goed, is nu echt fabelachtig. Reactietijd van het scherm was al goed, nu nog beter. Stuurgevoel is echt veel beter. Meer gevoel, directer. Hij voelt meer aan als een grote M3 Performance. Interieur beter afgewerkt, mooiere en betere middelconsole. Achterin eindelijk armsteun in het midden. Prestaties zijn next level. Was de P100DL+ al bloed- en bloedsnel, de Plaid is echt Interstellar. Niet normaal, angstaanjagend, verbijsterend. Superlatieven schieten tekort. Ronduit gevaarlijk voor onervaren mensen. Hij gáát ook maar door. Hij blijft maar doorrammen. Tussenacceleratie ook ridicuul. De remmen zijn nu ook echt belachelijk goed. Keramische pannenkoeken rondom met zes zuigers per klauw vóór en vier achter. Keihard pedaal met heel veel gevoel, precies wat ik lekker vind. Je kunt heel exact tegen het blokkeren aan remmen zonder dat het ABS zich ermee gaat bemoeien. Verbruik lijkt ook alleszins mee te vallen. Ik denk dat ik niet veel meer ga verbruiken dan in de P100D en dat was 207Wh/km over de de afgelopen vijf jaar.

Voorlopige conclusie.
Deze auto is eigenlijk een rijdende contradictio interminis. In het leven geroepen door een merk dat zich ten doel heeft gesteld de overgang naar duurzame mobiliteit te versnellen maar tegelijkertijd voorzien van een absurde overvloed aan vermogen. Eigenlijk zou Tesla Aptera moeten kopen. Ik heb daar al jaren een pre-order, maar vraag me af of ze het redden, hoop echt van wel. Dit is de eerste auto waarvan ik me soms afvraag of ik er wel verstandig aan heb gedaan dat ik (weer) all-in ben gegaan met wat er te koop was. To be continued...

View attachment 1015478
View attachment 1015481

heeeel erg gaaf Peter!

Het is werkelijk verbazingwekkend dat je als P100DL+ rijder nog steeds betoverd kan worden door een nog extremere snelheid van de plaid ( een Ludicrous+ Model S (P100DL+) was al bizar an zich...). Toch bizarre realiteit dat het nog verder kan gaan. Heerlijk, man. Ik voel een beetje jaloezie, maar het is jou van harte gegund!